Re: Co jeszcze z Czech??

From: BBjk <b...@q...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co jeszcze z Czech??
Date: Sat, 02 Jun 2007 09:41:42 +0200

Agnieszka pisze:

> A jakie są normy przewozu alkoholu?? W necie są bardzo zróżnicowane
> informacje. Czy kupowac korony w Polsce czy w Czechach?? Czy bez problemu
> mogę zapłacic polską kartą bankomatową?? A jak jest z opłatami drogowymi??
> Przepraszam za ten zalew pytaniami, ale zakładam, że wielu z Szanownych
> Grupowiczów było w Czechach i moze mi udzielić informacji.

Powinnaś chyba dać temat "Ludek, do tablicy!".
Zanim Ludek się zbudzi/zsiądzie z roweru, podpowiem tylko, że:

-płacenie kartą jest ogólnie przyjęte, poza małymi wiejskimi sklepikami,
ale trochę koron warto przy sobie mieć, choćby na piwo, czy kawę w
przydrożnej knajpce. Obojętne, gdzie korony wymienisz, można tez jechać
bez i spokojnie wziąć na miejscu z bankomatu. Oidp, prowizja jest niewielka,
-należy wykupić winietkę na autostrady i drogi ekspresowe, jeśli takimi
będziesz jechać,
-alkohol: przez wewnętrzne granice Unii Europejskiej chyba można
przewieźć legalnie do 10 litrów wysokoprocentowych napojów, wymiennie 90
litrów wina, wymiennie 110 litrów piwa. Ale nie sprawdzałam doświadczalnie.

Ogólnie i IMHO: szkoda czasu na latanie po marketach, lepiej iść do
jakiejś knajpki z lokalnym klimacikiem, zjeść coś dobrego, posłuchać
muzyki,a przede wszystkim pozwiedzać Czechy. Jeśli jednak nastawiasz się
na intensywne zakupy, poza spożywczymi, warto zajrzeć do sklepów
sportowych i muzycznych.
--
BBjk