Co myślicie o nowej reklamie ubezpieczeń ING?

1. Data: 2006-11-18 10:44:27

Temat: Co myślicie o nowej reklamie ubezpieczeń ING?
Od: "Adam Radzikowski" <a...@...biz> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od pewniego czasu można w telewizji oglądać reklamę ubezpieczeń ING "już
nawet od 2,5 zł dziennie".
Opiszę pokrótce o co chodzi. Jest lato, jeziorko, kąpielisko z pomostem
(podejrzewam, że niestrzeżone). Pewien pan (lat ok. 40) wbiega na pomost i
próbuje wskoczyć do wody na głowę. W ostatnim momencie zatrzymuje go syn
pytając "czy jest ubezpieczony". Facet odpowiada "oczywiście, płacę 2,50 zł
dziennie" i wskakuje do wody na główkę.

Po raz kolejny ludzie od reklamy nie mają świadomości, że w pewnym stopniu
mogą kreować zachowania innych. Z reklamy tej można wysunąć wniosek, że jak
płacę na ubezpieczenie to nawet jak się "złamię" to nic się nie stanie.

Otóż stanie się. Ja wskoczyłem do wody identycznie jak ten pan z reklamy.
Był rozbieg z pomostu i skok do wody na głowę, w konsekwencji którego
złamałem kręgosłup i nastąpił uraz rdzenia. Już 12 lat jeżdże na wózku. Co z
tego, że byłem ubezpieczony? Dostałem jednorazową wypłatę i rente z ZUSu.
Prawdę mówiąc wolałbym być sprawny.

Teraz, w ramach fundacji Sokrates, jeżdżę po szkołach i uświadamiam ludzi
jak należy zachowywać się nad wodą. Od kilku lat organizatorzy mieli kontakt
z ponad 15 tys. uczniów z lubelskich szkół.
Niestety takie reklamy burzą to co inni budują...

Jakie macie zdanie w tej sprawie?

Adam Radzikowski

2. Data: 2006-11-18 14:39:14

Temat: Re: Co myślicie o nowej reklamie ubezpieczeń ING?
Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-11-2006 o 11:44:27 Adam Radzikowski <a...@...biz> napisał(a):

> [...]
> mieli kontakt z ponad 15 tys. uczniów z lubelskich szkół.
> Niestety takie reklamy burzą to co inni budują...

Ja mam zdanie takie, że trzeba działać, i to medialnie. Zacząć od
napisania do telewizji, na przykład do red. Mateusza Dzieduszyckiego w
TVP, który zajmuje się sprawami niepełnosprawnych.

Należy napisać do portali i znaleźć najlepiej jakiegoś konkurenta ING,
który chętnie zajmie się sprawą i załatwi rozgłos medialny.

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
Każdy człowiek, jeśli chce uzyskać jakiś dochód, musi umówić się z innym
człowiekiem, tzn. albo coś mu sprzedać, albo wyświadczyć mu jakąś
przysługę. Jedynym wyjątkiem są bandyci i funkcjonariusze publiczni,
którzy swoje dochody zwyczajnie wymuszają siłą.

3. Data: 2006-11-18 14:50:19

Od: "kesser" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Radzikowski napisał(a):
> [...]
> z ponad 15 tys. uczniów z lubelskich szkół.
> Niestety takie reklamy burzą to co inni budują...

Raczej nikt tej reklamy nie będzie tak interpretował. Równie dobrze
możnaby wycofać bajki dla dzieci bo przecież tam też są sceny w
których postacie ulegają wypadkom po czym wstają i bajka idzie
dalej. Inna sprawa, że ta reklama jest nijaka jak dla mnie i mnie nie
przekonuje.

4. Data: 2006-11-18 14:58:34

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-11-2006 o 15:50:19 kesser <d...@g...com> napisał(a):

> [...]
> których postacie ulegają wypadkom po czym wstają i bajka idzie
> dalej. Inna sprawa, że ta reklama jest nijaka jak dla mnie i mnie nie

Nie mam telewizora, więc trudno mi ocenić, ale dodatkowo, jak się dobrze
policzy, to wychodzi około 912 zł rocznie, co nie jest małą sumą.

