11. Data: 2019-01-10 12:31:13

Temat: Re: Chinski hokus pokus przy gotowaniu pierogow
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-10 o 11:17, Stokrotka pisze:

> Raczej nie masz racji.
> Dolewając wody, zimnej, nie spowodujesz mocniejszego ugotowania farszu,
> nawet jeśli był on surowy.
> Na pewno zaś zwiększy się końcowa ilość glutenu.
> Niedawno w TV, w geograficznym filmie o Chinach ("Na jedwabnym szlaku" -
> zdaje się) , podali że oni bardzo lubią wszelkie kremy.
> Żarcie ma się jak rozumiem ciągnąć.
> Dlatego lubią gluten i rozgotowanie.

Nie wytrzymałem i odpowiem krótko - ale pieprzysz głupoty...
Nie ma, nie było i nie będzie NIGDY kuchni chińskiej.
To co jest znamieniem kuchni kantońskiej nie będzie nim w kuchni
szanghajskiej. Nie chce mi sie wyliczać ale jadłem i próbowałem (na
miejscu) kilkanaście co najmniej kuchni regionalnych (a region to tak z
pół naszej milutkiej i malutkiej Europy.
A za rozgotowane a dokładniej rozparzone pierożki won kucharz popełnia
zawodowe samobójstwo. Zaznaczam pan kucharz, kobiety do mycia garów...
pozdr
Stefan

12. Data: 2019-01-10 19:43:04

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A za rozgotowane a dokładniej rozparzone pierożki won kucharz popełnia
> zawodowe samobójstwo. Zaznaczam pan kucharz, kobiety do mycia garów...

Sam piepszysz głupoty.
Może w twoim malutkim rozumku się nie zmieści, że wraz z rozwojem
cywilizacji
zmienia się świat. I tak jak zmienia się kuhnia polska, tak zmienia się i
kuhnia Chińczyka.
Zmiana polega między innymi na akceptacji samego Chińczyka, nawet jak jest z
innego, mniejszego kraju, np. Wietnamu,
że jest postszegany w Europie jako Chińczyk.
Analogicznie z kuhninią.
Jak idzies z do baru do CHińczyka, to mało prawdopodobne, że bedzie tam
CHińczyk, ale bardzo prawdopodobne, że będzie tam skośnooki. Za to jedzenie
"U CHińczyka" będzie prawdopodobnie podobne i w Warszawie, i w Wołominie, i
w Krakowie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2019-01-10 20:16:38

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-10 o 19:43, Stokrotka pisze:

> [...]
> CHińczyk, ale bardzo prawdopodobne, że będzie tam skośnooki. Za to
> jedzenie "U CHińczyka" będzie prawdopodobnie podobne i w Warszawie, i w

Odpowiem ci krótko. W Polsce NIGDY nie jadłem w barach ani restauracjach
serwujących jadło "azjatyckie".
W Chinach, Japonii i Wietnamie spędziłem razem jakieś dwa lata, w
wielkich miastach o których nawet nie słyszałaś a są dużo większe np od
Warszawy, i małych wioseczkach, gdzie turyści nigdy nie zaglądają.
pozdr
Stefan

14. Data: 2019-01-10 21:05:55

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Thursday, January 10, 2019 at 8:16:41 PM UTC+1, stefan wrote:

> [...]
> wielkich miastach o których nawet nie słyszałaś a są dużo większe np od
> Warszawy, i małych wioseczkach, gdzie turyści nigdy nie zaglądają.

Może nas oświeć mistrzu jakie to restauracje w miastach większych od Warszawy w
Chinach i Wietnamie o których nie słyszeliśmy serwują nagminnie nie-chińskie potrawy
?

15. Data: 2019-01-10 21:43:20

Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-10 o 22:05, d...@g...com pisze:

> Może nas oświeć mistrzu jakie to restauracje w miastach większych od Warszawy w
Chinach i Wietnamie o których nie słyszeliśmy serwują nagminnie nie-chińskie potrawy
?

Nie chińskie to polskie psy, które prowadzący budę przy bazarze ul.
Bakalarska chińczycy tuczą biedne pieski. U jednej psiny to widziałam
strach w oczach. Przeczuwała co ją czeka. Wskazał mi te chinki z
pieskiem jeden chłopak i o wszystkim mi opowiedział. Zaraz poszedł
dalej. Zastanawia mnie to, ze na tym bazarze przewija się dużo policji,
ale wszystko mają gdzieś.

--
animka

16. Data: 2019-01-11 01:08:17

Od: John Doe <j...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-10, Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Raczej nie masz racji.

Alez oczywiscie ze mam, to Tobie sie wydaje ze nie mam a przeciez tylko
wskazalem co mowil cytat oraz Waldemar.

> Dolewając wody, zimnej, nie spowodujesz mocniejszego ugotowania farszu,
> nawet jeśli był on surowy.
A wlasnie ze mozesz spowodowac, gdy te pierogi (pewnie Dim Sum) wyplyna
a ty dolejesz zimnej wody to schladzasz po prostu samo ciasto,ten
chwilowy spadek temperatury ledwie co oddzialowuje na farsz. Ma to
sprawic by przez chwile cienkie ciasto sie nie gotowalo

> Na pewno zaś zwiększy się końcowa ilość glutenu.
Ale tutaj nikt sie tym nie martwi oprocz Ciebie, wiec OFT.

17. Data: 2019-01-11 06:09:09

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-09, John Doe <j...@d...com> wrote:

> [...]
-dumplings/

ed-Dumplings_1144.jpg

Uprasza się o właściwe cytowanie.

--
Marcin

18. Data: 2019-01-11 15:15:18

Od: John Doe <j...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-11, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> Uprasza się o właściwe cytowanie.

Widzisz, post na ktory odpowiedziales byl po prostu pomylka z zacytowana
cala trescia odpowiadanego postu, wiec nawet nie ma mowy o niepoprawnym
cytowaniu. Ty zas nie wiadomo po co cytujesz caly ten post by tylko
dodac swoja prosbe, LOL.

19. Data: 2019-01-11 17:01:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

-dumplings/

ed-Dumplings_1144.jpg

> Uprasza się

Stokrotkę

> o właściwe cytowanie.

Przyłączam się.

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

20. Data: 2019-01-11 19:23:22

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

NIe da się ukryć, że skośnoocy interesy zaczynali w Polsce, gdy mięso było
jeszcze na karki, więc trudno uwieżyć , że mięso pszemycali np z zagranicy.
Fama niosła , że zagrożone były nie tylko psy, ale i np gołębie.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

maszynka lepiąca pierogi
Zapraszam na bloga o zdrowym odżywianiu