Re: [DO] Praca mgrska

Data: 2003-11-02 12:39:00
Temat: Re: [DO] Praca mgrska
Od: "Rukasu" <r...@a...net>

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bo16pp$dbf$1@inews.gazeta.pl...

> no o bedzie bardzo fajnie, wtedy zaczniemy duskusje o tym co ta Pani
> napisala. Chyba tak bedzie "zdrowiej"? Bo boje sie troche o Adamo, jeszcze
> biedakowi co "peknie".

Jak już wielokrotnie pisałem: miałem nadzieję że dopiero kiedy ktoś się z
pracą magisterską zapozna, dyskusja się zacznie.

> Co do artykulu to, o ile dobrze zauwazylem cytowanie artykulow jest
> praktyka czesto stosowana i nie tylko przez opty.

Chodziło mi raczej o "podpuchy" i "prowokacje" polegające ponoć na tym, że
'cytuje się CZYJĄŚ (to tylko podkreślenie) opinię'. ;->

> z tym wiekszym zainteresowaniem poczekam na twoje "sprawozdanie".
> Oczywiscie podasz rowniez strone "techniczna" tych badan.

To rozumie się samo przez się! :-)

> Dlatego warto by "zajrzec" w mechanizm, tak na wszelki wypadek.

Zdaję sobie z tego sprawę - i zapewniam że zamierzam.

> jest juz troche wyjasnien powyzej, ale dodam ze jezeli na tym forum
> porusza sie "drazliwy" temat , a zalezy Ci na tym by nie zarzucano TOBIE
> (to tylko podkreslenie) manipulacji warto bardzo dokladnie przeanalizowac
> ta prace pod wzgledem merytorycznym i "technicznym", bo sam dobrze wiesz
> ze pies pogrzebany jest w szczegolach

Dlatego JUŻ W PIERWSZYM POSCIE zaznaczyłem WYRAŹNIE że taki mam właśnie
zamiar. :-)

> problem w tym ze jestes kolejnym anty DO na tej grupie, moze mniej
> "brutalny" niz ci dawni, co nie zmienia faktu ze "weterani" opty
> "rozgrzani" dawnymi bojami "atakuja z marszu":)))))))))))

Nie jestem i nie uważam się za anty-DO. Uważam się za osobę obiektywnie
patrzącą na rzeczywistość. Wykazuję (IMHO) zdrowy sceptycyzm jeśli chodzi o
ekstremizmy, ale nawet pomimo to nie odrzucam ich, tylko "badam". "Po
prostu" nie zamierzam ich propagować/popierać do czasu gdy przekonam się że
są one bezpieczne i skuteczne.

Oczywiście jeśli przekonam się że są niebezpieczne i/lub nieskuteczne będę z
nimi w sposób jednoznaczny walczył. Ale to jeszcze nie teraz, OK? ;-)

> rozluznienia atmosfery. A swoja droga dziwne ze ci dwani tak zamilkli,
> czyzby "baterie" sie wyczerpaly?

Nie mam pojęcia. Ale na newsgroupach to dosyć normalne zachowanie: w pewnym
momencie wszystkie argumenty są już wyczerpane, dyskusja na jakiś konkretny
temat się skończyła, a człowiek ma masę rzeczy do roboty w realu. Zresztą
sam też ledwo co wróciłem do usenetu po kilkuletniej przerwie (<wzdech> ale
wtedy to był *inny* usenet <wzdech>).

> Czy jest taka mozliwosc zeby ta prace "wrzucic" na net? to dalo by
> kazdemu mozliwosc wypracowania sobie opini na temat tej pracy.

Prawdę mówiąc wątpię. Zwykle praca magisterska to kilkadziesiąt stron +
rysunki, wykresy i tabelki, więc przepisanie tego to syzyfowa praca
(przynajmniej dla kogoś, kto jak ja: pracuje, remontuje mieszkanie, no i
stara się spędzać jak najwięcej czasu ze swoją dziewczyną). Jest możliwe że
promotorka (no i oczywiście autorka) ma wszystko na dyskietce (lub CD) i że
będzie skłonna się "podzielić", ale to byłoby IMHO bardzo niezwykłe
wydarzenie: praca magisterska to "praca umysłowa" autora, zachowującego
właściwie wszelkie do niej prawa autorskie.

Możliwe jest natomiast że praca zostanie opublikowana w jakimś czasopismie -
i wtedy jest całkiem możliwe że dostęp do niej będzie bardzo uproszczony.
Często takie publikacje wrzuca się potem w I-net i dostępne są np. przez
Elsevier.

A jeśli masz dostęp we Francji do jakiejś uczelni, najlepiej rolniczej (jest
taki jakiś słynny kompleks, chyba na "E"), to w bibliotece - wprawdzie
odpłatnie, niemniej jednak - powinni być w stanie ściągnąć Ci faksem dowolną
pracę z dowolnej biblioteki uczelnianej na świecie (taka "wymiana" podchodzi
pod standardowe obowiązki wszystkich uczelnianych bibliotek).

> napisales , a reszta jest juz tylko skutkiem tego co napisales

Napisałem: 'kiedy KTOŚ rzuca się na Kwaśniewskiego (...) to jesteś pierwszy
żeby MU odpisać (...)'!

> jezeli to sformulowanie uznales za obrazliwe to przepraszam, zapomnialem
> dodac buzki , moj blad

Taa... A z buźką to można obrażać innych? ;-DDD

> no coz skoro tak uwazasz. Ale musisz wziasc pod uwage ze inni moga
> odpowiedziec w ten sam sposob.

Tzn? Używać "epitetów", kiedy ja "biję pianę"? :-DDD

Błąd! Ja nigdy nie "biję piany"! ;-)

> no wiec moj "sposob" na "dyskutowanie" na tej grupie, w bardzo duzym
> stopniu wynika z tego ze mialem dosyc udawadniania ze nie jestem
> dromaderem (takiego sformulowania wtedy uzylem)

Ja też mam tego dosyć. Więc trochę wyluzuj, OK? :-)

> to twoja opinia i na pewno sie z nia zgadzasz, ale ja nigdy nie zaczynalem
> watku o tytule np: "wszyscy lekarze to mordercy", czy "dlaczego wszyscy
> doktoranci to oszusci?" co byloby czysta prowokacje nastawiona wylacznie
> na "bicie piany"

Super. Ale to idzie w dwie strony: ja nigdy nie zaczynałem wątku o tytule
np: "wszyscy optymalni to samobójcy", czy "dlaczego wszyscy opty-lekarze to
oszuści?". A w sumie to zarzucasz mi właśnie takie postępowanie. :-(

Rukasu