Re: Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow???

From: "Olga" <ola@bla-bla_.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow???
Date: Thu, 24 Nov 2005 19:37:07 +0100

Użytkownik "porshe" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:dm2nkn$d41$1@atlantis.news.tpi.pl...
> ŁukaszW wrote:

Po pierwsze - tłumaczenie rozpoznania łacińskiego nikomu na
> dobre nie wyszło (lekarz przeważnie robi to by UKRYĆ tę informację przed
> osobą chorą lub postronną).

Żartujesz?
Powiedz, ze żartujesz?
Naprawde sądzisz, że lekarz ma prawo coś ukryć przed pacjentem? Sądziałm,
ze to postawa rodem z XIX wieku, kiedy to "panowie konsyliarze" po zbadaniu
chorego szeptali coś po łacinie nad jego łożem, a sam delikwent gubił sie w
domysłach....

> Innymi słowy uczono nas jak postąpić z 20-letnim chłopakiem potrąconym
> przez samochód, a jak z kimś bardzo agresywnym, nadużywającym alkoholu i
> 'posuniętym w latach'. Celem było od każdego z nich wyciągnięcie tych
> samych informacji,

Wyciągać zatem umiesz...a natomiast diagnozę proponujesz ukryć w gąszczu
łacińskich skrótów?

U ludzi
> raczej istnieje żyłka (szczególnie u Polaków) do kombinowania, jaby się
> tutaj samemu wyleczyć i nie tracić czasu na NFZ. nie muszę chyba
> dodawać, że to zachowanie złe?

ale mówimy o tych, którzy CHODZĄ do lekarza i chcieliby sie dowiedzieć, co
im jest, a nie tylko, ze czerwona pigułka rano a niebieska po zrobieniu
kupy.

>Ale swoich pacjentów nigdy nie będę informował
> ponad to, co muszą wiedzieć,

I Ty wyznaczasz to minimum wg własnego "widzimisię"?
Wiesz, mam wrażenie, że o swoich przyszłych pacjentach wypowiadasz sie ze
sporą dozą pogardy. To przykre. A przeraża fakt, ze pisze to
dwudziestolatek.
O.