Cackanie z cukinią ;)

51. Data: 2006-07-22 13:32:39

Temat: Re: Dżem - Cackanie z cukinią ;)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgaS" <g...@i...pl> wrote in message
news:e9t5bq$ai0$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Należy uważać, bo takie "dżemy" nie nadają się do przekładania ciepłych
> placków, naleśników, ciast bo po prostu galaretka rozpuszcza się i
> wszystko
> wypływa.

Zamiast cukini, czy innych kabaczków lepiej zastosować do marmolady dynię,
jest pomarańczowa z natury, można zrobic bardzo gęstą - wtedy nadaje się do
wszystkiego, dodatek innych owoców zamienia tę marmoladę na niewiele
różniącą się od marmolady z samych dodanych np. mam powidło
śliwkowo-dyniowe - fantastyczne np. do przekładania piernika. Sama dynia z
powodu składników jest bardzo wartościowym warzywem - zawiera bardzo dużo
karotenu. w powyższym przepisie wystarczy zmienić cukinię na dynię
zdecydowanie poprawi się wygląd.

52. Data: 2006-07-25 09:35:59

Temat: Re: Cackanie z cukinią ;)
Od: Lemina <m...@w...topl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18.07.2006 Sowa <m...@w...pl> napisał/a:
> Co ciekawego robicie z cukinii?

http://www.sys21.de/viewtopic.php?t=11951
http://www.sys21.de/viewtopic.php?t=6915
http://www.sys21.de/viewtopic.php?t=7737
http://www.sys21.de/viewtopic.php?t=14939

I coś do zrobienai zapasów, kiedy cukinii jest dużo i niedroga:
http://www.sys21.de/viewtopic.php?t=8282

Pozdrawiam

Lemina

53. Data: 2006-07-30 20:09:24

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości news:1c6jyk9gulh6a.n88kxk5dimg7$.dlg@40tude.net...

> To jest przepyszne, ale musi być koperek.
> I IMO najlepiej smakuje z dojrzałej, dużej cukini - jest słodsza. Ale to
> wg
> gustu, w oryginalnym przepisie jest z młodej cukini.
>
> Z czosnkiem raz przedobrzyłam i się do niego zraziłam...
>
> --
> Sabina

Dziś robiłam cukinie z majnezem w dwóch wersjach, taka jak tu została podana
a drugą sałatke zrobiłam:
cukinia+majonez+pomidory+ przyprawy (pieprz, zioła prowansalskie, czosnek
granulowany, cukier).
Obie wesje bardzo smaczne :-)

Jeszcze raz dziękuje

Monika

54. Data: 2006-08-04 09:46:53

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a) 18/07/2006 19:08:

> Co ciekawego robicie z cukinii?

Bardzo dobra jest tarta z sosem pomdorowo-cukiniowym :-) Może to mało
oryginalne, ale pyyyszne. Ostatnio właśnie zrobiłam taki "eksperyment".

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

kapusta zasmażana jak?