Re: Chwalę ruskie w waflach!

Data: 2005-03-12 10:15:57
Temat: Re: Chwalę ruskie w waflach!
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

----------------------
> wodą
> na noc.
> -----------------------
>
> To musze Cie rozczarowac, bo napewno nie tak... ;)
> Moja mama nie bawi sie w kwaski cytrynowe i inne takie... cukinia od razu
> laduje do towarzystwa innych warzyw, nieco sie dusi, gorace podrozuje do
> sloikow i potem w zimie ze sloika wylazi ananas ;)
> -----------------------
No to i chwała, że ten przepis był podany późno !. Kiedy już nie miałam żadnego
słoika wolnego, ale planowałam zrobic je w tym roku. Dzięki Tobie wykreślam
przepis z zeszyciku, a Twój post wkleje do "ulubionych" :-).
----------------------------
> Takie z cukrowym syropem to cos podobnego idzie do kompotow... Cukinia w
> kostke, do tego sliwki - takie male lekko czerownawe alno zolte i goracy
> syrop cukrowy... na 3-litrowy sloik 1/3 cukinia+sliwki, 1/2 kg cukru i woda
> ile wejdzie... sloik umyc, wyparzyc albo upiec, wsypac miesznanke, zagotowac
> syrop, zalac, zakrecic, gdy ostygnie wyniesc do piwnicy, w zimie przyniesc
> sloik, wylapac sliwki i ananasa, stoczyc bitwe o miske, z zadowolona mina
> wszystko zjesc, starajac sie nie pluc pestkami ;-P
>
> Bożenka z Wilna :-)
Śliwki jeśli dobrze kojarzę, to są te, które jedzone na surowo są bardzo
słodkie, natomiast w kompocie gdy są same, to niewiadomo ile cukru by się dało,
zawsze czuć kwaśność:-(. Natomiast w życiu nie wpadłabym na pomysł, by je
potraktować takim sąsiedztwem...jak cukinia :-))). Pozdrawiam Areta