Czy dieta Kwaśniewskiego?

1. Data: 2007-08-18 10:01:25

Temat: Czy dieta Kwaśniewskiego?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

a u dzieci z rodzinną hypercholesterolemią? Czy też dieta
Kwaśniewskiego. Włączanie statyn już małym dzieciom wydaje
mi się ryzykowne ale takie badania (podaję to dla równowagi
tych, które cytują zwolennicy diet wysokotłuszczowych)
przeprowadza się również

-------------
By Will Boggs, MD

NEW YORK (Reuters Health) Aug 07 - Statin therapy is safe and effective
for children with heterozygous familial hypercholesterolemia (HeFH),
according to findings published in the August issue of Arteriosclerosis,
Thrombosis, and Vascular Biology.

"When a child has been diagnosed with heterozygous familial
hypercholesterolemia, statin treatment should be considered for all
children older than 8 years," Dr. Barbara A. Hutten from Academic Medical
Center, Amsterdam, The Netherlands, told Reuters Health.

Dr. Hutten and colleagues performed a meta-analysis on safety outcomes of
randomized placebo-controlled trials which evaluated statin treatment in
children and adolescents with HeFH.

Compared with placebo, statin therapy reduced total cholesterol a mean 25%
and LDL cholesterol a mean 30%, the authors report.

Smaller decreases in ApoB were associated with statin therapy, as were
significant increases in HDL cholesterol and ApoA1.

Statin therapy was not associated with an increased risk of an adverse
event, the report indicates, and there were no differences in the number
of children with marked elevations in lab values between statin and
placebo groups.

Height increased slightly more in the statin group than in the placebo
group, the investigators say, but there were no significant differences
between the groups in sexual development.

"Based on our meta-analysis, we cannot draw any conclusions with respect
to a preferred statin for children," Dr. Hutten said. "The number of
studies in children is relatively low and not all types and doses of
statins have been studied in children as of yet."

"Even though the meta-analysis shows that statin treatment seems safe in
children and adolescents, long-term - or actually life-long - safety still
needs to be investigated," Dr. Hutten explained. "It is unknown whether
the risk reduction at later age differs between various types of statins
used during childhood."

"For their actual decision of starting treatment, physicians should
balance benefit and risk, based on the personal situation and the risk
profile of each individual child, which depends on family history, lipid
profile, lifestyle, etc.," Dr. Hutten said. "Also, patients' and/or
parents' preferences may play a role in the decision when to start
treatment."

"Furthermore," Dr. Hutten cautioned, "the minimal age of children in the
studies included in the meta-analyses was 8 years, and we cannot make any
recommendations for children below this age."

Arterioscler Thromb Vasc Biol 2007;27:1803-1810.

---------------------------------

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

2. Data: 2007-08-18 12:03:01

Temat: Re: Czy dieta Kwaśniewskiego?
Od: "OlekK" <o...@o...au> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
run.pl...
> [...]
> mi się ryzykowne ale takie badania (podaję to dla równowagi
> tych, które cytują zwolennicy diet wysokotłuszczowych)

Piotrze,
Pozwolę sobie zabrać głos, nie będac lekarzem.
Nie sądzę aby dieta Kwaśniewskiego była sprawdzona w przypadku rodzinnej
hypercholesterolemii. Ja przynajmniej o tym nie słyszałem. Od lekarzy
zajmujących się tą dietą wiem, że nie powinna być ona stosowana w przypadku
pacjentów mających problemy z metabolizacją tłuszczy; wydaje mi się, że
hypercholesterolemia jest własnie jest takim przypadkiem.
Muszę też przyznać, że gdyby chodziło o moje dziecko, miałbym wielki problem
z decyzją podania mu statyn.
Pozdrawiam, Olekk

3. Data: 2007-08-18 13:10:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Aug 2007, OlekK wrote:

> Muszę też przyznać, że gdyby chodziło o moje dziecko, miałbym wielki problem
> z decyzją podania mu statyn.

