Ciasto z jablkami

71. Data: 2016-11-04 11:28:26

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2016 o 21:36, FEniks pisze:
> Podejrzewam, że o ten rodzaj przekładni może chodzić.

Twoje podejrzenia są całkowicie słuszne.

> Zdaje się, że w kitchen aidzie tak mniej więcej mieszadła chodzą -
> dookoła i wokół własnej osi - planetarnie. ;)

Zgadza się, tak to działa. I nawet wcale nie "mniej więcej", tylko
dokładnie tak.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

72. Data: 2016-11-04 12:16:31

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2016 o 09:42, FEniks pisze:
> A Ty w tym robocie planetarnym masz tylko hak do zagniatania ciasta?

Nie tylko. W komplecie mam jeszcze mieszadło do ciast lżejszych i
trzepaczkę do piany, którą robiłem ciasta z jabłkami.
Teraz znów poczytałem o wyrabianiu ciast i wiem, że muszę dokupić
mieszadło z krawędzią silikonową.

> Ze zwykłym ucieranym ciastem poradzi sobie byle robot
> kuchenny, nawet taki ręczny,

Kłopot miałem z rozszyfrowaniem "ucieranego".
Po wyjaśnieniach już wiem czego szukać. I nawet trochę wiadomości
wynalazłem i zapamiętałem(?).

> więc tutaj nie znajdziesz usprawiedliwienia
> dla swojego wydatku. ;)

Pretekstem był chleb. Całkiem dobre uzasadnienie. :)
Teraz tylko chciałem robotowi dodać roboty.

> W tym celu lepiej zrób tradycyjne drożdżowe albo
> chociaż ciasto na pizzę.

Powoli, powoli. Pisałem już, że jestem z gatunku tych, co nawet wodę na
herbatę przypalą. O kuchni nie mam żadnego pojęcia. Żadnego!
Na razie staram się przyswoić jakieś przydatne informacje, poznać
podstawowe terminy. Ale tylko w odniesieniu do ciast wszelakich.
Gotowania chyba nigdy się nie nauczę. Może ze względów praktycznych. ;)
-
Na ulicy spotkali się dwaj koledzy:
- Stary wybacz, nie mam czasu, muszę lecieć do domu ugotować obiad!
- A co, żona chora?
- Nie. Głodna!

> Idealna wersja może się nie spotkać z zadowoleniem znajomych, bo już
> będą tym jabłcokiem znudzeni. ;)

Chyba nieprędko znów zrobię. I to nie z powodu znudzenia. Przeczytałem
słuszną uwagę Ikselki o skutkach wyrabiania smacznych ciast i
przypomniałem sobie, że zgubić każdy dodatkowy kilogram jest mi
niezwykle trudno. :D

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

73. Data: 2016-11-04 18:45:43

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-11-04 12:16, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> [...]
> słuszną uwagę Ikselki o skutkach wyrabiania smacznych ciast i
> przypomniałem sobie, że zgubić każdy dodatkowy kilogram jest mi

Wystarczy przejść z KA na makutrę. Same uciekają.

74. Data: 2016-11-04 20:40:44

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.11.2016 o 18:45, Qrczak pisze:
> Wystarczy przejść z KA na makutrę. Same uciekają.

Aż tak zdesperowany nie jestem. :D

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

75. Data: 2016-11-04 21:08:57

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-11-04 20:40, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> Aż tak zdesperowany nie jestem. :D

Ale jednak coś w tym jest.

76. Data: 2016-11-04 22:07:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.11.2016 o 12:16, Akarm pisze:

> [...]
> Na razie staram się przyswoić jakieś przydatne informacje, poznać
> podstawowe terminy. Ale tylko w odniesieniu do ciast wszelakich.

Drożdżowe tradycyjne oraz pizza to ciasta przecież. :)

> Chyba nieprędko znów zrobię. I to nie z powodu znudzenia.

W każdym razie kiedy już dojdziesz do ideału, to się pochwal - ciekawa
jestem, jak ów wygląda. ;)

Ewa

77. Data: 2016-11-04 22:08:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.11.2016 o 18:45, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-11-04 12:16, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> Wystarczy przejść z KA na makutrę. Same uciekają.

Ja znam jeden sposób na błyskawiczne chudnięcie.

Ewa

78. Data: 2016-11-04 22:36:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Nov 2016 22:08:03 +0100, FEniks napisał(a):

> Ja znam jeden sposób na błyskawiczne chudnięcie.

Tak tak, wiem - MACIERZYŃSTWO!
3-]

PS. Poznasz więcej.

79. Data: 2016-11-04 23:13:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2016 o 22:07 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Drożdżowe tradycyjne oraz pizza to ciasta przecież. :)

Pisał o chlebie razowym jako pretekście do zakupu KitchenAid.
Ale na razie wygląda, że jeszcze nie piekł chleba?

> W każdym razie kiedy już dojdziesz do ideału, to się pochwal - ciekawa
> jestem, jak ów wygląda. ;)

Obawiam się, że rozpoczęcie przygody z ciastem ucieranym, do tego z
jabłkami, to był błąd.
Lepiej było zacząć od czegoś prostszego, a śmiem twierdzić że chleb byłby
łatwiejszy na początek.
Albo lepiej focaccia, czy pizza.

Gdyby jeszcze rozpoczął tutaj dyskusję chlebową, miałby szeroką pomoc
praktyków i mnóstwo uwag, jak uniknąć błędów przy pierwszym wypieku.

--
Trefniś

80. Data: 2016-11-05 01:35:12

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.11.2016 o 23:13, Trefniś pisze:
> Pisał o chlebie razowym jako pretekście do zakupu KitchenAid.
> Ale na razie wygląda, że jeszcze nie piekł chleba?

Piekł, piekł... Jakoś tak od ponad 2 lat.
I to całkiem niezłe razowce.
Ale nic dziwnego, że o tym nie wiesz, bo te wiadomości przemyciłem w
temacie "Ciasto drożdżowe bez pszenicy". Takie (i jeszcze większe)
offtopy to podobno specyfika tej grupy. Zostałem tu pouczony, że trzeba
się zachowywać jak w maglu lub tradycyjnej kuchni, należy dyskutować o
wszystkim. Trochę się to kłóci z moim pojmowaniem usenetu, a nawet z
moją logiką, dlatego o cieście z jabłkami napisałem wreszcie w osobnym
temacie.
Robota musiałem kupić dla wygody, bo miałem dość mieszania kilograma
mąki ręcznie, mam trochę połamany nadgarstek. Wybór marki nastąpił po
intensywnym rozpoznaniu na tej grupie i kilku innych forach.

> Gdyby jeszcze rozpoczął tutaj dyskusję chlebową, miałby szeroką pomoc
> praktyków i mnóstwo uwag, jak uniknąć błędów przy pierwszym wypieku.

Bardzo możliwe. Zawsze czym więcej wiadomości, tym lepiej.
Moje pierwsze chleby były z gotowych mieszanek z Lidla.
Później różne warianty z zakwasem wypróbowywałem, aż opracowałem
optymalny, czyli nie kwaśny, z przyspieszeniem drożdżami.
Ale przy okazji robienia chleba poznałem tylko rodzaje mąki, obsługę
kuchenki gazowej i piekarnika. Teraz doszedłem do wniosku, że mogę
spróbować przyswoić trochę więcej.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl