Re: Co jeszcze z Czech??

Data: 2007-06-02 09:04:52
Temat: Re: Co jeszcze z Czech??
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

BBjk wrote:
> coś, co jest przepyszne, szczególnie w towarzystwie malutkiej bardzo
> mocnej gorzkiej kawy, choć za wiele nie da się tego zjeść.

Nie wiem, co mialas na Morawach. Zdjecie zrobilas, zanim spozylas? Na
swoim fotoblogu masz? Gdzie konkretnie na Morawach jadlas?

Na Morawach, scislej na Woloszczycnie Morawskiej (nie wiem, jak region
ten nazywa sie po polsku, po czesku to Valašsko) jest tradycjny rodzaj
kolacza "frgál". W Czechach z kolei buchty (ciasto drozdzowe z makowym,
twarogowym lub powidlowym nadzieniem), ale moze sa jeszcze inne
regionalne wypieki, ktorych nie znam lub teraz sobie nie przypominam.
Ale mam duza ksiazke kucharska, wiec jak troche jeszcze podpowiesz, to
moge sprobowac poszukac.

Ludek