Re: Dalej plujcie na lekarzy;)

Data: 2006-09-14 13:06:59
Temat: Re: Dalej plujcie na lekarzy;)
Od: -Dorota- <d...@N...polbox.com>

Marek Bieniek wrote:

> 3. Nie chce mi się z tobą gadać. Z wami. Mam was dość. Jeśli tylko
> zdarzy mi się okazja, żeby przestać być lekarze w Polsce (znaczy zmienić
> branżę albo wyjechać), to przestanę - przede wszystkim dzięki takim jak
> wy.

Nie wszyscy mają takie poglądy jak przedpiścia, tyle tylko, że
niezadowoleni z reguły najgłośniej krzyczą. Z 10 zadowolonych
wypowie się jeden, z 10 niezadowolonych pewnie coś około 9, dlatego
może postrzeganie jest takie, że wszyscy są przeciwko lekarzom.

Domyślam się, jakie może to być frustrujące, szczególnie, jeśli
człowiek daje z siebie naprawdę dużo, a nie jest to docenianie.
Według mnie w Polsce *każdy* powinien mieć prawo zarabiać godziwie,
niezależnie od tego, czy to lekarz, hydraulik, nauczyciel, policjant
czy sprzątaczka. Tak, żeby móc *normalnie* żyć, móc sobie pozwolić
na kino, restaurację, samochód czy wyjazd na wakacje.
Lekarz tym bardziej, bo włożył bardzo dużo wysiłku w przygotowanie
się do zawodu, a jego praca jest ważna i odpowiedzialna.

Oczywiście, że - jak w każdym środowisku - istnieją jednostki
patologiczne, nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach,
łapówkarze itd. Ale czy to daje prawo do tak daleko idących
uogólnień i wrzucania wszystkich lekarzy do jednego wora?
Moim zdaniem nie.

Tak więc Marek, nie sugeruj się tak bardzo wypowiedziami jednostek,
które krzyczą głośniej, bo zapewniam Cię, że jest wiele ludzi,
którzy myślą inaczej. I chyba nie warto przejmować się tymi, którzy
patrzą na człowieka przez pryzmat jego przynależności do pewnej
grupy zawodowej, a nie potrafią podejść indywidualnie. Nie daj się
zwariować.

Dorota Kulas
dorotaq (at) polbox.com