Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Czy warto robic dyplomowanego?
Date: Mon, 28 Aug 2006 21:17:39 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 39
Message-ID: <ecvfg5$ep6$1@news.dialog.net.pl>
References: <1...@p...googlegroups.com>
<ecp0f4$su3$1@nemesis.news.tpi.pl> <ecv647$n3f$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ecvdq6$mni$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: xdsl-13506.wroclaw.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1156792645 15142 87.105.9.194 (28 Aug 2006 19:17:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Aug 2006 19:17:25 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:25026
Ukryj nagłówki
W wiadomości news:ecvdq6$mni$1@atlantis.news.tpi.pl RomanO
<r...@k...chip.pl> pisze:
>> Liczb sie nie oszuka- jak ktos policzyl (jak ja) to wie. No i od
>> stazysty leca pochodne itd. Od ponadwymiarówek nie.
> Wiesz co; ta zabawa w dywagacje wynagrodzeniowe już długo nie potrwa.
Myślę, że potrwa. Tym bardziej, że wzmiankowane wyliczenia nie są prawidłowe
(czy raczej ich wyniki), ale to typowe dla urzędów.
> W "kariery" nauczycielskie też.
Tak jest. Trudno wszak dłużej bawić się w "nic". Nawet jak się jest
nauczycielem.
> Zostaną tylko starzy (nawet 60 latkowie) i znów selekcja negatywna.
Czemu znów? Przecież ona trwa cały czas.
> Pamiętaj, że jeszcze jest coś takiego jak specjalności nauczania.
> Zapotrzebowania na nadgodziny zależą od zapotrzebowania na konkretne
> przedmioty.
Niebagatelne znaczenie ma gęstość "zaszkolenia" na danym terenie, co
przekłada się po prostu na wielkość "pogłowia" uczniów. To bardzo istotny
lokalnie czynnik.
> Nauczycieli np. od angielskiego brak i kryzys się będzie pogłębiał.
> Co wtedy dyrekcja zrobi?
Będzie pozorować działania mające na celu zapobieżenie tej sytuacji.
De facto wszystkie wysiłki skieruje na odsunięcie od siebie
odpowiedzialności.
> Politykę awansową w nauczycielstwie o kant ławki można rozbić.
Nie można. Nie można rozbić czegoś, co nie istnieje.
> Deficytowe (poszukiwane) przedmioty będą musiały być lepiej opłacane.
Oj, to by się dopiero dziać zaczęło...
--
Pozdrawiam
Jotte
|