Re: Co jeszcze z Czech??

Data: 2007-06-02 11:54:51
Temat: Re: Co jeszcze z Czech??
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

In article <1...@h...googlegroups.co
m>,
Michał Komorowski <k...@w...pl> wrote:

> To sprobuj tez plackow ziemniaczanych ("bramborowych"). Nie jestem w
> stanie okreslic, czym dokladnie roznia sie od "naszych", ale sa
> zdecydowanie inne - i jakies takie... lepsze :)
> Natomiast ostroznie przy zamawianiu ryby w restauracji - ZAWSZE pytaj,
> jakie do tego przewiduja dodatki. Dosc popularne jest u nich mieszanie
> ziemniakow z kiszona kapusta i podawanie tego paskudztwa NA ZIMNO do
> ryby. Nalezy tego stanowczo unikac.
> Nie wiem, czy w Czechach tez, ale na Slowacji furore ostatnio robi
> piwo bursztynowe (cos jak nasz Dog In The Fog), coraz czesciej daja to
> [...]

Granat to rodzaj piwa z praskiego browaru Staropramen i jego nazwa jest
chronionym znakiem towarowym. Podobno jest to stara (XIX-wieczna?)
receptura, niedawno przywrócona do produkcji. Jest to piwo półciemne,
nie mające nic wspólnego z aromatyzowanymi lemoniadkami jak te psie
siki, o których piszesz. Granat dlatego, że należy do piw "czerwonych" i
kojarzyć ma się z barwą gramatu -- narodowego kamienia Czech.

Władysław