Ciasta na Swieta

1. Data: 2004-12-06 12:31:57

Temat: Ciasta na Swieta
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co planujecie upiec na Swieta oprocz tradycyjnych makowcow i piernikow? Mam
na mysli ciasta, ktore Wasza rodzina tak uwielbia, ze z tej uroczystej
okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w tym
roku nie mam pomyslu :(.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-12-06 12:40:49

Temat: Re: Ciasta na Swieta
Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A.L. wrote:
> [...]
> okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w tym

Moja Babcia zawsze robi tort kawowy, czyli biszkopt nasaczany wodka,
przekladany masa kawowa (ale nie za gorzka) i na wierzchu udekorowany
migdalami. Jak dla mnie pycha, bo nie przepadam za wszelkimi masami i
kremami, a ten nie jest taki 'tlusty' na podniebieniu ;)
Moge ew. zapytac o przepis, z tym, ze Babcia robi wszystko na oko i moga
byc klopoty z ustaleniem proporcji.

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

1. Data: 2004-12-06 12:51:05

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

mojra wrote:

> Moge ew. zapytac o przepis, z tym, ze Babcia robi wszystko na oko i
> moga
> byc klopoty z ustaleniem proporcji.

Jak to babcie ;). Ja od swojej probuje wydostac przepis na jedyne najlepsze
racuchy i nie jest to mozliwe z tego wlasnie powodu ;).
A jesli mozesz, od Babci dowiedz sie wytycznych, a ja juz sobie poradze.
Tzn. na jakiej bazie krem (budyniowy? czy z bitej smietany? i mniej-wiecej
ile kawy).
Dzieki :).

1. Data: 2004-12-06 13:19:43

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A.L. wrote:

> A jesli mozesz, od Babci dowiedz sie wytycznych, a ja juz sobie poradze.
> Tzn. na jakiej bazie krem (budyniowy? czy z bitej smietany? i mniej-wiecej
> ile kawy).

Wydobylam od Babci proporcje na taki spory biszkopt pieczony w prodzizu,
bo Babcia piecze okragle ciasta tylko tak :)

Biszkopt nasaczany jest roztworem z 1 szkl. przegotowanej i ostudzonej
wody, poslodzonej 2-3 lyzeczkami cukru (w zaleznosci od mocy wodki),
wymieszanej z kieliszkiem wodki.

Masa:
Kostka do 1 1/2 kostki masla
2-3 zoltka
1 szkl. cukru
Skladniki nalezy oczywiscie ukrecic. Do tego dodac trzeba ostudzona
kawe, zaparzona z dwoch czubatych lyzeczek jakiejs siekiery i pol
szklanki wody.

Jak dla mnie pycha, nie zabojczo slodkie, co ma swoje zalety po
swiatecznym obzarstwie :)

> Dzieki :).

Nie ma za co, jestem ciekawa, czy bedzie Ci smakowal :)

1. Data: 2004-12-06 13:46:56

Od: "Monika Wandzel" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w tym
===========
Ja pieke pierniczki Waldka (przepis z grupy, pewnie sprzed 3-4 lat), i inne
drobne ciasteczka - co roku inne.
A moja siostra - sernik, oraz pyszne orzechowe.
Monika
PS. przez Ciebie na grupe zajrzalam:))
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-12-06 14:10:36

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
piernikow? Mam
> na mysli ciasta, ktore Wasza rodzina tak uwielbia, ze z tej
Ja robię "frankfurcki wieniec czekoladowo-orzechowy" - nie wiem czy
przepisu już kiedyś nie podawałam, jak nie ma w archiwum to wklepię we
środę. Właśnie mi przypomniałaś, że muszę kupić orzechy i czekoladę :)
Trzy rodzaje ciasteczek: 2 z przepisów Wkn, 1 Magdy Bassett - moje
ukochane mocno korzenne.
Czasem bardzo prosty makowiec - kruche albo półkruche ciasto, i na tym
zapieczona mało słodka masa makowa z mnóstwem bakalii.
Czasem piernik z przepisu znajomej góralki, też wrzucałam przepis,
chyba w zeszłym roku.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-12-06 16:22:00

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na mysli ciasta, ktore Wasza rodzina tak uwielbia, ze z tej uroczystej
> okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w

Ja piekę tradycyjnie piernik, sernik z przepisu mojej Babci, keks i
oczywiście, jak zawsze na specjalne okazje, tort kawowy mojej Babci - ciasto
orzechowe z masą kawową.
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

1. Data: 2004-12-06 16:36:18

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Wandzel wrote:

> PS. przez Ciebie na grupe zajrzalam:))

I bardzo dobrze :).
Jesli zostaniesz na dluzej, to przekonasz sie, ze nie jest tak zle ;).

1. Data: 2004-12-06 18:35:57

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cp1je3$7e3$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: A.L. <a...@n...pl>
Było:
> [...]
> ze z tej uroczystej okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie
> cos podpatrze, bo jakos w tym roku nie mam pomyslu :(.

Przeczytałem wcześniej wysłane posty i zobaczyłem, że nikt nie robi
drożdżowego ! DLACZEGO ? !!!

U mnie jest zawsze drożdżowe - no ostatnio dokładamy trochę rodzynek, czyli
nie jest klasyczne.
Jego smak sam w sobie doskonały. Znaczy się trzeba mieć kogoś do wyrabiania
(to Ja ;-) )

Niedawno był wątek, żeby na wigilię pościć też w zakresie słodyczy.

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-06 18:49:57

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okazji pragniecie sie tym uraczyc :). Chetnie cos podpatrze, bo jakos w tym

Jako, że święta przypadają TAK "głupio": sobota, niedziela i kawałek piątku,
to w tym roku mam w planie między innymi zrobić HARATANIEC. Przepis z tej
grupy. W ostatnim miesiącu, przepis u mnie przeszedł dwie próby generalne,
pomyślnie, więc zrobię na święta. Polecam, między innymi do tego ciasta uzywa
się :orzechów, maku, twarogu, a nawet polewa może być z domieszką kawy. I co
ważne można go zrobić wcześniej, wtedy jeszcze bardziej zyskuje na smaku.
Pozdrawiam Areta

co z czystego spirytusu?
Restauracja z owocami morza w Poznaniu
Jaki przyrządzić Apfelpunsch?
jaka jest oficjalna strona www RTV EURO AGD ?
Przepis na ser zolty domowy - obiecalem.