Chłopiec w damskiej szatni.

221. Data: 2006-09-23 08:43:24

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka wrote:

> W przedszkolu łazienki są wspólne. Zreszta dzieci w tym wieku nie
> czują zażenowania widokiem części intymnych u płci przeciwnej.

bo tez zazenowanie czuja osoby starsze od dziecka, np. o pare lat

> Poszanowania intymności można uczyć niezaleznie od tego czy się
> przebywa w damskiej szatni czy nie. A nawet mając takie doświadzczenie
> mozna dziecku wytłumaczyc aby się przebeirało za ręcznikiem itp.

co w niczym nie zmienia faktu, ze nie o chlopca tu chodzi, ale o osoby,
ktore sa tam z nim

> A to chyba nie ma nic do rezczy.

alez ma, opieka macierzynska ma swoje granice, inaczej nie byloby tego
watku

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

222. Data: 2006-09-23 08:45:41

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ef2rea$d4h$1@atlantis.news.tpi.pl>
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Tak jak nie od każdego, że nie będzie przerzucał swoich problemów na
> innych. Egoizm - zdrowy czy nie - też dotyczy obu stron.

Tyle tylko, że to właśnie empatia pozwala rozróżnić celowe i egoistyczne
przerzucanie problemów na innych od zwyczajnego braku możliwości znalezienia
innego rozwiązania. Jeśli Ci jej brakuje, to faktycznie moje zachowanie
będziesz odbierała w kategoriach egoizmu, choć wcale takim nie jest, bo
gdybym tylko miała możliwość rozwiązania problemu, to skorzystałabym z niej
od razu.

--
Nixe

223. Data: 2006-09-23 08:47:28

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> [...]
> świeżą pieluchę w przedziale wagonowym (gdy nie ma innej możliwości, bo
> kibelek straszy). Albo pójście kobiety z córką do WC męskiego w sytuacji,
> gdy jedyne WC damskie nagle uległo awarii, a dziecko siusia po nogach.
> W normalnych sytuacjach człowiek postąpiłby wg ustalonych zasad, ale w życiu
> zdarzają się nie tylko normalne sytuacje. Ja zawsze staram się rozumieć
> ludzi, którzy znaleźli się w takim położeniu nie z własnej winy i nie
> poprzez własny egoizm. Wydawało mi się to oczywiste, że każdy tak robi, ale

nie sadze abys sie mylila, po prostu w dyskusji wyszlo na to
(niekoniecznie zgodnie z prawda), ze twoja postawa jest roszczeniowa a
to budzi automatyczny sprzeciw, zamiast kontekstu zaczelo sie
rozptarywanie co komu szkodzi tak dalej

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

224. Data: 2006-09-23 08:47:32

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:4514F25D.F95458B5@wilno.pl>
gazebo <g...@w...pl> pisze:

> przeciez nie ludzie cie wyrzucili

???

> to sa z grubsza sytuacje wymuszone koniecznoscia

A moja sytuacja_czym_jest wymuszona, jeśli nie koniecznością?

> ale jesli zaczniesz to robic przy kazdym moim obiedzie to tez powiem nie
> :)

Nawet gdy nie będzie innej możliwości rozwiązania problemu?

--
Nixe

225. Data: 2006-09-23 08:49:01

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:

> No i co z tego?

skroce jesli mozna, to z tego, ze tak jak mama domaga sie prawa do
opieki nad dzieckiem tak inni domagaja sie poszanowania ich
intymnosci/prywatnosci w przebieralni

> Świadomość, że kobiety różnią się od mężczyzn będzie mu
> towarzyszyła przez całe życie. I co się stanie, jeśli nawet zobaczy, jak
> wygląda naga kobieta? Nie przychodzi ci do głowy, że to 'niezdrowe'
> zainteresowanie może się brać właśnie stąd, że go się chroni przed czymś, co
> jest całkowicie naturalne? Jak kobieta jest zbudowana, pięciolatek może
> zobaczyć w każdej dziecięcej książeczce o funkcjonowaniu ludzkiego
> organizmu. Cycki damskie ogląda, kiedy mama karmi młodsze dziecko. Gdzie tu
> jest w ogóle jakiś problem?

problem jest, niektorzy sobie nie zycza i wcale nie musza sie z tego
tlumaczyc, nalezy to uszanowac

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

226. Data: 2006-09-23 08:49:42

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> A jak dziewczynka nachalnie się gapi?

