Re: Co myslicie...o dzieciach Gai

From: "PeterPan" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Co myslicie...o dzieciach Gai
Date: Fri, 11 Feb 2000 13:46:54 +0100

| Nie mialam tego na mysli, a przynajmniej nie w tym sensie, ktory
| insynulujesz. Chcialam przez to wyrazic ze same nasze dobre checi w niczym
| nie pomoga. Potrzeba jest jeszcze dobra wola Pelnosprawnych ludzi skorych
do
| pomocy.

Owszem ale pamietaj ze najpierw trzeba czego na prawde chciec. Jak mowia
"chciec znaczy moc". Wiele ON wydaje sie byc niezdecydowanymi co do swoich
rzeczywistych oczekiwan. Czasem mozna znalesc osoby sklonne do pomocy ale
nie zawsze okazuje sie ze ma to jakikolwiek sens. Nie raz bylem swiadkiem
naglej zmiany decyzji ON, "odwracania kota ogonem" jak okazywalo sie ze czas
na dzialanie. Wyglada to jak potworne "kisniecie" we wlasnych pieleszach i
rzeczywista niechec do jakichkolwiek zmian.

| Ogladam prawie wszystkie filmy, ktorych glownym tematem jest zycie ON.
| Najczesciej sa to filmy dobrego gatunku i tu naleza sie pochwaly rezyserom
| za znakomicie podpatrzone zycie codzienne. To bardzo podnosi na duchu.

Owszem.

| Niejednokrotnie pokazuje nam samym jak mozemy sie wydostac na zewnatrz.
Jak
| zaakcentowac swoja obecnosc w srodowisku. Odrobina cwiczen silnej woli,
| upartosci, nie poddawania sie ogolowi lub przyjetym stereotypom.

Albo zmieniac je.

I okazuje
| sie ze swiat moze byc nieco inny. Ostatnio TV pokazala takze znakomity
film
| prod. australijskiej "Zatancz ze mna" 1998r., ktory nawet na mnie zrobil
| ogromne wrazenie.

Niestety nie widzialem. Programy o tematyce zwiazanej z ON ogladam niestety
sporadycznie - jak trafie.

| bo

| dlatego
| mity
| nas.
| Z najblizszego otoczenia, znam przypadki osob, ktore staraja sie
| (naprawde!!!) dostrzec we mnie rownego sobie przeciwnika, ale tylko do
| pewnego stopnia tzn. do takiego jakiego im wygodnie. Do takiego jakie sami
| sobie wyobrazaja.

:(

| pomoc
| Tak sie nie da, bez tych innych jak piszesz - nie damy rady nic zrobic.

Nie zgodze sie z Toba. Mozna osiagnac wiele. Bardzo duzo zalezy od naszej
pomyslowosci i samozaparcia.

| Oni o tym doskonale wiedza, dlatego mysle ze kiedy podrosnie pokolenie
| dzisiejszych 6-cio latkow cos sie zmieni.

;) Tylko co my bedziemy z tego mieli? Moze jednak warto probowac dzialac aby
zmienic cos juz teraz.

Ronwiez pozdrawiam

--
PeterPan (Piotr Lubowiecki)