ja mam pełny dostęp do tego artykułu (przez bibliotekę medyczną)
- abstrakt jest dostępny na
http://atvb.ahajournals.org/content/vol27/issue8/
- z artykułu wynika, że stan zdrowia dzieci w trakcie leczenia
bardzo dokładnie monitorowano łącznie z oznaczaniem stężenia
hormonów sterydowych (płciowych) i nie stwierdzano odchyleń.
Ale ja dokładnie uważam, co napisałem, że leczenie dzieci
statynami jest kontrowersyjne.
Moje pytanie jest następujące - czy zwolennicy diety Kwaśniewskiego
też tak dokładnie monitorują wpływ diety łącznie z oznaczaniem
stężeń hormonów itp?

P.

4. Data: 2007-08-18 15:03:13

Od: Koriolan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze:

> Moje pytanie jest następujące - czy zwolennicy diety Kwaśniewskiego
> też tak dokładnie monitorują wpływ diety łącznie z oznaczaniem
> stężeń hormonów itp?

Ale po co ???
Dogmaty z definicji nie wymagają dowodów (dla tych którzy w nie wierzą)

Michał

5. Data: 2007-08-18 15:21:15

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> Moje pytanie jest następujące - czy zwolennicy diety Kwaśniewskiego
> też tak dokładnie monitorują wpływ diety łącznie z oznaczaniem
> stężeń hormonów itp?

Niczego nie moitoruja. Wszystkie niepowodzenia u osob stosujacych ta diete, sa
tlumaczone w sposob nastepujacy: nie zrozumienie zasad diety z powodu niewlasciwie
funkcjonujacego mozgu delikwenta i w zwiazku z tym "grzeszenie":)

6. Data: 2007-08-18 21:08:54

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> Witam

ah, mam w imieniu resztek rozumu cywilizowanego świata taką prośbę:

Jeśli nie masz zamiaru wykorzystać odpowiedzi w/w towarzystwa w celu
zawiadomienia prokuratury, oszczędź grupowiczom dyskusji z w/w
towarzystwem. To naprawdę nie prowadzi do żadnych pozytywnych efektów, w
mordę naplujesz powiedzą że deszcz... co już pisałem.

--
www.vegie.pl

7. Data: 2007-08-18 22:33:11

Od: "OlekK" <o...@o...au> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
orun.pl...

> [...]
> Moje pytanie jest następujące - czy zwolennicy diety Kwaśniewskiego
> też tak dokładnie monitorują wpływ diety łącznie z oznaczaniem

A czy zwolennicy jakichkolwiek innych diet robią takie monitorowanie? Jeśli
chodzi o dietę Kwasniewskiego to przynajmniej są lekarze, którzy się nią
zajmują; adept tej diety będąc pod kontrolą takiego lekarza jest
monitorowany w ramach ogólnie uznanych przez medycynę badań.
Jeżeli ten temat naprawdę Cię interesuje to skontaktuj się z takim lekarzem.
Wbrew opinii produkujących się w tym wątku, są to prawdziwi lekarze z
prawdziwymi dyplomami uczelni polskich, niektórzy z nich maja stopnie
naukowe.
W przypadku przecietnego zwolennika diety Kwasniewskiego, to od niego samego
(zwolennika) zależy, czy będzie chciał sobie oznaczać poziomy lipidów czy
też nie. Ja robię to raz do roku.

8. Data: 2007-08-18 22:52:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Aug 2007, OlekK wrote:

> [...]
> Wbrew opinii produkujących się w tym wątku, są to prawdziwi lekarze z
> prawdziwymi dyplomami uczelni polskich, niektórzy z nich maja stopnie

na całym świecie lekarze i to często z tytułami naukowymi zajmują
się medycyną alternatywną czy kontowersyjnymi metodami leczenia.
Uprawianie kontrowersyjnej medycyny. W wielu krajach świata
propagowana i uprawiana jest medycyna chińska. Wg mojej własnej
opinii uprawianie metod kontrowersyjnych czy eksperymentalnych
albo niepotwierdzonych czy do końca nie sprawdzonych albo
takich, które nie znajdują się w ogólnych standardach jest
możliwe na zasadzie eksperymentu medycznego. Zgodnie
ze standardami prowadzenia takiego ekperymentu - odpowiednie
doświadczenie badacza, zgoda komisji etyki, świadoma zgoda
pacjenta na ekperyment medyczny itp.

