Re: Co myślicie o nowej reklamie ubezpieczeń ING?

From: "Adam Radzikowski" <a...@...biz>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Co myślicie o nowej reklamie ubezpieczeń ING?
Date: Tue, 21 Nov 2006 13:05:43 +0100

Wiesław <r...@p...onet.pl> napisał:

> Zastanawiając się
> teraz nad tym co czułem pierwszy raz, to chyba założyłem, że akcja
> dzieje się w miejscu strzeżonym, i teoretycznie bezpiecznym nawet dla
> skaczących do wody, pod warunkiem, że osoba umie skakać do wody na
> głowę.

Kolejny mit w społeczeństwie.
Nawet na kąpielisku strzeżonym (jezioro lub rzeka) ratownik nie pozwoli
skakać do wody na główkę, a także na nogi. Chyba, że nie miał nigdy na
kąpielisku wypadku i wydaje mu się, że nad wszystkim zapanuje. I nie jest
prawdą, że jak ktoś umie skakać to nic mu się nie stanie. Otóż ja bardzo
dobrze pływałem (karta pływacka) i dobrze skakałem... nawet kilkanaście razy
w tym samym miejscu. Niestey to chyba rutyna wyszła ze mnie i doszło do
wypadku.
Jedynym w miarę bezpiecznym miejscem (tak na 99%) do skoków do wody jest
basen o głębokości wody min. 2 m pod czujnym okiem ratownika lub instruktora
pływania, choć znam przypadki złamań kręgosłupa właśnie na basenie.

Opowiem jeszcze ciekawą historię jak młody człowiek kilkakrotnie skakał do
wody jeziora na głowę. Było głęboko, ponad 3 m... nic nie mogło się
wydarzyć. Okazało się później, że złamał kręgosłup. Jak mogło do tego dojść?
Otóż ratownicy niedokładnie przeszukali kompielisko. Ktoś "mądry" rzucił tam
grabie... tak, takie do grabienia. I właśnie grabie w wodzie ułożyły się w
ten sposób, że część grabiąca leżała przy dnie a trzonek stał pionowo w
wodzie. Oprócz złamania kręgosłupa człowiek został częściowo oskalpowany
przez trzonek grabi.

Wielu powie, że jestem przewrażliwiony na tym punkcie. Tak, dokładnie...

> Mówisz, że inni też nie widzą tego tak jak Ty, coś w tym jest,
> że nie zdajemy sobie sprawy z tego co taki skok może oznaczać i to
> właśnie jest przerażające, może należało by teraz właśnie pokazać
> dalszą część scenki skok wykonany i... ale to by było drastyczne

To byłby dobry pomysł, być może zmontuję coś:)

> żaden reklamodawca nie pójdzie na taki krok, no chyba że ich
> przekonasz było by to dobre dal akcji którą propagujesz.

To byłoby ryzykowne, ale mogłoby trafić do społeczeństwa.

> pozdrawiam Wiesław

Adam Radzikowski

21.11 Adam Radzikowski
21.11 LECH DUBROWSKI
22.11 Inwalida
23.11 scorpio
21.01 news.tpi.pl
22.01 Piotr \"Gerard\" Machej
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla