Co robicie względem paranoi z żarówkami?

81. Data: 2009-05-15 10:35:13

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> A jedno z drugiego nie wynika w prostej linii? Jeśli nie, to oświeć
> mnie proszę, skoro lepiej znasz temat.
> I od razu wytłumacz, dlaczego w możliwym do przeprowadzenia nawet
> prostą cyfrową małpką (byleby się tylko dało wyłączyć automatykę WB)
> doświadczeniu z fotografowaniem białej kartki raz w takim świetle raz
> w takim, różnica jest widoczna gołym okiem, bo być może jako laik w
> temacie się mylę, być może nie wynika to z temperatury żarnika (mimo,
> że cytowane wcześniej materiały by to potwierdzały), tylko z innych
> przyczyn, faktem jednak jest, że taką różnicę widać wyraźnie.

nie mając porównawczego źródła światła o innej TB nie jesteś w stanie
praktycznie odróżnić światła zwykłej żarówki od światła żarówki halogenowej.
Różnica w TB jest niewielka widmo jest praktycznie to samo.

Napewno da sie odróżnić jednak światło świetlówki, chyba że będzie to jakaś
super świetlówka o doskonałym RA.

82. Data: 2009-05-15 10:37:40

Od: Mario <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:

> Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Tyle, to jest w środku Słońca. Powierzchnia Słońca, czyli to co widzimy
> ma temperaturę ok. 6000K.
>
> Witek

sugerujesz że zachodzące słońce (skoro ma niższą t.barwową) ma też
niższą temperaturę jego powierzchni? LOL ;-)

pozdrawiam
mario

83. Data: 2009-05-15 10:41:10

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Dokładnie. U mnie w domu wywaliliśmy wszystkie halogeny, mamy zwykłe
> żarówki, bo nie sposób czytać ani czegokolwiek robić przy halogenie -
> mamy wrażliwe oczy, głowy nas bolą od halogenów i w ogóle odczuwamy
> bardzo przykro takie światło. I chromolimy oszczędność.

a ty napewno wiesz co piszesz?

czy ci sie halogeny nie pitoloą ze świetlówkami energooszczędnymi?

84. Data: 2009-05-15 10:46:21

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mario" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

> sugerujesz że zachodzące słońce (skoro ma niższą t.barwową) ma też niższą
> temperaturę jego powierzchni? LOL ;-)

A gdzie ja coś takiego napisałem?
Powiedziałem, że ta część Słońca, którą widzimy, czyli jego powierzchnia
ma temperaturę ok. 6000K. W ogóle nic nie pisałem o temperaturze barwowej
Słońca.

Witek

85. Data: 2009-05-15 10:48:40

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:
> Po pierwsze dlaczego tylko 50%. Po drugie, nawet te 1,7% to w
> wartosciach bezwzglednych ogromna liczba, jak myslisz ile fabryk by
> na tej ilosci polecialo? Nie dziwie sie, zwykly czlowiek wlasnie
> dokladnie tak mysli, 1% to po prostu malo, ale to jest malo jesli ma
> on dostac podwyzke w pracy o 1%, w skalach o ktorych mowimy,
> twierdzenie, ze 1,7% "sie nie oplaca", to po prostu herezja.

bo takie oszczędności są praktycznie nie mierzalne.

to pozorna oszczędność.

oszczędzać trzeba tam gdzie można naprawdę zaoszczędzić.

Wymuszenie zastosowania żarówek energooszczędnych to jest metoda na zwalenie
kolejnych dodatkowych obciążeń na głowy zwykłych ludzi.

Podobnie jak absurdalny i kosztowny program redukcji emisji CO2 który chyba
wspierają agenci wpływu opłacania przez chińczyków i hindusów. Ten genialny
program jest dobrym spsobem aby nasza gospodarka (Europejska i Amerykańska)
stały sie jeszcze mniej konkurencyjne. Co więcej, największa emisja CO2
odbywa sie w krajach które mają w dupie redukcję emisji, wieć nasze miliardy
to wywalanie forsy w błoto. Jeszcze większy kretynizm to wspieranie źródeł
odnawialnych.