> Chyba niezbyt mądre porównanie - rozmawiamy o pięciolatku a nie o dorosłej
> kobiecie zdaje się? Dla niego genitalia ojca i obcego faceta to tak samo
> jak ręka ojca i obcego faceta. Czy dla Ciebie ręka męża i ręka obcego
> faceta różni się czymś drastycznym, co powinno się wziąć pod uwagę
> zerkając ukradkiem na tę rękę?

złe porównanie. Męskie dłonie zawsze działąły na mnie wyjątkowo...

> To może generalnie wywalić wszystkich z szatni bo się gapią?

nie, jedynie chłopcy w swojej szatni, dziewczynki w swojej.

> Ok, lepiej. A jeśli nie ma takiej możliwości?

Nie wiem.
Kończę, bo o 12.00 basen :)

227. Data: 2006-09-23 08:50:56

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka wrote:

> No i co z tego? Jak gołą kobietę zobaczy to pewnie zboczeńcem zostanie.
> Takie dziecko na co dzień spotyka się z golizną. Czy to w gazetach, czy
> w filmach, czy nawet w reklamach. I nalezy dziecko nauczyc że jest to
> naturalna sprawa że kobieta różni się od mężczyzny. Gdy dla dziecka
> będzie to normalne nie będzie miał problemów z tym związanych.
> a wydaje mi się że to włąsnie dorośli powodują u dzieci niezdrową
> ciekawość.

dziecko to sprawa wtorna, wprawdzie ja sobiscie uwazam, ze przebywanie z
mezczyznami lepiej wplynie na chlopca niz przebywanie z kobietami, ale
tutaj chodzi o innych, w tym starsze dziewczynki, ktore tez korzystaja z
basenu

> Przypomniało mi się jak kiedyś w pracy podczas jakiejś normalnej gadki
> szmatki jedna z koleżanek powiedziała, że gdy w Tv leci reklama np mydła
> czy jakiegoś szamponu i pokazane jest gołe ciało kobiety to ona swoim
> synom każe oczy zasłaniać albo odwracać im głowy. A jej chłopaki mieli
> jakoś ponad 10 lat. Powiedz zdrowe to podejście?

chore, jesli wolno mi uzyc tego slowa :)

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

228. Data: 2006-09-23 08:53:25

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:

> Nie uczy się poszanowania intymności, tylko robi z niej tabu. Gdyby uczono
> poszanowania, to problem Nixe by nie istniał. Do poszanowania cudzej
> intymności niepotrzebne są osobne szatnie, tylko kultura.

nie wpadajmy w skrajnosci, to, ze faktycznie w naszej kulturze jest to
tabu, nie oznacza przyzwolenia na cykliczne wizyty dziecka w damskiej
przebieralni, i nie jest zadna pruderia poszanowanie poczucia wstydu
innej osoby wobec pieciolatka, naprawde :)

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

229. Data: 2006-09-23 08:53:56

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:

> Nie, problem mają panie, które wstydzą się przebrać w tej samej szatni, w
> której znajduje się 5-latek. Podejrzewam, że te same panie na plaży zgrabnie
> zmieniają kostiumy zawinięte w ręcznik i wtedy obecność setki chłopców w
> różnym wieku nie robi im żadnej różnicy.

miranka, to ich prawo

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

230. Data: 2006-09-23 08:55:20

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:

> Mi_ przeszkadza. I dlatego są
>
> Ale nie ma rodzinnej szatni. To powiedz, co matka tego chłopca ma zrobić? Bo
> łatwo tak gadać, że Tobie to przeszkadza, tylko ciągle nie mamy odpowiedzi
> na pytanie: CO ONA MA ZROBIĆ? Jak Ci staruszka w żółwim tempie przechodzi
> przez ulicę, to też stoisz i czekasz. Ona nie ma wyjścia - musi przejść, Ty
> musisz się dostosować, chociaż Ci to nie pasuje. Jeśli na basenie nie ma
> rodzinnej przebieralni, to też sytuacja jest bez wyjścia - dla wszystkich. I
> nie pozostaje Ci nic innego, jak się dostosować.

prosze, nie przekladajmy problemu mamy na reszte

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

mini dentysta?blend-a-med
Lektury dla gimnazjalistów?