P.

9. Data: 2007-08-19 01:23:47

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samego (zwolennika) zależy, czy będzie chciał sobie oznaczać poziomy
> lipidów czy też nie. Ja robię to raz do roku.

Przecież taki sam zawód jak inny i chodzi o kasę. Izby lekarskie dbają
tylko o opinię środowiska. Niekiedy pogrożą palcem oszustom i naciągaczom
jak zauważyłeś z dyplomem i się cieszą jak chodzi tylko o kasę a nie szkodzą
oni pacjentom, bo by to zaszkodziło opinii środowiska.
Na uczelniach których mają dyplomy nie nauczyli ich wiedzy którą
wykorzystują do naciągania ludzi to już inna sprawa chyba że wychodzisz z
założenia że każdy z dyplomem musi być inteligentnym naukowcem podążającym
własną niekonwencjonalną ścieżką czyżby sam dyplom na ciebie tak działał,
podobnie jak na oszukiwanych ludzi, którym pomagają wyświetlane losowo
obrazki organów z komputera i to że to pan doktor. No ale cuda i święte
miejsca wyleczyły już tylu więc i nasi lekarze z dyplomami też mogą.
http://mlodyfizyk.blox.pl/2007/07/Oberon-oszusci-prz
ed-sad.html

Bez urazy i z pozdrowieniami A.

10. Data: 2007-08-19 03:42:48

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

OlekK napisal:

> A czy zwolennicy jakichkolwiek innych diet robią takie monitorowanie?

Bredzisz.

Zwolennicy innych diet, to zazwyczaj ludzie, ktorzy chca sie ODCHUDZIC,
wiec stosuja nieprzebadana diete odchudzajaca stosunkowo krotko i czesto bez
udzialu dietetyka czy lekarza. Podejmuja oni ryzyko na wlasna reke.

Jesli odchudzaja sie pod okiem zawodowego dietetyka ktory ukonczyl wyzsze studia
dietetyczne, to ten dietetyk zanim przystapi do ukladania indywidualnej diety
dla danego czlowieka, musi dokladnie znac stan zdrowia tego czlowieka, aby nie
narazic go na ryzyko utraty tego zdrowia w wyniku zastosowania rezimu
odchudzajacego.

Dietetyk zawodowy zazwyczaj wspolpracuje z lekarzem, ktory zleca wykonanie
morfologii i wszystkich badan biochemicznych przed rozpoczeciem odchudzajacej
terapii dietetycznej oraz systematycznie te parametry kontroluje w trakcie
kontynuuowania rezimu dietetycznego.

Przy problemach zdrowotnych ludzie stosuja okreslone, przebadane diety, ale pod
okiem lekarza prowadzacego np.:

* diete DASH - w przypadku nadcisnienia,
* diete bezglutenowa - przy celiakii,
* diete dla diabetykow,
* diete przy chorobach serca,
* diete ketogenna - przy niektorych typach epilepsji.
itp

Jesli stosuje sie dany typ diety przy problemach zdrowia, to mimo, ze
jest ona przebadana, to systematycznie jest kontrolowana morfologia i parametry
bichemiczne.

> [...]
> zajmują; adept tej diety będąc pod kontrolą takiego lekarza jest
> monitorowany w ramach ogólnie uznanych przez medycynę badań.

Przede wszystkim lekarzowi nie wolno proponowac choremu czlowiekowi diety, ktora
jest potencjalnie grozna dla zdrowia i twierdzic, ze leczy ona przyczynowo
wszyskie choroby, zwlaszcza, ze juz jest bardzo duzo doniesien o pogorszeniu
zdrowia wsrod ludzi zdrowych i chorych oraz coraz wiecej zgonow !!