5. Data: 2006-11-18 19:17:30

Od: "Adam Radzikowski" <a...@...biz> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz <n...@n...tpi.pl> napisał:

> Nie mam telewizora, więc trudno mi ocenić,

Zatem podaję dwa linki do reklamy:

1. Do obejrzenia na wrzuta.pl

http://www.wrzuta.pl/film/LaZ7AhhJIp/

2. Do ściągnięcia na dysk twardy (prawy klawisz myszy > zapisz ...jako...).
Plik w formacie WMV

http://www.efron.pl/pliki/reklama_tv_.wmv

Adam Radzikowski

6. Data: 2006-11-18 19:22:40

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-11-2006 o 20:17:30 Adam Radzikowski <a...@...biz> napisał(a):

> [...]
>
> 1. Do obejrzenia na wrzuta.pl
>
> http://www.wrzuta.pl/film/LaZ7AhhJIp/
>
> 2. Do ściągnięcia na dysk twardy (prawy klawisz myszy > zapisz

No więc moim zdaniem faktycznie reklama jest kompletnie idiotyczna, ale
raczej mogłaby być odebrana jako niesmaczna, gdybyś o niej opowiedział
publicznie właśnie ty, bardziej niż szkodliwa...

7. Data: 2006-11-18 19:27:45

Od: "Adam Radzikowski" <a...@...biz> szukaj wiadomości tego autora

kesser <d...@g...com> napisał:

> Raczej nikt tej reklamy nie będzie tak interpretował.

Swego czasu była reklama "Grześków". Panna po zjedzeniu wskakiwała ze skały
do wody na główkę.
No... tu można było odpuścić.
Ale tu jest temat ubezpieczeń... i potencjalny klient sam pcha się do
wypadku (bo skakanie do nieznanej wody na główkę, jeszcze z rozbiegu to
ryzyko świadomego złamania kręgosłupa)

> Równie dobrze
> możnaby wycofać bajki dla dzieci bo przecież tam też są sceny w
> których postacie ulegają wypadkom po czym wstają i bajka idzie
> dalej.

To jest inna bajka:) Ja swojej córeczce nie pozwole oglądać takich bajek

> Inna sprawa, że ta reklama jest nijaka jak dla mnie i mnie nie
> przekonuje.

Przed okresem wakacyjnym jestem jednym z prowadzących prelekcje w szkołach
Lublina (obok prezesa fundacji Sokrates i ratownika WOPR).
Dla mnie intencja ING choć może nieświadoma, ale przekonująca.

Adam Radzikowski

8. Data: 2006-11-18 19:29:14

Od: "Adam Radzikowski" <a...@...biz> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Należy napisać do portali i znaleźć najlepiej jakiegoś konkurenta ING,
> który chętnie zajmie się sprawą i załatwi rozgłos medialny.

Dzięki za podpowiedź. Zacznę działać od jutra lub poniedziałku.

Adam Radzikowski

9. Data: 2006-11-18 19:31:03

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-11-2006 o 20:27:45 Adam Radzikowski <a...@...biz> napisał(a):

> Przed okresem wakacyjnym jestem jednym z prowadzących prelekcje w
> szkołach Lublina (obok prezesa fundacji Sokrates i ratownika WOPR).
> Dla mnie intencja ING choć może nieświadoma, ale przekonująca.

Ja się wciąż nad tym zastanawiam... No bo faktycznie taki bieg po
pomoście, a potem skok, to jednak jasno sugeruje o co chodzi.

Myślę, że powinieneś zacząć działać, jeśli uważasz, że jest to
niebezpieczna reklama.

W moim przekonaniu jest głównie głupia i naznaczona bezmyślnością.

10. Data: 2006-11-18 21:33:40

Od: "news.tpi.pl" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Radzikowski" <a...@...biz>

>.........Ja wskoczyłem do wody identycznie jak ten pan z reklamy.
> --
> Pozdrawiam,
> Adam Radzikowski

widze ze mamy duuuuzo wspolnego ;-))))
:-)

Pozdr. Piotr

POMÓŻCIE GABRYSI - NIEWIELE BRAKUJE !!!
TVP3
Lekki stopien niepelnosprawnosci
Promocja w PlusGSM dla niepełnosprawnych wzrokowo
Przewóz ON a leasing