Do Magdy Bassett

1. Data: 2004-08-21 19:33:53

Temat: Do Magdy Bassett
Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdo, czy mogłabyś przypomnieć /albo podać adres/, jak robisz skondensowany
rosół, którego potem używasz zamiast kostek rosołowych. Kiedyś o tym
pisałaś, ale nie mogę znależć. Z góry dziękuję.

1. Data: 2004-08-21 20:59:43

Temat: Re: Do Magdy Bassett
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Magdo, czy mogłabyś przypomnieć /albo podać adres/, jak robisz
skondensowany
> rosół, którego potem używasz zamiast kostek rosołowych. Kiedyś o tym
> pisałaś, ale nie mogę znależć. Z góry dziękuję.

O ile dobrze pamiętam, to przepis powinien być w wątku 'jak niegdyś
gotowano' .
Ewa

1. Data: 2004-08-21 23:25:18

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> Magdo, czy mogłabyś przypomnieć /albo podać adres/, jak robisz skondensowany
> rosół, którego potem używasz zamiast kostek rosołowych. Kiedyś o tym
> pisałaś, ale nie mogę znależć. Z góry dziękuję.

ponizej cytat z tego watku:

a robie taki bulion z kury. W najwiekszym garze jaki mam gotuje wywar z miesa
kurzego i warzyw przez caly dzien, potem przelewam przez sito, i powstaly plyn
odparowuje. Ten koncentrat rozlewam do naczyn na kostki lodu lub malych
pojemnikow plastikowych i zamrazam. 1 kostka takiego bulionu rowna sie 2
szklankom rosolu.

Dla wyjasnienia podaje, ze uzywam calego kurczaka plus koncowki skrzydelek. My
dosc czesto jemy skrzydelka, wiec sie tych koncowek nazbiera. Gdy mam ich z pol
kilo, dodaje jednego kurczaka, inne zamrozone czesci kurczaka, jak szyjki,
kuperki, itd., wloszczyzne i swieze ziola, plus lisc laurowy, ziele angielskie
w kulkach, pieprz czarny w kulkach, jeden listek lubczyku, przypalona cebule, i
sol. Zima zamiast swiezych ziol dodaje mieszanke prowansalska.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-08-22 09:05:45

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
ponizej cytat z tego watku:

> a robie taki bulion z kury. W najwiekszym garze jaki mam gotuje wywar z
miesa
> kurzego i warzyw przez caly dzien...
Bardzo dziękuję za przypomnienie. Zrobię sobie taki skondensowany rosół.
Warzywa dodajesz od razu, czy dopiero pod koniec gotowania?
Na marginesie; Magdo, jakie ciasta ostatnio pieczesz? Brakuje tutaj
teraz Twoich wspaniałych, sprawdzonych przepisów. E.

1. Data: 2004-08-22 16:44:47

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> [...]
> Warzywa dodajesz od razu, czy dopiero pod koniec gotowania?
> Na marginesie; Magdo, jakie ciasta ostatnio pieczesz? Brakuje tutaj

Wszystkie skladniki dodaje od razu na poczatku, potem tylko pilnuje, zeby sie
za mocno nie gotowalo.

Z ciast ostatnio pieke "latwe owocowe", poza tym pieke amerykanskie paje,
szczegolnie z jerzynami, brzoskwiniami i jagodami, bo u nas zatrzesienie
owocow. Rowniez dopracowalam popovers, ktore podaje sie do miesa z sosem. Ale
glownie zajmuje sie zaprawami i zbiorem i suszeniem ziol, ktore wlasnie
dojrzewaja.
Magdalena Bassett

ryba tamboril
co dobrego z ziemniakow z uzyciem patelni?
zupa pomidorowa z ziemniakami
Kurczak z KFC??........:>
Pytania na temat ogorkow kiszonych