86. Data: 2009-05-15 10:50:57

Od: Mario <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:

> [...]
> ma temperaturę ok. 6000K. W ogóle nic nie pisałem o temperaturze barwowej

ok, nie pisales ale..
skoro to co widzimy ma 6000K i to SIE ZMIENIA. Bo raz widzimy 6000K, a
raz 2800K. Widzimy swiatlo i jego temperature barwowa. Poza tym dodalem
";-)"

pozdrawiam
mario

87. Data: 2009-05-15 10:51:02

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Wiadomo, że można mierzyć widmo świetlne, ale co poradzisz na
> indywidualne, osobnicze różnice w odczuwaniu barw? Nie muszą to byc
> nawet różnice w kolorze, lecz w ogólnym wrażeniu komfortu-dyskomfortu.
> U mnie cała rodzina (genetyka?) zażądała wywalenia halogenów. Sama też
> byłam za tym. Nie czujemy się dobrze przy nich, a to jest głowne i
> jedyne kryterium.

imho to był raczej problem dla lekarza a nie powód do wymiany halogenów.

rozumiem że wasza rodzina mieszka w katakumbach a najlepiej sie czujecie
przy świetle łuczywa i świecy.

Pochodzicie z Transylwanii?

:)

88. Data: 2009-05-15 10:55:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare wrote:

> tylko dlaczego za moje?
> Niech oszczędzają ci co kupują lub sprzedają hurtowo klimatyzatory
> albo niech w końcu wybudują elektrownię atmową, albo nich nastawiają
> wiatraków jak w Niemczech czy Belgii albo......

no właśnie będziemy oszczędzać 1 % poprzez wymianę żarówek a w tym czasie
obywatele zamontują tysiace tanich chińskich klimatyzatorów które podczas
upałów wykończą skutecznie system energetyczny naszego kraju.

W stanach większość problemów z zasialniem pojawiua sie w leciue gdy
oywatele postanawiaja sobei ochłodzić swoje wspaniałe tekturowe baraki,
pozbawione praktycznie izolacji termicznej.

pomijam że w 90% przypadków klima nie jest do niczego potrzebna jest tylko
bardzo energochłonnym luksusem.

Powinno sie obłożyć sprzedaż klimatyzatorów podatkiem ekologicznym.

89. Data: 2009-05-15 10:56:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 12:51:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> imho to był raczej problem dla lekarza

Lekarz nam zmieni widzenie barw? Co ty chromolisz?

> rozumiem że wasza rodzina mieszka w katakumbach a najlepiej sie czujecie
> przy świetle łuczywa i świecy.
>
> Pochodzicie z Transylwanii?
>
> :)

Długo pracujemy w nocy i w ogóle nocne marki jesteśmy i światło jest dla
nas ważne takie, jakie lubimy, a nie takie, jakie ktoś chce nam wmusić, bo
tak. Zarówki są eksploatowane ok. 8 godzin dziennie i mają być takie, jakie
lubimy. I g...o komu do tego. W sklepie mają być do wyboru. Nikt mi np. nie
ustala, w jakim proszku mam prać czy jaką kuchenkę kupic, więc i
nieodpowiadającej żarówki też nie dam sobie wmówić.

90. Data: 2009-05-15 11:09:03

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ok, nie pisales ale..
> skoro to co widzimy ma 6000K i to SIE ZMIENIA. Bo raz widzimy 6000K, a raz
> 2800K. Widzimy swiatlo i jego temperature barwowa. Poza tym dodalem ";-)"

Pisząc "to, co widzimy" miałem na myśli powierzchnię Słońca, a nie
jego kolor, w odróżnieniu od wnętrza Słońca, którego nie widzimy,
a które jest znacznie bardziej gorące.

Witek

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna