Zioła

1. Data: 2003-12-10 20:02:01

Temat: Zioła
Od: pover <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie można kupić nasiona np. bazylii tymianku itd do domowej uprawy ?
Czy macie jakieś doświadczenia z taką parapetową uprawą ?

1. Data: 2003-12-10 21:21:07

Temat: Re: Zioła
Od: jakub <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pover wrote:

> Gdzie można kupić nasiona np. bazylii tymianku itd do domowej uprawy ?
> Czy macie jakieś doświadczenia z taką parapetową uprawą ?
> Pozdrawiam

musisz cholernie uważać na bakteriozy. Bazylia np. jest bardzo wrażliwa
na zakażenie podłoża. Najlepiej ją wysiewać do ziemi wyjałowionej (np.
przez podgrzewanie; oczywiście będzie gorzej rosła) a i tak nic nie
wiadomo:-(
Zamiast nasion lepiej w marketach kupować doniczki z pseudosadzonkami
(~3-4 zł). Rozmaryn i tymianek własnie z takich doniczek przesadzone do
skrzynki rosną i zielenią się za oknem do tej pory, a nawet, zdaje się,
mają ochotę się rozmnażać ;-) Za to bazylia... aż żal patrzeć :-((

Jakub

1. Data: 2003-12-10 21:25:41

Temat: Odp: Zioła
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pover <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:br7u6v$soj$...@n...news.tpi.pl...
> Gdzie można kupić nasiona np. bazylii tymianku itd do domowej uprawy ?
> Czy macie jakieś doświadczenia z taką parapetową uprawą ?
> Pozdrawiam

Co do nasion, to nie mam pojecia, natomiast takie ziola w doniczkach
nadajace sie do uprawy domowej mozna kupic w prawie kazdym markecie, tzn,
ostatnio widzialam w Tesco i w Makro.
Pozdrawiam.
Basia.

1. Data: 2003-12-10 21:43:43

Od: "Asia" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jakub"
>Za to bazylia... aż żal patrzeć :-((
A u nas przeciwnie - bazylia w doniczkach z hipermarketu
przesadzona byle jak do starej ziemi(z tamtego roku z choinki),
podlewana jak sie komuszachce - rozkrzewia sie i rosnie az milo.
I na nic nie trzeba "cholernie uwazac" :) :)
Asia

1. Data: 2003-12-10 22:11:51

Od: "tapta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasiona w każdym porządnym ogrodniczym. Hodowla bazylii wychodzi bez
problemów, ale coś tymianek mi nie idzie z nieznanych powodów. Podobnież
rozmaryn.
Powodzenia. I nie ma jak młode pomidorki z młodym czosneczkiem i świeżutką
bazylią własnej roboty...

1. Data: 2003-12-11 08:20:09

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie można kupić nasiona np. bazylii tymianku itd do domowej uprawy ?
> Czy macie jakieś doświadczenia z taką parapetową uprawą ?

Duży wybór nasion ziół widziałam w Castoramie przy Carrefour na targówku, w
dziale ogrodniczym (tzn. jak wchodzisz to w prawo i do końca). Nawet
niedrogie były.

--
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-12-11 12:42:09

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

pover wrote:

> Gdzie można kupić nasiona np. bazylii tymianku itd do domowej uprawy ?

W sklepie ogrodniczym. W Warszawie np. w Ogrodzie Botanicznym.

Krycha

1. Data: 2003-12-11 15:25:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> W sklepie ogrodniczym. W Warszawie np. w Ogrodzie Botanicznym.

W tym przy Łazienkach?

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-12-12 12:20:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" wrote:

> W tym przy Łazienkach?

Tak. Myślę, że w tym PANowskim w Powsinie też, ale tam jest za
daleko. Kupowałam też majeranek. Bazylia i majeranek w naszych warunkach
klimatycznych są jednoroczne, tymianek świetnie przetrzymuje zimę.

Krycha

Hołd dla Nieznanego Kuchmistrza
pierniczki
bezglutenowe ciasteczka