Co zrobic z 1kg wolowiny?

1. Data: 2001-08-24 18:56:04

Temat: Co zrobic z 1kg wolowiny?
Od: "LoozeR" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wczoraj zakupilem 1 kg przepieknej wolowiny z przeznaczeniem na Strogonowa
ale tak sobie pomyslalem, ze gdyby ktos podal jakis alternatywny pomysl na
ta wolowinke to chetnie zaeksperymentuje i podziele sie wrazeniami.

Pozdrawiam
LoozeR

1. Data: 2001-08-24 19:01:07

Temat: Re: Co zrobic z 1kg wolowiny?
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik LoozeR <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9m681m$h2f$...@n...tpi.pl...
> [...]
> ale tak sobie pomyslalem, ze gdyby ktos podal jakis alternatywny pomysl na
> ta wolowinke to chetnie zaeksperymentuje i podziele sie wrazeniami.

Na przykład:

zupę meksykańską
chili con carne
gulasz wołowy do placków po zbójnicku
duszoną wołowinę w czerwonym winie z pieczarkami i cebulką
zraziki do kaszy gryczanej

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-08-24 19:08:28

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LoozeR" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ale tak sobie pomyslalem, ze gdyby ktos podal jakis alternatywny pomysl na
> ta wolowinke to chetnie zaeksperymentuje i podziele sie wrazeniami.

MechaGodzilla

1. Data: 2001-08-24 19:21:05

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoją dwie krowy na łące i gadają:
- Słyszałaś o tej chorobie?
- Słyszałam!
- Szaleją krowy co?
- Szaleja jak jasna cholera!
- Dobrze, że nam pingwinom to nie grozi!

a tak powaznie moze FONDUE (chyba tak to sie speluje) ?? tylko trzeba miec
przyrzad :))
lukas

1. Data: 2001-08-24 19:26:47

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

trzeba miec przyrząd i dużo sera.
albo z oliwą jak kto woli...
Mechcia

1. Data: 2001-08-25 05:20:18

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale tak sobie pomyslalem, ze gdyby ktos podal jakis alternatywny pomysl na
> ta wolowinke to chetnie zaeksperymentuje i podziele sie wrazeniami.

Jesli to ladna wolowinka bez blon to tylko tatar

Kaczucha (oj moja mam robi przepyszny)

1. Data: 2001-08-25 07:48:56

Od: "Marta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale tak sobie pomyslalem, ze gdyby ktos podal jakis alternatywny pomysl na
> ta wolowinke to chetnie zaeksperymentuje i podziele sie wrazeniami.

A ja jak zwykle : gulasik a do niego mozesz dodac pieczarke, ogorka
kiszonego (tylkow nieduzych ilosciach), fasole (czerwona - wczesniej
namoczona)
Ja przewaznie wrzucam co mi pod reke wpadnie i dusze, jestem po prostu
fanatyczka sosow i mieska w nich

"Stifado"
na 8-10 porcji

2 kg wolowiny
20 dkg cebuli
3 zabkic zosnku
4 lyzki oliwy
sol, bialy pieprz, slodka papryka w proszku (ja zawsze daje ostra lub pieprz
cayene)
2 lyzki koncentratu pomidorowego
2 lyzki maki
200ml czerwonego wina
natka, cytryna, marynowane peperoni -DO DEKORACJI

1) mieso umyc, osuszyc. pokroic cebule w czastki, czoenek obrac przecisnac
przez praske.
2) oliwe rozgrzac, podsmazyc cebule i czosnek (krotko) wlozyc mieso
(pokrojone w kawalki jak na gulasz) smazyc porcjami zeby wszyskie sie
przysmazyly, doprawic sola, pieprzem , papryka, dodac koncentrat i make,
zasamzyc , zalac winem i 4 szkl. wody.
3) wstawic do piekarnika i dusic ok 1,5h w temp 175 stopni C. od czasu do
czasu podlewac woda
4) potem mozesz doprawic sobie jeszcze pod twoj smak.

Mnie osobiscie bardzo to smakowalo, ale nie kazdy lubi wino (np czesc mojej
rodzinka i troche marudzila, ale zjedli)

Marta

1. Data: 2001-08-25 10:37:44

Od: "BeataSz" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wybaczcie te powtorki, komputer najpierw odmowil mi wyslania czegokolwiek a
pozniej wyslal trzykrotnie.

Beata

1. Data: 2001-08-25 11:49:35

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lukas <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9m69e6$1tp$...@n...onet.pl...
> a tak powaznie moze FONDUE (chyba tak to sie speluje) ?? tylko trzeba miec
> przyrzad :))
hmmm, od kiedy do foude potrzebe kilo wolowiny? rde zawsze myslalem ze to
rpawie sam ser.. ide zaraz spradzic w przepisach:-PPPP a ja juz sie nosze od
hen hen hen na zakup maszynki spirytusowej:-) i nadal jej nie mam:-(

Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-25 12:34:14

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <l...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> hmmm, od kiedy do foude potrzebe kilo wolowiny? rde zawsze myslalem ze to
> rpawie sam ser.. ide zaraz spradzic w przepisach:-PPPP

Hejka;-)))

Od zawsze do fondue potrzebne jest mieso ;-)))))))

Fondue szwajcarskie robi sie z sera zoltego i wina, konsumuje sie ten
przysmak maczajac bulke - umieszczona na spoecjalnym widelczyku - w serze.

Francuskie fondu (foundue bourguignonne) - zamiast bulki macza sie kawalki
surowej poledwicy wolowej we wrzacym oleju (zamiast oleju widywalam np.
rosol, takze mieso moze byc inne np. kurczak, ale to sa juz rozne
wariacje;-))))) , do tego podaje sie kilka ostrych sosikow, korniszony,
pikle, cebulki marynowane i czerwone wino.

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna