Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na tryb przetwania? Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?

Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?

Data: 2017-05-19 10:40:00
Temat: Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?
Od: Ikselka <i...@g...pl>

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Wewnętrzne dziecko kojarzy mi się m.in. z wrażliwością, idealizmem,
> porzucenie jego mi się kojarzy z cynizmem, "liczy się tylko forsa"
> Choć może co innego rozumiem przez "wewnętrzne dziecko" niż Ty?

Wewnętrzne dziecko to pozwalanie sobie przez niezaradnych dorosłych na
egoizm jak u dziecka.
Tylko że u dziecka jego egoizm naturalnie wynika z etapu fizycznego o
psychicznego rozwoju jako wbudowany mechanizm służący biologicznemu i
psychicznemu rozwojowi (poprzez mobilizację rodziców i bliskich), ale już u
dorosłego to narzędzie do żerowania na innych dorosłych. Kiedy to się nie
udaje, zaczynają się ekscesy ALBO... ma pole do działania ten, kto chciałby
manipulować dorosłym poprzez jego dziecięcy egoizm.
Kto to jest? Wielu jest takich. Począwszy od producentów, przez bankierów,
aż po polityków:

Kup sobie ten krem - jesteś tego warta! Obudź w sobie sztucznie tłumione
homo instynkty - wybierz Biedronia!
Należy ci się max przyjemności z seksu - kochaj się przygodnie!
Seks jest taki przyjemny - płód to nie człowiek!
Jesteś najważniejszy - nie bierz ślubu, weź rozwód!
Spełniaj swoje marzenia - nie czekaj do pierwszego, weź pożyczkę na tę
kieckę!
Musisz to (czyli wszystko) mieć!!!

Czy już wiesz, dlaczego wiara katolicka tu nie pasuje? Czy już wiesz, o jak
wielkie stado tu się walczy?