Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

51. Data: 2005-12-31 19:12:12

Temat: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
napisał

| Gabinet czynny codziennie 8:00-16:00.
| Lekarz przyjmuje 9:00-15:00
| Nagłe przypadki 8:00-9:00 i 15:00-16:00 bez zapisu
| Zapisy telefoniczne pod nr tel. 085-.........

czyli innymi słowy o pacjent majacy objawy zawałowe o godz. 9.05 bedzie
czekac wg Twego pimyslu do godz. 15 :) zadzwonic o godz. 15 to moze i
zadzwoni ale zapewne juz gratis (nie nabijajac kabzy TP) z gabinetu
św.Abrahama

rozsadku zycze
medycyna to nie sklepik z warzywami

--
Dominik

52. Data: 2005-12-31 19:18:55

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "~profos~" <w...@u...pl.ivalid.> napisał
| ja wolę tego nie robić bo już od samego poczatku u Was jestem SPALONY
| tzw. pacjent na pavulon

Tobie naprawde potrzebny jest psychiatra

--
Dominik

53. Data: 2006-01-01 00:00:16

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Jak tak czytam niektórych to scyzoryk sam się w kiszeni otwiera

Mi tez, nic z tego nie pojales. Nikomu za nic pomagal nie bede bo nikt tez
mi nigdy nie pomogl i nie pomoze, a w najlepszym wypadku nie zaszkodzi. Nie
lubie mentalnosci polaczkow i koniec.

--
Pozdrawiam Norbert

54. Data: 2006-01-01 13:26:43

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Dec 2005 18:00:26 +0100, LM wrote:

>Dobrze napisałeś - tak Ci się wydaje...

To napisz o jakich kosztach mowa, bo koszt wynajecia powierzchni
biurowej to mniej wiecej znam.

>nie

>j.w. - myślisz, że z darów od Polonii amerykańskiej?

Ale przeciez lekarz wypisuje recepte a za leki place
ja. Czy potem lekarz POZ zwraca aptece dofinansowanie ?
O jakie leki chodzi ?

Srodki opatrunkowe ? przeciez praktycznie ich nie uzywa.

>Najwyraźniej.

TO objasnij.

J.

56. Data: 2006-01-01 13:26:43

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Dec 2005 09:40:10 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>Tez sie płaci. Bardzo roznie ale w wiekszosci panstw zachodnich trzeba
>zaplacic kilkanascie-kilkadziesiat % wartosci wizyty.

W Niemczech chyba ciagle bezplatne ?

>Ale ja mowie o POZ, wiec jak moge oszukiwac na wizytach u specjalistow

Wystarczy ze wejdziesz w uklad ze zpecjalista.
W koncu to POZ wydaje skierowanie ..

>Ok to mozliwe ale akurat to moze robic kazdy lekarz, no i jest kontrolowane
>przez NFZ. No i potrzeba dobrej wspolpracy z apteka. Aczkolwiek o to nie
>trudno. Sami aptekarze przylaza i proponuja zeby cos pokombinowac. Zgroza
>:-(

Ale wcale nie trzeba wspolpracy - wypiszesz kombatantowi Viagre,
pojdziesz i wykupisz, sprzedasz na allegro :-)

>Co to znaczy??? Jezeli chodzi o martwe dusze to nie da rady.>

To akurat szpitale tak NFZ przylapal - wpisywali tego samego pacjenta
na ten sam zabieg pare razy. Ale poniewaz robili to pod rzad, to
podejrzewam kiepska obsluge, albo kiepski program [chyba zreszta
przez NFZ przygotowany] a nie zla wole - moze tam wystarczy pare razy
"save" dac i sie wpisy mnoza.

J.

55. Data: 2006-01-01 13:26:43

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Dec 2005 17:04:46 +0100, scream wrote:

>5 zł od pacjenta, ale przykładowo lekarz dostaje pieniądze za 1000
>pacjentów - a leczy 100 pacjentów

a na badania wysyla 20 ..

J.

57. Data: 2006-01-01 13:26:44

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Dec 2005 14:27:35 +0100, wirgo wrote:

>Jesli POZ ma podpisana umowe z dzialem diagnostycznym - laboratorium, RTG
>itp to te badania sa wykonywane nieodplatnie - na skierowanie.
>Jednakze sporo POZ-ów takich umow nie zawiera z powodu wysokich kosztow,
>niestety. Skladaka wynosi j.w. 5 zł od pacjenta, a badanie -jedno badanie,
>np morfologia krwi od 5 do 15 zł.

Ale moment, bo nie rozumiem. Nie mam podpisanej umowy, kieruje
pacjenta na badanie [gdzie kieruje ?], pacjent idzie do laboratorium,
pokazuje skierowanie .. i kto placi ?
Lekarz ze swojego kontraktu ? NFZ bezposrednio laboratorium ?

J.