Skandalicznym wyczynem sa brednie, ktore mozna poczytac w listach lekarzy
zamieszczonych na tej stronie:

http://www.lido.optymalni.org/listy.php?id=3

A przecies juz cytowalem tutaj i na innej grupie szereg informacji o tragicznych
skutkach stosowania tej diety u ludzi zdrowych i chorych.

Wkleilem chyba z piec razy link do strony czlowieka ktory przyczynil sie do
rozpropagowania diety Kwasniewskiego, ale w koncu zorientowal sie, ze ten
optymalny ruch ulegl kompletnej degeneracji i przeksztalcil sie w niebezpieczna
sekte terapeutyczna.

A ci pseudolekarze dalej zalecaja ta niebezpieczna diete ludziom chorym ???

Dalej nie czytasz drogi Olku informacji ktore ci sie nie pasuja?

Pisalem rowniez o tym, ze gdyby taka sekta terapeutyczna powstala w kraju gdzie
dziala sprawnie prawo, to to tzw. opty lekarze zostaliby bardzo szybko
pozbawieni licencji do wykonywania swojego zawodu. Bardzo ladnie pisal na ten
temat na tej grupie lekarz, Marek Bieniek.

Czy w Australii w ktorej mieszkasz jest pod tym wzgledem inaczej, drogi Olku?

Juz trzeci raz zadaje ci to pytanie i ponownie pytam, czy lekarze moga zalecac
ludziom chorym nieprzebadana i potencjalnie grozna dla zdrowia diete w kraju w
ktorym mieszkasz???

> [...]
> Wbrew opinii produkujących się w tym wątku, są to prawdziwi lekarze z
> prawdziwymi dyplomami uczelni polskich, niektórzy z nich maja stopnie

To nie sa lekarze. To sa niebezpieczni szarlatani i oszusci, ktorym Komisja
Etyki Lekarskiej powinna odebrac prawo do wykonywania zawodu lekarza bo
przyczyniaja sie do demoralizacji ludzi i kompromituja zawod lekarza.

Na ten temat w "Sluzbie Zdrowia" pisal juz dr Stanisław Sterkowicz:

http://www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more3335a.php

"I dlatego, zgodnie z oświadczeniem Komitetu Terapii Wydziału Nauk Medycznych
PAN, nie powinna być ona przez lekarzy zalecana.

Wielu lekarzy nie uznaje tego stanowiska i czyni inaczej. Stoi to w sprzeczności
z Kodeksem Etyki Lekarskiej, którego jeden z artykułów głosi, że lekarz nie może
się posługiwać metodami uznanymi przez naukę za szkodliwe. Niestety, wydaje się,
że jest to artykuł martwy. Istniejące przy izbach lekarskich komisje
odpowiedzialności zawodowej nie wyciągają z faktów naruszania KEL żadnych
wniosków. Czy słusznie?".

> W przypadku przecietnego zwolennika diety Kwasniewskiego, to od niego samego
> (zwolennika) zależy, czy będzie chciał sobie oznaczać poziomy lipidów czy
> też nie. Ja robię to raz do roku.

No i wlasnie chyba o to komus chodzi, aby ludzie sobie nie robili tych badan:)

Tyle tylko, ze w krajach cywilizowanych, jesli CHORY czlowiek zastosowalby
sie do zalecen Kwasniewskiego i utracilby w wyniku tego eksperymentu zdrowie lub
zycie, to Kwasniewski bylby pociagniety do odpowiedziaslnosci karnej i musialby
placic wysokie odszkodowania ofiarom ktore naiwnie uwierzyly w lecznicze
wlasciwosci nie tylko, ze nie przebadanej diety, ale diety uwazanej przez caly
swiat medyczny za szkodliwa dla zdrowia.

Ponownie pytam, czy w kraju w ktorym mieszkasz, Australii, jest pod tym wzgledem
inaczej kolego K.??

Nerki?
Problem z palcem u stopy
Serce czy co?