Dlaczego zakalec w keksie?

1. Data: 2003-12-10 20:25:45

Temat: Dlaczego zakalec w keksie?
Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe po dlugiej przerwie!
Zawsze robie keks wg przepisu w Kuchni Polskiej. Zawsze robi mi sie
zakalec, pomimo tego, ze postepuje dokladnie wg przepisu!

Gdzie tkwi blad?
Moze ktos zna przepis na ciasto do keksu, ktore nie sprawia problemow?

dziekuje,
magda

1. Data: 2003-12-10 20:43:00

Temat: Re: Dlaczego zakalec w keksie?
Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik ":: Solana ::" <s...@h...com> napisal w wiadomosci
> Witam grupe po dlugiej przerwie!
> Zawsze robie keks wg przepisu w Kuchni Polskiej. Zawsze robi mi sie
> zakalec, pomimo tego, ze postepuje dokladnie wg przepisu!
>
> Gdzie tkwi blad?

Jaki blad?! Dawaj ten przepis - uwielbiam zakalec, a mi nie wychodzi!
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-12-10 20:44:01

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ":: Solana ::" <s...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Gdzie tkwi blad?
> Moze ktos zna przepis na ciasto do keksu, ktore nie sprawia problemow?

Ja robie wg takiego, zawsze wychodzi super
20 dkg masla
20 dkg cukru
30 dkg maki
5 jajek
szczypta soli
2 plaskie lyzeczki proszku dopieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
bakalie (rodzynki, orzechy wloskie, laskowe, morelesuszone, sliwki suszone,
skorki pomaranczy, cytryny,mozna dodac kostki ananasa kandyzowanego)
do rodzynek wlewam rumu i wody przegotowanej - zostawiam na jkas godzine
zeby nasiakly

maslo ucieram z cukrem i cukrem waniliowym, dodaje po jednym jajku i ubijam
caly czas, potem szczypte soli
make mieszam z proszkiem dopieczenia i doaje po troche do jajek z cukrem,
ucieram dosc dlugo, az ciasto zacznie "babelkowac" potem wsypuje bakalie
(bakali zawsze daje baardzo duzo, tak, zeby keks byl wypasiony;)

piekarnik nagrzewam do 180 stopni, mase przekladam do formy (okladam ja
folia aluminiowa,zeby ciasto nie przeszlo metalem)
na patelni,w rondelku,jakktowoli, rozpuszczam maslo, tak zeby skwierczalo,
nacinam wzdluz powierzchnie ciasta nozem zanurzonym w roztopionym masle
(dzieki temu peknie tylko rownona srodku) :)

Smacznego

Marta
pieke ok godizny godziny 10 minut

1. Data: 2003-12-10 21:14:56

Temat: Odp: Dlaczego zakalec w keksie?
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik :: Solana :: <s...@h...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:br7v5b$ipg$...@n...onet.pl...
> [...]
>
> Gdzie tkwi blad?
> Moze ktos zna przepis na ciasto do keksu, ktore nie sprawia problemow?

Ja zawsze robie wg tego przepisu. Wychodzi pyszny i jest bardzo prosty.
1 szklanka bialek
1 szklanka cukru zwyklego
1 kostka margaryny
1 szklanka maki tortowej
bakalie

Ubic bialka z sola.
Dodac cukier, ubijac.
Wlewac margaryne rozpuszczona po trochu na przemian z maka.
Mieszac delikatnie lyzka.
Dodac bakalie.
Piec w temperaturze 200 stopni.

Ja tez uwielbiam zakalec, a w tym nie chce sie zrobic.
Podaj, prosze ten przepis z zakalcem.
Pozdrawiam.
basia.

1. Data: 2003-12-10 21:23:02

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczynska wrote:

> Jaki blad?! Dawaj ten przepis - uwielbiam zakalec, a mi nie wychodzi!

Hehe, Tobie pewnie zakalec nigdy nie wyjdzie :-)

Jesli tak lubisz zakalec, zaprosilabym Cie, ale w tym roku musze zrobic
popisowy keks dla dzieci i ich rodzicow w mojej klasie. Wolalabym wiec,
by sie udal ;-) Moze wiec w przyszlym roku ...?

--
pozdrawiam, magda

1. Data: 2003-12-10 21:47:32

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> popisowy keks dla dzieci i ich rodzicow w mojej klasie. Wolalabym wiec,
> by sie udal ;-) Moze wiec w przyszlym roku ...?

Zrób ciasto bananowe i powiedz im, ze to keks.
A co do zaproszenia, to w zimie w Szwecji jak dla mnie chyba za zimno...
albo mam takie wrazenie, ze tam jest zimno...

1. Data: 2003-12-11 07:33:13

Temat: Re: Odp: Dlaczego zakalec w keksie?
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basiek napisał:

> Ja zawsze robie wg tego przepisu. Wychodzi pyszny i jest bardzo prosty.
> 1 szklanka bialek
> 1 szklanka cukru zwyklego
> 1 kostka margaryny
> 1 szklanka maki tortowej
> bakalie
[...]

Ooo :) To jest u mnie w rodzinie znane jako ciasto "od czego tu utyć",
bo moja babcia tak je właśnie zachwala - "ależ jedz, jedz, od czego
tu utyć, szklanka cukru, szklanka masła, szklanka mąki..." ;))

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-12-11 08:53:35

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik ":: Solana ::" <s...@h...com> napisal w wiadomosci

Zawsze robi mi sie
> zakalec, pomimo tego, ze postepuje dokladnie wg przepisu!
>
> Gdzie tkwi blad?

zazwyczaj zakalec robi sie wtedy kiedy ZA DLUGO mieszasz ciasto z maka , jak
dosypujesz make to wystarczy tylko porzadnie zamieszc kilka razy i juz ( nie
miksowac)

pozd.dorcia

1. Data: 2003-12-11 10:27:57

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorcia wrote:

> zazwyczaj zakalec robi sie wtedy kiedy ZA DLUGO mieszasz ciasto z maka , jak
> dosypujesz make to wystarczy tylko porzadnie zamieszc kilka razy i juz ( nie
> miksowac)

OK, wielkie dzieki!

Zrobie keks wg ktoregos z polecanych przepisow i bede starac sie krocej
mieszac.

--
pozdrawiam, magda

Zioła