58. Data: 2006-01-01 13:42:11

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokazuje skierowanie .. i kto placi ?
> Lekarz ze swojego kontraktu ? NFZ bezposrednio laboratorium ?

lekarz płaci ze swojego kontraktu. Srednio 1500-2000 miesiac. Rozne badania
laboratoryjne(kew i mocz), RTG i USG. Wiecej sie nie da. Oczywiscie nie
zapewnia to leczenie wg jakichkolwiek standardow. Oczywiscie rzad nie odwazy
sie na placenie za kazdego pacjenta, ktory powinien miec przy rozpoznaniu a
potem w czasie przewleklego leczenia- czesto do konca zycia -wykonywane
badania kontrolne. jakie to badania mozna znalezc nawet w polskich
standardach leczenia np nadcisnienia, choroby wiencowej, przewleklej
niewydolnosci krazenia czy hipercholesterolemii. Takich pacjentow jest u
mnie ok 400 na 2500. W rzeczywistosci jest ich pewnie o 50% wiecej ale na
szczescie pozostali maja w nosie swoje zdrowie.
Argument ze badania te mozna wykonac u specjalisty nie dziala. Przeciez oni
tez maja zanizone kontrakty i co im sie uda spychaja na nas.

59. Data: 2006-01-01 13:51:06

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To napisz o jakich kosztach mowa, bo koszt wynajecia powierzchni
> biurowej to mniej wiecej znam.

Mniej wiecej 1000-1500zl za 150metrow przychodni na wsi. W miastach wiecej
ale nie wiem ile. Ew niektorzy kasuja 30-50gr od pacjenta. Wiele przychodni
na wsi jest w opalanych olejem. Juz chyba po 2.5 za litr. jak zakladano
ogrzewanie to stawki na POZ byly podobne ale olej byl po 1zl.

> Ale przeciez lekarz wypisuje recepte a za leki place
> ja. Czy potem lekarz POZ zwraca aptece dofinansowanie ?
> O jakie leki chodzi ?

Leki ktore musza byc w przychodni. Wykaz zawieraaja materialy NFZ. Plus pare
innych drobiazgow.

> Srodki opatrunkowe ? przeciez praktycznie ich nie uzywa.

Na pewno nie tyle ile w poradni chirurgicznej ale troche tego schodzi.

> TO objasnij.

Srodki dezynfekcyjne. Byle mala litrowa buteleczka moze kosztowac do
80-100zl. A wymagania sanepidu sa jak dla oddialow przeszczepiania szpiku.
Poza tym strzykawki- tego zuzywa sie calkiem sporo. Lacznie koszty lekow,
srodkow opatrunkowych, dezynfekcyjnych, strzykawek to do 1000zl na miesiac.

60. Data: 2006-01-01 14:02:04

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Niemczech chyba ciagle bezplatne ?

Niech sie wypowiedza Ci ktorzy znaja funkcjonowanie ochrony zdrowia w
Niemczec. Wiem ze we Francji i Szwajcarii, Szwecji placi sie.

> Wystarczy ze wejdziesz w uklad ze zpecjalista.
> W koncu to POZ wydaje skierowanie ..

Hehe bardzo chcialbym wejsc w taki uklad. Niestety pierwszego kazdego
miesiaca przed rejestracja u specjalisty stoi dziki tlum. Z tego co wiem do
wiekszosci przychodni specjalistycznych nie ma juz wolnych terminow na 3-6
miesiecy do przodu.
Czyli Twoja sugestia jest bezsensu. Dzialaby gdyby byl nadmiar wykupionych
wizyt u specjalistow.
A tak to ja musze dzwonic do pzrchodni w imieniu pacjenta z goraca prosba
aby sprobowali wcisnac go na liste zamiast kogos kto akurat nie zglosil sie
na wizyte.

> Ale wcale nie trzeba wspolpracy - wypiszesz kombatantowi Viagre,
> pojdziesz i wykupisz, sprzedasz na allegro :-)

A wiesz az trudno sie opedzic od takich propozycji: pacjentow, roznych
cwaniaczkow, aptekarzy i przedstawicieli medycznych. Po prostu kazdy
zakjlada ze w tym kraju kazdy z zalozenia oszukuje. Uczciwosc niestety nie
jest juz w cenie.
Gdybym zglaszal na Policje wszystkie proby przekupstwa i oszustw jakie mi
sie proponuje to pewnie sam zapewnilbym male wiezienie. Ale nie dziwie sie.
Taki kraj :-(((((((

> [...]
> podejrzewam kiepska obsluge, albo kiepski program [chyba zreszta
> przez NFZ przygotowany] a nie zla wole - moze tam wystarczy pare razy

jak moze udalo Ci sie zauwazyc dyskusja ta dotyczy POZ. Wiec prosze nie
mieszaj tu specjalistyki lub leczenia szpitalnego. To inna dzialka. Czesto o
odmiennych problemow.
A takie rzucanie kazdym argumentem jakie gryzipiorki poddadza gawiedzi
swiadczy kiepsko o mozliwosci prowadzenia z Toba dyskusji.

celebrex a alkohol
POZ info z http://pzmazowsze.pl/
Badanie krwi
Torbiele Nabotha