Re: Chleb. Pewnie coĹ? robiÄ? nie tak, pytanie co...

From: "Misiek" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Chleb. Pewnie coĹ? robiÄ? nie tak, pytanie co...
Date: Wed, 13 Jan 2010 07:30:36 +0100

Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w wiadomości
news:slrn.hkjm4o.qvd.steev@hot.pl...
> Ogólnie to z chlebem problemów nie mam, ale robię go metodą uproszczoną.
> to co potrzeba do maszynki, wyrobić, przerzucić do foremki, zaczekać
> aż wyrośnie i do pieca.
>
> Natomiast od czasu do czasu kusi mnie żeby zrobić bochenek jak bozia
> youtube przykazali, znaczy wymieszać, wyrosnąć, pozagniatać, wyrosnąć
> itp itd.
> Problem jest taki, że niezaleznie czy ciasto żytnie, pszenne czy mieszane
> na stole ląduje breja której jedyną umiejętnością jest lepienie się do
> wszystkiego oprócz niej samej (dotknięcie jej dłonią powoduje że po chwili
> [...]

Robilem chleb z miezanki maxcznej Orkiszowej (pszenna mieszana z zytnia i
orkiszowa, do tego wszelkie dodatki oprocz drozdzy). Dodajesz jedynie wode,
drozdze, ewentualnie ziarna jakies, odrobine masla lub oleju-oliwy,
wyrabiasz, zostawiasz do wyrosniecia (okolo 30 minut), na stolnice, wyrobic
delikatnie, uformowac bochenek (ja wrzucilem do foremki keksowej),
zostawiasz 30 minut do wyrosniecia, wsadzasz do nagrzanego do 220 stopni
pieca na 10 minut, zmniejszasz po 10-ciu minutach do 180 stopni, pieczesz
40-50 minut, gasisz piekarnik, zostawiasz 10 minut i... mozna wyciagac.
Wyszlo super :-)
Drozdzy ile? 12 gram na 1000 gram mieszanki macznej, do tego 680 gram wody
(ja najpierw rozpuscilem drozdze w cieplej wodzie, pozniej dodalem do maki)
i wyrabiac recznie lub mikserem na najnizszych obrotach 5-8 minut (na oko,
az bedzie dobrze wyrobione ciasto), pozniej juz wg przepisu powyzej. Polecam
:-)