Re: Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?

From: "eM eL" <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?
Date: Sun, 29 Aug 2004 17:30:43 +0000 (UTC)

aRco_iRis <a...@w...pl> napisał(a):

> pieczenia.
> Przechowywany w chlodnym miejscu nie plesnieje.

to chyba w lodowce, bo tutaj 30-35C bez klimatyzacji a 17-18C w domu...
Zobaczymy jak sie przetrzyma. Zakwas na barszcz bialy "nie wyszedl" -
smakowal jak bimber z dodatkiem oleju napedowego i byl bardziej cierpki niz
kwasny...

> Moze to byc rowniez spowodowane dodatkami zawartymi w mace.
> Jak bylam w USA to zauwazylam , ze wszystko jest tam wzbogacane roznymi
> skladnikami.
> Nie wiem skad Pan ma te make, bo jezeli ze sklepu - zapakowana w ladne
> foliowe worki, to prosze przeczytac, czy tam przypadkiem czegos nie
> "dorzucili" (nie chodzi mi o skladniki mineralne, ale o srodki
> spulchniajace).

Istotnie, mak tutaj duzo i duzo w nich dodatkow. Moja mama piekac kiedys
cos pod nasza nieobecnosc wziela make samorosnaca, dodala drozdzy i usmazyla
10 000 racuchow :-)))

Tem temat to mam akurat dobrze przerobiony - kupujemy make w sklepie z
organiczna zywnoscia i nawet dumnie na etykietce od maki zytniej stoi
ze "ten skarb rodem z Polski i Ukrainy nie zawiera zadnych dodatkow a
szczegolnie pszenicy" (sic!)

> O ile dobrze pamietam to wyrabiajac ciasto dodawalam mleka i wody , a
> wyrabianie zajmowalo mi duuuuuzo czasu.

Od tego to jest "glupia" (robot/mieszadlo do ciasta :-)))

Dziekuje serdecznie!