Czy jecie Nutelle?

71. Data: 2017-01-17 14:27:35

Temat: Re: Czy jecie Nutelle?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niniejszym dementuję rozsiewane tu i ówdzie pogłoski, jakobym dzieciństwo
> spędził w Port-Saidzie, albo uganiając się ze sztucerem za drobnym i grubym
> zwierzem po okolicznych pustyniach i puszczach.
>
> W wydaniu powieści, którym w domu dysponowaliśmy za czasów mojego
> dzieciństwa, wydrukowane było "pentarki" -- lokalnie u Sienkiewicza
> ten drób był zapewne znany pod taką nazwą.
>
> https://pl.wikisource.org/wiki/Strona:Henryk_Sienkie
wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/221

> Jarek

Co nie zmienia faktu, że chodzi o pantarki, bo taka jest ich nazwa. Żadne
tam panterki.

--
XL

72. Data: 2017-01-17 14:58:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka jakby nie dość głupot napisała, dodała dalej:

wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/221

> Co nie zmienia faktu, że chodzi o pantarki, bo taka jest ich nazwa. Żadne
> tam panterki.

Nie zmienia faktu, że trzeba być głupim, nieokrzesanym i pozbawionym
kultury indywiduum, by komuś pisać 'No ale to musiałbyś "W pustyni
i w puszczy" przeczytać, żeby wiedzieć' -- w sytuacji, gdy samemu się
nie wie, jakiego słowa użył autor. I tak jak trzeba uważnie przeczytać
"W pustyni i w puszczy", żeby wiedzieć o istnieniu pentarek (żadnych
tam pantarek), tak trzeba z uwagą i zrozumieniem czytać co piszą inni,
by do wiadomości przyjąć fakt dotyczący lokalnego nazywania dropiatego
ptaka, co po gumnie dreptał.

Jarek

PS
To, że jest tu o rosole z perliczki vel pantarki, to każdy widzi.

--
Znaczy, pan nie wiedział, ale powiedział.

73. Data: 2017-01-17 15:07:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jarek
>
> PS
> To, że jest tu o rosole z perliczki vel pantarki, to każdy widzi.

U mnie nawet lokalnie drepczą pantarki, więc nie potrzebowałam aż od
Sienkiewicza się dowiadywać o nich.

--
XL

74. Data: 2017-01-17 15:32:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka niczego znikąd się nie dowiadując, napisała:

wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/221

> U mnie nawet lokalnie drepczą pantarki, więc nie potrzebowałam aż od
> Sienkiewicza się dowiadywać o nich.

To trzeba było tak od razu! A nie powoływać się na powieścidła jakiegoś
gryzipiórka, co to nawet dobrze po polsku nie potrafił! To jemu raczej
lokalnych nauk było trzeba. Gdyby się tego i owego mądrego po sąsiedzku
dowiedział, to kto wie, czy by Skłodowskiej w nagrodach nie prześcignął.

Jarek

--
Nie wszyscy mogą być mądrzy, panie oberlejtnant. Głupi muszą stanowić
wyjątek, bo gdyby wszyscy ludzie byli mądrzy, to na świecie byłoby

75. Data: 2017-01-17 18:07:56

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieciństwa, wydrukowane było "pentarki" -- lokalnie u Sienkiewicza
> ten drób był zapewne znany pod taką nazwą.

Tośmy chyba oboje czytali wydanie z jakiegoś lewego obiegu. Co gorsza,
widzę, że nowe pokolenie też takie czyta.
Może i to się zmieni po "dobrej zmianie", hm...

Ewa

76. Data: 2017-01-17 18:54:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/221

> Tośmy chyba oboje czytali wydanie z jakiegoś lewego obiegu. Co gorsza,
> widzę, że nowe pokolenie też takie czyta.
> Może i to się zmieni po "dobrej zmianie", hm...

Nowe pokolenie NICZEGO nie czyta. Może po dobrej zmianie znowu zacznie,
może też historii Polski zacznie być uczone.

--
XL

77. Data: 2017-01-17 18:58:39

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nowe pokolenie NICZEGO nie czyta. Może po dobrej zmianie znowu zacznie,
> może też historii Polski zacznie być uczone.

Jak nie czyta?!!!!!!!!!!!!!
Bez pszerwy czyta ekraniki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

78. Data: 2017-01-17 19:10:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/221

> Tośmy chyba oboje czytali wydanie z jakiegoś lewego obiegu.
> Co gorsza, widzę, że nowe pokolenie też takie czyta.
> Może i to się zmieni po "dobrej zmianie", hm...

Może to my się o tym dowiemy jako pierwsi, bowiem mamy tu tak wybitną
emisariuszkę dobrej zmiany, że równać się może tylko z najlepszymi.
Cytaty z literatury naszej zna tak dobrze, jak geografię San Escobar.
Nikt w równie dyplomatyczny sposób nie potrafi pokazać, co ma w głowie.

Jarek

--
Hej, ha, raz, dwa, laska to nie kosa!
Lepszy kogut od perliczki, Pawlak od Witosa!

79. Data: 2017-01-17 20:00:46

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

wicz-W_pustyni_i_

> Nowe pokolenie NICZEGO nie czyta.

Ze niby stare takie oczytane?
Bo jak ponad 55% nie przyczytało w zeszłym roku ani jednej ksiązki to jakoś
duzo tych nowych, mlodych...

--
Pozdrawia... Budzik
...i to by było na tyle

80. Data: 2017-01-17 21:45:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cytaty z literatury naszej zna tak dobrze, jak geografię San Escobar.
> Nikt w równie dyplomatyczny sposób nie potrafi pokazać, co ma w głowie.

Pewnie pije za dużo Vina Tusca.

> --
> Hej, ha, raz, dwa, laska to nie kosa! Lepszy kogut od perliczki,
> Pawlak od Witosa! Hej, ha, raz, dwa, to kompromis zdrowy: Ciało z
> dawnych kómitetów, a duch z Częstochowy!

Dobry tekst nigdy się nie dezaktualizuje.

Ewa

Suszarka pokrywek
jakie bezpieczne środki do zmywarki?
chleba naszego powszedniego