Re: Czy umysł jest produktem mózgu?

Data: 2000-10-18 19:32:36
Temat: Re: Czy umysł jest produktem mózgu?
Od: "Paker" <p...@k...net.pl>

Dark <d...@m...com.pl> w artykule news:cjsjs8.k76.ln@ajk.pl
pisze...

> I jeszcze jedno:
> nie zapomnij powołać źródła.

Przywolac?

> Jasne...wiem, że popisujesz się Popperem i Kuhnem ale chyba mało z nich
> rozumiesz albo chcesz mnie pognebić.

Wiec poczytaj ich i nie daj sie gnebic.

> Czyżby kontrola rzeczywistości badanej Ci nie odpowiadała? Przecież
> ewidentnie sugerujesz, że nauki w różny sposób dochodzą do wiedzy w swych
> różnych metodologiach. A to dobre...hi..hi.

No pewnie, ze masz racje. Matematyk zawsze dokonuje badan empirycznych, nim
sformuluje jakies twierdzenie.

> Wg Ciebie statystyk ma inną metodologię, socjolog inną, psycholog inną,
> fizyk inną, etc, etc, etc.

Metodologia zwiazana jest z przedmiotem badania, wiec sam sobie odpowiedz.

> kończyłaś filozofię(która z nauką ma tyle wspólnego co kot napłakał)

Czy nauka jest zwiazana metodologia? Czy metodologia jest zwiazana z
filozofia? Poczytaj Brzezinskiego, na ktorego sie powoloujesz, a sam sie
przekonasz.

> I nie zapomnij Ninko, że natura nauki wypływa także z jej
> empirycznego sposobu weryfikowania rzeczywistości co filozofii bedzie
trudno
> czynić.

Bez filozofii nie wiadomo byloby, jak do badania sie zabrac. Logika jest
przeciez domena filozofow. A czym jest metodologia? Dzialem logiki.

> humanizm vs. biologizm,

???

>psychologizm vs. ewolucjoniz, itd.

na czym polegaly te spory?

> Mózg a intelekt- ciekawe jak będziesz pojmować i rozumieć znaczenie słów,
> które napisałem do Ciebie, bo ja wolałbym, żebyś posługiwała sie móżgiem.

A intelektem nie mozna sie tu posluzyc? Intelekt jest produktem mozgu, a nie
jest tak, ze mozg rozwiazuje problemy. A moze to neurony mysla, albo kwarki?
Mozg jest struktura, a umysl funkcja, to jest wazne rozroznienie
(metodologiczne - chcialoby sie dodac).

> Dark

A. S.