Re: Ciastka Kruszyny!

From: Magdalena Bassett <m...@o...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ciastka Kruszyny!
Date: Thu, 20 Jan 2005 08:13:13 -0800

Kruszyzna wrote:
> Użytkownik Me@My, sącząc kawkę, wyklepał:

> Na raz?? :))

> No to się jakoś ludzkości przysłużyłam. Cieszę się :)
>
> Krusz.

Zrobilam wczoraj z ciemnym piwem. Ciasto jest bardzo interesujace ze
wzgledu na to rozwarstwianie sie. Ja robilam w malakserze, swietnie
wyszlo. Uzylam masla zamiast margaryny. Te na slodko byly bardzo
smaczne, ale te pasztecikowe byly wspaniale. Mialam troche zamrozonego
nadzienia do pierogow z grzybami, i paszteciki z tym plus kawalek sera
byly swietne.

Uwagi techniczne: ciasto mozna walkowac miedzy dwoma arkuszami pergaminu
czy papieru woskowanego i wtedy nie trzeba podsypywac maka no i jest
duzo latwiej. Po rozwalkowaniu zamrozic na chwile ciasto, zeby
zesztywnialo do krojenia. Nie chcialo mi sie lepic pierogow, wiec
zrobilam tak: przecielam rozwalkowany prostokat na pol, rozprowadzilam
nadzienie i przykrylam druga polowa. Pocielam radelkiem w male
prostokaty. Troche sie rozjezdzaly podczas przekladania na blache, ale
po upieczeniu nie mialo to znaczenia

Dzieki za przepis.
Magdalena Bassett