Cytryna do herbaty.

1. Data: 2018-01-23 09:46:40

Temat: Cytryna do herbaty.
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Niby zwyklizna, ot, banał taki: pół kilo cytryn (wyszorowanych), w półplasterki,
obficie przesypane cukrem, lekko ugniecione w słoiku. Schowane do lodówki. Odczekana
przynajmniej doba.
I oto soczek cudowny i plasterki przesłodkie.
Wybierać łyżeczką - i do herbatki. Do wody mineralnej. Do deserów. Bezpośrednio do
paszczy też świetne, systematycznie więc podjadam.
Im dłuzej stoją w tym słoiku, tym lepsze.
Witaminowa zimowa surówka.

W miarę ubywania posypywać wierzch cukrem lub delikatnie mieszać z tym, co opadł na
dno. Utrzymywać plasterki w stanie lekko ubitym, w pysznym soczku zanurzonym.
Pyszne, zdrowe. Warto.
To jadę po kolejny kilogram cytrynek.

2. Data: 2018-01-23 18:40:47

Temat: Re: Cytryna do herbaty.
Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.01.2018 o 09:46, i...@g...pl pisze:
> [...]
dno. Utrzymywać plasterki w stanie lekko ubitym, w pysznym soczku zanurzonym.

Spróbuj zamiast cytryny dać miód.
Ale ja i tak preferuje jako dodatek do herbaty smakowo-odpornościowy
wzbogacić taką cytrynę z miodem przy pomocy pigwy (pokrojonej w cienkie
i nie za duże plasterki) w ilości porównywalnej z cytryną oraz imbir w
cieniutkich plasterkach, w ilości około 1/4 porcji cytryny.

GA

3. Data: 2018-01-23 21:09:22

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nie za duże plasterki) w ilości porównywalnej z cytryną oraz imbir w
>cieniutkich plasterkach, w ilości około 1/4 porcji cytryny.

W pełni się zgadzam. Ale Ikselkowa propozycja zbyt skomplikowana, za
pracowita.

Ja lubię dobrą herbatkę, ale robię to prościej:
1.Ważna jest woda, powinna być odpowiednio uzdatniona, odpowiednio - znaczy
zależnie od okolicy.
Czasem wystarczy filtrowanie, czasem filtrowanie popszedzić należy
odstaniem, i oczywiście są inne metody,
ale woda ma być dobra, nisko.zmineralizowana.
2 . Sama herbata. Ja lubię zieloną. Jest w czym wybierać. Są z dodatkami.
Byle dodatkiem nie była opuncja :).
3. Miodu oczywiście łyżeczkę. Jaki - to zależy od stanu aury (smog- lipowy,
grypa - gryczany, żołądek - żepakowy), a najczęście zwykły wielokwiatowy,
byle polski.
4 . Cytrynka - ważna dojżałość, i konserwowanie, by d... nie swędziała.
Ma być mocno dojżała, można by nawet napisać, prawie nadpsuta.

Po zalaniu wżątkiem , odczekać, to też bardzo miły element picia herbaty.
No i na końcu należy się delektować.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2018-01-24 11:04:06

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> le Ikselkowa propozycja zbyt skomplikowana, za pracowita.

OMG, jeśli dla Ciebie umycie kilku cytryn, pokrojenie i wsypanie z cukrem do słoika
jest ,,skomplikowane" i ,,pracowite", to jak Ty, Stokrociu, docierasz codziennie do
łóżka??? Przecie to najpierw tyle roboty z rozbieraniem, myciem, no i tyle kroków
trzeba przy tym wszystkim narobić :-)))

5. Data: 2018-01-24 13:44:43

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-24 o 11:04, i...@g...pl pisze:

> [...]
łóżka??? Przecie to najpierw tyle roboty z rozbieraniem, myciem, no i tyle kroków

Rozbierać? Po co? przecież trzeba byłoby się znowu ubierać a to jest
marnotrawstwo sił witalnych.
Częste mycie skraca życie.
tylko te(n) krok (i)...
:) :)
pozdr
Stefan

---
Avast.

6. Data: 2018-01-24 17:17:49

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Miód w gorącej herbacie traci wszystkie zdrowotne własności. Wolę go jeść w stanie
oryginalnie wyprodukowanym. A pigwy dobrej nie mam, ta sklepowa wielka, ale bez
aromatu i smaku... No i generalnie ta cytryna w cukrze pyszna bardzo. Dla wrażeń
smakowych spożywam - głównie.

7. Data: 2018-01-24 17:19:49

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Oj tak, Stefanie ?

8. Data: 2018-01-24 18:09:03

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.01.2018 o 17:17, i...@g...pl pisze:
> [...]
aromatu i smaku... No i generalnie ta cytryna w cukrze pyszna bardzo.

Nikt nie mówił o wlewaniu do gorącej herbaty ;)
Dla mnie herbata jest dobra jak ma ciut więcej temperatury niż ja, a to
się zawsze mieści w bezpiecznym marginesie dla miodu czyli poniżej 42 stopni

Dla wrażeń smakowych spożywam - głównie.

No i tutaj właśnie spróbuj z miodem - łyżeczka czy palcami, bez herbaty
- jeszcze lepsze niż z cukrem.
Natomiast jeśli chodzi o pigwę to ona zawsze jest wielka (chyba że jakaś
nie wydarzona), nie wiem czy nie mylisz pigwy (czyli owocu drzewa pigwa)
z owocem pigwowca (czyli najczęściej krzewu pigwowca) który jest mały -
rozmiaru standardowej cytryny (i podobny kształtem). Pigwa natomiast
jest podobna do gruszki lub jabłka a te małe są rozmiaru dwóch pięści i
więcej.
Pigwowce od kilku lat nie chcą mi się przyjąć, natomiast pigwa bez
problemu rośnie i z jednego drzewka jest owoców dla całej rodziny...
GA

9. Data: 2018-01-24 19:48:17

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>codziennie do łóżka??? Przecie to najpierw tyle roboty z rozbieraniem,
>myciem, no i tyle kroków trzeba przy >tym wszystkim narobić :-)))

Życie w dzisiejszym świecie o sztuka rezygnacji.
I ja właśnie rezygnuję z zasypywanie cytryny cukrem, ale nie rezygnuję z
pszebieranie się do spania i mycia.
Uznałam, że bez zamykania cytryny w słoik mogę żyć, a na razie bez
pszebierania się w czysta bieliznę - nie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2018-01-25 07:39:13

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Doskonale odróżniam pigwę od pigwowca, więc wiem, o czym mówię. Te (chyba
hiszpańskie) owoce pigwy w sklepie są znacznie większe niż te, które widziałam
rosnące na drzewie(sic! - bo pigwa to drzewo, pigwowiec to krzew) u znajomych z
cieplejszego rejonu Polski niż mój - u mnie drzewo pigwy nie przetrwa zimy, a jeśli
nawet, to późne przymrozki i tak zniszczą kwiaty/zawiązki.
A herbatę lubię bez dodatku miodu, dla jej oryginalnego smaku herbacianego, bardzo
swoistego dla poszczególnych jej gatunków, co łatwo stłumic dodatkami - miód zmienia
(psuje) ten smak bardziej, niż cukier, ale i cukier psuje go na tyle skutecznie, abym
wolała gorzką. Ponieważ jednak lubię też herbatę z cytryną, a gorzka z cytryną mi nie
smakuje, stąd ta cytryna w cukrze.
Zawikłane, wiem :-)

szynka
Dynia ostatnia zużyta.