Czosnek

1. Data: 2001-10-23 21:18:27

Temat: Czosnek
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ludzkosc sie dzieli na pol z roznych powodow. Jednym z nich jest czosnek - albo
sie go kocha, albo nienawidzi... A Wy? Jadacie, pozeracie, nie lubicie,
nienawidzicie?

A moze macie jakies interesujace przepisy na rzeczy z duuuuza iloscia czosnku?

Pzrd

Kundzia

1. Data: 2001-10-23 21:57:55

Temat: Re: Czosnek
Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kocham, kocham, kocham :))
i stosuje do wielu potraw. Uwazam, ze czosnek nadaje niebywalego smaku
potrawie i ja wzbogaca o niepowtarzalny aromat.
-
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska
k...@i...pl
g...@p...onet.pl

Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:6...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-10-23 22:11:59

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam :o)))) Mniamm...

Najszybszy przepis:
Kromke chleba razowego posypac drobniutko posiekanym czosnekiem i sola...
Bajka antywampirkowa ;o) Pyyyszne. Mozna troche maselka.

Takze ostatnio podawalam przepis na zapiekanke ziemniaczana z czosnkiem.
Salatka z marchewki z czosnkiem i td. i tp.

Ach, jak ja lubie czosnek....

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-10-23 22:26:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A moze macie jakies interesujace przepisy na rzeczy z duuuuza iloscia czosnku?
>
>Pzrd
>
>Kundzia

czosnek, jak zolty ser, pasuje do wszystkiego...niech mi nikt tu
z ciastem nie wyjezdza, dobra?

Teraz w Warszawie jadlam u znajomej nowej , Rosjanki
przesympatycznej, barszcz, taki troche moskiewski. Buraczki
pociac cienko/zetrzec grubo i delikatnie przesmazyc najlepiej
podobno na smalcu (ta wersja byla elegantsza - na oliwie), potem
zalac woda/rosolkiem/wywarem/plynem (!). dodac kartofelkow,
przecieru pomid, lub koncentrau (zadnej kapusty czy marchewki nie
pamietam, ale mogly tam byc), smietana no i
posiekany/przpechniety przez praske czosnek, wmieszany juz na
talezu...zupka byla sama w sobie swietna, czosnek zostawil taki
posmaczek. czosnek madra rzecz - Rzymianie przywiezli ze soba tu
do Albionu, jak sie zainstalowali na Murze Hadriana - kto widzial
te tereny w zimie od razu wie, dlaczego Rzymianie czosnek
przywiezli

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-23 23:05:22

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Szanowna Pani o pieprzu (oprocz czosnku) do barszczu zapomniala...
poniewaz barszcz sie z buraczkow, z czosnku, z pieprzu sklada... (z grubsza)

Ewwcia
--
Niesz !

ps. i zadnych tam Rzymian do usprawiedliwiania

rosa
rosae
rosam
(wiecej grzechow nie pamietam)

ps. siusiu, paciorek i spac (ja Ewcia)

1. Data: 2001-10-23 23:55:55

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Z moich archiwow:

Kurczak z 40 zebami
Jest to potrawa intensywna, w smaku i zapachu, troche ostra, bardzo pyszna.
Bierze sie wiekszego kurczaka, nacina sie male otworki nozem i nadziewa zabkami
czosnku przekrojonymi wzdluz na 3-4 czesci. Powinno sie zuzyc 40 zabkow na
calego kurczaka. Nastepnie nalezy calego kurczaka nasmarowac dobra oliwa,
posypac sola i pieprzem na zewnatrz i w srodku, i umiescic w malej brytfance.
Zalac woda do 1/3 glebokosci, przykryc i piec 2 godziny w srednim piekarniku.
Odwrocic piersia na dol po godzinie. Sprawdzac poziom wody od czasu do czasu.
Czosnek podczas pieczenia traci ten surowy zapach i staje sie wrecz slodkawy.
Najlepiej podawac z sosem wlasnym i ziemniakami puree.

Rowniez z archiwum:
(Bozenko, pamietasz jak to bylo?)
Babcia lapala kurczaka na podworku, kladla mu szyje na specjalny
pieniek, ciach
mala siekierka, zawsze trafiajac, trzymala go do gory nogami az
przestala mu
krew kapac. Potem zanurzala go we wrzatku, aby pierze lepiej sie
skubalo. Potem
patroszyla go, a ja zafascynowana ogladalam te flaki i watrobki i inne
dziwactwa. Potem wlewala odrobine okowity do pokrywki od pasty do butow
(metalowy pojemnik) i opalala tego kurczaka, az najmniejsze piorka znikaly.
Potem ja skubalam pypcie za pomoca malego, tepego, dziecinnego noza. Potem
dopiero nastepowalo gotowanie albo pieczenie.
Ja teraz ide do sklepu i przegladam estetycznie ulozone czesci kurczaka, na
malych tackach, z pieluszka, coby sie krew bron boze nie ukazala, ciasno
opakowane przezroczystym plastikiem, zolciutke bo karmione platkami margarytek.
Zabiera mi to 5 minut i ten babciny obiad z kurczaka, tak wyczekiwany, i
pracochlonny, i o nie zapomnianym smaku, staje sie w moim domu codziennoscia.
Nie wiem, czy to dobrze, czy nie. Ten 40-zabkowy kurczak smakiem
przypomina te
pracochlonne obiady.
Magdalena

1. Data: 2001-10-24 06:30:20

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
albo
> sie go kocha, albo nienawidzi... A Wy? Jadacie, pozeracie, nie lubicie,

Ja lubie baaardzo. Takie dwie czosnkowe pychoty przychodza mi teraz do
glowy. Jedna to chleb smazony i posmarowany czosnkiem. Jadlam to dosc czesto
jako dziecko i uwielbialam.
Druga to salatka czosnkowa ze strony Dany. Jest przepyszna, wklejam wiec:
SAŁATKA CZOSNKOWA
puszka ananasa, 20 dkg sera żółtego, 10 dkg rodzynek, 4 jabłka (najlepiej
winne), 5 dużych ząbków czosnku, ok. 1 szklanki majonezu;
Ananasa odsączyć z zalewy, pokroić w kostkę, jabłka pokroić w kostkę,
rodzynki namoczyć i odsączyć, ser żółty zetrzeć na tarce o zgrubych oczkach.
Czosnek przecisnąć przez praskę i wymieszć z majonezem. Wszystko wrzucić do
miski, dobrze wymieszać i odstawić na 30 min. do lodówki.
Polecam, ja daje mniej majonezu a reszta bez zmian.

Asia :-)

1. Data: 2001-10-24 07:14:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

asia napisala:

> Ja lubie baaardzo. Takie dwie czosnkowe pychoty przychodza mi teraz do
> glowy. Jedna to chleb smazony i posmarowany czosnkiem.

Doskonały do grochówki.
No i zwykły, razowy chleb ze smalcem i czosnkiem. Tylko chleb
musi byc prawdziwy, nie te dmuchane erzace.
Krycha

1. Data: 2001-10-24 07:21:05

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
: asia napisala:
:
[...]
No i golabki, i mielone. A czasami dodaje czosnku do kotletow schabowych tj.
wyciskam do roztrzepanego jajka 1 zabek, a dalej juz normalnie.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-24 07:47:21

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja daje prawie do wszystkiego. Moj chlopak smieje sie, ze niedlugo to juz do
sernika bede dawac.
A tak na serio to do: wszelkich sosow (oprocz tych serowo - smietanowych, do
carbonary nie daje), wszelkich potraw z miesa mielonego, zapiekanek, marynaty
do miesa, itp.

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl