Ciasto drożdżowe nocne

11. Data: 2011-10-08 06:55:54

Temat: Re: Ciasto drożdżowe nocne
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-06 16:51, Ikselka pisze:

> A być może - pewnie dlatego czepiasz się mnie a'la zombie.

Zombiów w takich rozmiarach nie produkują :D

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

12. Data: 2011-10-08 09:37:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Oct 2011 08:55:54 +0200, Aicha napisał(a):

> Zombiów w takich rozmiarach nie produkują :D

Nie wiem, jaki masz rozmiar.
--
XL
Tak, Wildstein ma rację. Głosuję na PiS!

13. Data: 2011-10-09 09:59:37

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Oct 2011 11:30:31 +0200, medea napisał(a):

> [...]
>
> Następnego dnia rano do miski dodajemy:
>
> 3 całe jaja
> 1/2 kg mąki
>
> Dokładnie wszystko miksujemy. Ciasto ma płynną konsystencję, nie
> odchodzi od ręki tak jak klasyczne drożdżowe. Wlewamy ciasto na
> posmarowaną blachę (ja często robię w tortownicy 28cm) i czekamy aż
> trochę urośnie (ok. 15 minut). Na wierzch możemy wyłożyć owoce np.
> śliwki, wiśnie, truskawki, kawałki jabłka, w wersji wypasionej można też
> posypać kruszonką. Wkładamy do zimnego piekarnika i nastawiamy na 170?C.

Zacheciłas skutecznie :)
Zrobiłam od razu, bez nocnego czekania. Dalam jednak troche mniej oleju
(dwie lyzki) i cukru (pol szklanki). Na wierzch sliwki. Maz zjadl pol
blachy zanim wystyglo :) Dzisiaj namawia mnie do zrobienia z jablkami i
cynamonem. Robi sie blyskawicznie, wiec chyba zrobimy... :)

Pozdrawiam,
M.

14. Data: 2011-10-09 20:20:54

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-09 11:59, Fragile pisze:

> [...]
> blachy zanim wystyglo :) Dzisiaj namawia mnie do zrobienia z jablkami i
> cynamonem. Robi sie blyskawicznie, wiec chyba zrobimy... :)

Cieszę się, że przepis się przydał.
Jestem też niezmiernie zaskoczona - ale bardzo miło - że można to ciasto
zrobić znacznie szybciej. Wypróbuję. :)

Ewa

15. Data: 2011-10-10 06:33:49

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Cieszę się, że przepis się przydał.
> Jestem też niezmiernie zaskoczona - ale bardzo miło - że można to ciasto
> zrobić znacznie szybciej. Wypróbuję. :)

I naprawdę spróbuj z połową cukru i oleju, będziesz mogła więcej zjeść;-)
Ja na wierzch do tego daję jakieś owoce i kruszonkę. Mniam.
J.

16. Data: 2011-10-10 07:56:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-10 08:33, krys pisze:
> I naprawdę spróbuj z połową cukru i oleju, będziesz mogła więcej zjeść;-)

Dobry pomysł! ;)

> Ja na wierzch do tego daję jakieś owoce i kruszonkę. Mniam. J.

Ja też zawsze daję owoce, a kruszonkę czasami.
Zastanawiam się też, czy udałoby się to ciasto z budyniem na wierzchu, a
jeśli tak, to jak go przygotować - pewnie musiałby być bardziej gęsty.
Córka ściąga z góry te owoce, świeże lubi, a pieczonych nie.

Ewa

17. Data: 2011-10-10 08:10:12

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

medea <x...@p...fm> napisał:
> Tak jak obiecałam, wrzucam przepis na ciasto drożdżowe, które zawsze się
> udaje i nie wymaga zbyt wiele pracy, a wychodzi naprawdę pyszne. Mój hit.

Rewelacja!
Upiekłam w sobote, dajac na wierzch rodzynki (zapomnialam je dac do
srodka) sliwki i kruszonkę. Troche sie balam, czy
takie lekkie ciasto utrzyma mrozone sliwki, ale dalo rade. Dzieki za
przepis, wreszcie ciasto drozdzowe, ktore ani nie wyrasta nadmiernie ani
nie ma zakalca :-)

Pozdrowienia,
Lila

18. Data: 2011-10-10 08:20:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Dobry pomysł! ;)

No, ba;-)

> Ja też zawsze daję owoce, a kruszonkę czasami.

To ja właściwie odwrotnie, bo kruszonka jest przez wszystkich uwielbiana.

> Zastanawiam się też, czy udałoby się to ciasto z budyniem na wierzchu, a
> jeśli tak, to jak go przygotować - pewnie musiałby być bardziej gęsty.

Może zainspirować się tym:
http://mojewypieki.blox.pl/2009/09/Drozdzowki-z-budy
niem-i-rodzynkami.html

> Córka ściąga z góry te owoce, świeże lubi, a pieczonych nie.

:-) Zazwyczaj posypuję jagodami, albo tartym jabłkiem z cynamonem, na to
kruszonka, cięzko byłoby wydłubać;-) Za innymi owocami na cieście nie
przepadamy, więc...
J.

19. Data: 2011-10-10 08:31:33

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-10 10:20, krys pisze:
> Może zainspirować się tym:
> http://mojewypieki.blox.pl/2009/09/Drozdzowki-z-budy
niem-i-rodzynkami.html

Dzięki, zainspiruję się.

Ewa

20. Data: 2011-10-10 09:54:36

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.10.2011 08:33, krys pisze:

> I naprawdę spróbuj z połową cukru i oleju, będziesz mogła więcej zjeść;-)

Ja spróbowałam - nie wyszło Ci za gęste?

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

Prażuchy :-)
Sos tysiąca wysp taki jak w Ikei?
Łemkowski kindziuk ziemniaczany