Re: Dlaczego zakalec w keksie?

From: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dlaczego zakalec w keksie?
Date: Wed, 10 Dec 2003 21:44:01 +0100

Użytkownik ":: Solana ::" <s...@h...com> napisał w wiadomości
news:br7v5b$ipg$1@news.onet.pl...
> Witam grupe po dlugiej przerwie!
> Zawsze robie keks wg przepisu w Kuchni Polskiej. Zawsze robi mi sie
> zakalec, pomimo tego, ze postepuje dokladnie wg przepisu!
>
> Gdzie tkwi blad?
> Moze ktos zna przepis na ciasto do keksu, ktore nie sprawia problemow?

Ja robie wg takiego, zawsze wychodzi super
20 dkg masla
20 dkg cukru
30 dkg maki
5 jajek
szczypta soli
2 plaskie lyzeczki proszku dopieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
bakalie (rodzynki, orzechy wloskie, laskowe, morelesuszone, sliwki suszone,
skorki pomaranczy, cytryny,mozna dodac kostki ananasa kandyzowanego)
do rodzynek wlewam rumu i wody przegotowanej - zostawiam na jkas godzine
zeby nasiakly

maslo ucieram z cukrem i cukrem waniliowym, dodaje po jednym jajku i ubijam
caly czas, potem szczypte soli
make mieszam z proszkiem dopieczenia i doaje po troche do jajek z cukrem,
ucieram dosc dlugo, az ciasto zacznie "babelkowac" potem wsypuje bakalie
(bakali zawsze daje baardzo duzo, tak, zeby keks byl wypasiony;)

piekarnik nagrzewam do 180 stopni, mase przekladam do formy (okladam ja
folia aluminiowa,zeby ciasto nie przeszlo metalem)
na patelni,w rondelku,jakktowoli, rozpuszczam maslo, tak zeby skwierczalo,
nacinam wzdluz powierzchnie ciasta nozem zanurzonym w roztopionym masle
(dzieki temu peknie tylko rownona srodku) :)

Smacznego

Marta
pieke ok godizny godziny 10 minut