Re: Co jeszcze z Czech??

From: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co jeszcze z Czech??
Date: Sat, 02 Jun 2007 10:00:07 +0200

In article <f3r566$6h5$1@news.onet.pl>,
"Agnieszka" <a...@p...onet.pl> wrote:

> witam,
> od razu uprzedzę, że przeglądałam archiwum i wynotowałam między innymi takie
> ciekawostki jak:
> knedliczki w proszku, salami Polican, homo erectus, semtex forte, czekolada
> studencka, rum, ser żółty w panierce do smażenia.
> Co ciekawego mozna tam jeszcze znaleźć??

Lazenske oplatky, utopency, sosy pomidorowe f-my Hame

<http://www.hame.cz/katalog/hame/?categoryId=87&prop
erty_id=-541>

Na razie tyle.

> Drugie moje pytanie związane jest z dostępnością - wybieram się na kilka dni
> do Polanicy i mam niestety tylko jeden dzień na zwiedzanie Czech i
> pogranicza kłodzkiego - okolice Nachodu - Czy tam znajdę te towary??Są
> dostępne w normalnych marketach ??

Tak.

> A jakie są normy przewozu alkoholu??

Praktycznie bez ograniczeń. Ale jest to coraz mniej opłacalne, chyba ,
że chcesz kupić jakiś typowy czeski wyrób.

> W necie są bardzo zróżnicowane
> informacje. Czy kupowac korony w Polsce czy w Czechach??

Pobrać korony z bankomatu w Czechach.

> Czy bez problemu
> mogę zapłacic polską kartą bankomatową??

W marketach zwykle tak. Też w wielu małych sklepach. Blisko granicy w
wielu sklepikach można płacić złotówkami. W restauracjach zwykle tak.

> A jak jest z opłatami drogowymi??

O ile się nie wjedzie na autostradę lub drogę szybkiego ruchu, to nie ma
opłat. Ale radzę przewidzieć taką możliwość przed wyjazdem, sprawdzić na
aktualnej mapie i kupić w razie potrzeby np. tygodniową winietę na szybę
przed wyjazdem, lub w Czechach w pierwszym napotkanym urzędzie pocztowym.

Władysław