Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

71. Data: 2006-01-01 19:11:02

Temat: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jan 2006 19:10:03 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>Na jednego lekarza przypada do 2700pacjentow. Co daje 20-21ooo
>zl/miesiecznie. Nie zadne 30000.

Ilosc uslyszalem w TV - wypowiadala sie chyba lekarka.
Jak to jej sie przyda dodatkowe 6000 zl :-)

P.S. Co to za jakies lekarskie liczenie 2700*5=13500,
2700*6=16200.
To razem z kopertami czy prowizja od grabarzy ? :-)

>czynsz to nie wszystko. Ogrzewanie przychodni to 1000-1200 miesiecznie.
>Droga ale to nie ja obiecywalem ze olej to tanie ogrzewanie.

ale 150m^2 to chyba przychodnia na wieksza ilosc pacjentow ?

>Zle sobie wyobrazasz. 2700 pacjentow to co najmniej 700-800 wizyt na
>miesiac. Bo my zajmujemy sie takze profilaktyka u dzieci. Praktyka jest

to dobrze licze - 2700*4/12=900 :-)

>otwarta przez 10 godzin. A lekarz ma byc caly czas dostepny. Wiec czesto i
>tak zatrudnia sie drugiego lekarza na 1/3-1/2 etatu. O tym chyba nikt nie
>pisal :-)))

1 etat to ok 170h miesiecznie, tych 800 wizyt to 12min/wizyte -
to chyba mniej wiecej sie zgadza ?

>Bo nie masz przewleklego owrzodzenia zylnego, stomii oparzenia 2 stopnia
>itp. Rozumiem ze nie masz wiekszego pojecia o zakresie obowiazkow lekarza
>POZ.

Zadnego, tyle co pacjentem bywam. Ale chetnie sie dowiem kto tu ma
racje.

Ale najpierw widze ze cos tu chyba jest nie tak jesli glownym
zadaniem lekarza ma byc unikanie przewlekle chorych pacjentow :-)

J.

72. Data: 2006-01-01 19:47:52

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

J.F. pisze 01-01-2006 20:11:

>ale 150m^2 to chyba przychodnia na wieksza ilosc pacjentow ?

Niekoniecznie - jak się chce mieć NZOZ, trzeba mieć oddzielne ubikacje
dla pacjentów kobiet, mężczyzn, personelu, prysznic, pokój śniadaniowy,
socjalny, brudownik, sterylizatornię, poczekalnię... Nawet przy jednym
gabinecie lekarskim trzeba mieć ponad 100 m2.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

73. Data: 2006-01-01 21:09:49

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I dostaje faktury co miesiac czy co tam sie wystawia ?

Normalnie fakture. Nie brales nigdy zadnej faktury????

> Za kazde _potrzebne_. Lekarz dzialajacy w imieniu NFZ chyba moze
> wzglednie obiektywnie okreslic co jest potrzebne ?

Powiedzmy ze jest. Ale to co jest "obiektywnie potrzebne" mozemy zapewnic
1/10 pacjentow. Sa opracowane standardy diagnostyki i leczenia, nawet
polskie, ktore jakby zastosowac to nie tylko POZ ale cala sluzba zdrowia
zbankrutowalaby po 3 miesiacach. Przeciez mamy srodki jak w kraju 3 swiata.
No dobrze jak np w Turcji.

> Oczywiscie beda musialy byc kontrole, a i czesciowa odplatnosc
> moglaby troche uzdrowic sytuacje.
>
> Tak na dobra sprawe to ta naprawde _podstawowa_ OZ moglaby byc
> calkowicie platna - wizyta u internisty, badanie krwi czy RTG
> to nie sa jakies wygorowane kwoty. Ubezpieczenie sie przyda
> przy powazniejszych sprawach.

Teoretycznie tak, ale nie wiem czy spoleczenstwo zgodzi sie aby np 1/3
dzieci nie byla szczepiona czy poddawana badaniom bilansowym. Bo conajmniej
w tylu domach rodzice woleliby kupic kolejna flaszke niz isc do doktora.

74. Data: 2006-01-01 21:10:42

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

> Ilu lekarzy pracuje w tej przychodni?

3. Ale wychodzi 1 1/2 etatu.

75. Data: 2006-01-01 21:20:24

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ilosc uslyszalem w TV - wypowiadala sie chyba lekarka.
> Jak to jej sie przyda dodatkowe 6000 zl :-)

Biedaku czy Ty naprawde wierzysz w to co mowi TV. radze Ci dobrze nie wierz
tzn dyzurnym lekarkom , salowym, pielegniarkom itp.

> P.S. Co to za jakies lekarskie liczenie 2700*5=13500,
> 2700*6=16200.
> To razem z kopertami czy prowizja od grabarzy ? :-)

5 zl to stawka bazowa. W rzeczywistosci wychodzi ok 7 zl.

> ale 150m^2 to chyba przychodnia na wieksza ilosc pacjentow ?

Nie na tyle. Mniej wiecej tyle, no moze 130m powinna miec przychodnia POZ
przyjmujaca dzieci i doroslych. To jeszcze jeden wymysl kretynow z MZ.
Brakuje w rozporzadzeniu tylko zloconych kranow.

> to dobrze licze - 2700*4/12=900 :-)

Liczyles jak sam napisales 4000/250 czyli 16 na dzien czyli 320 na miesiac.
Co najmniej dwukrotnie niedoszacowales. Pociesze Cie MZ niedoszacowuje
wydatki jeszcze bardziej.

> 1 etat to ok 170h miesiecznie, tych 800 wizyt to 12min/wizyte -
> to chyba mniej wiecej sie zgadza ?

Jeden etat to 7h 35 min codziennie czyli 151-160 h miesiecznie.

> Zadnego, tyle co pacjentem bywam. Ale chetnie sie dowiem kto tu ma
> racje.

Tutaj, podejrzewam ze nie masz. Masz zbyt mala wiedze na temat
funkcjonowania POZ. Ale licza sie checi aby chociaz troche poznac jego
mechanizmy.

76. Data: 2006-01-01 23:52:18

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 1 Jan 2006 22:20:24 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

>Biedaku czy Ty naprawde wierzysz w to co mowi TV. radze Ci dobrze nie wierz
>tzn dyzurnym lekarkom , salowym, pielegniarkom itp.

Ale to mi wygladalo na dyzurna lekarke z porozumienia :-)
Zreszta sam zobacz panorama 30.12, 18:30, druga minuta.
http://ww6.tvp.pl/134,20051230285340.strona

Ma dwa kontrakty czy prowadzi srednia przychodnie ?
Zmylila mnie.

>5 zl to stawka bazowa. W rzeczywistosci wychodzi ok 7 zl.

Czyli po podwyzce bedzie ok 8.50 ?
Jakie/za co sa te dodatkowe stawki ?

>Liczyles jak sam napisales 4000/250 czyli 16 na dzien czyli 320 na miesiac.
>Co najmniej dwukrotnie niedoszacowales.

Pacjentow 1000, wizyt 4000. 4 rocznie na pacjenta.

>Jeden etat to 7h 35 min codziennie czyli 151-160 h miesiecznie.

lekarz ma mniej czy przerwa sniadaniowa ?

>Tutaj, podejrzewam ze nie masz.

Ale tu nie chodzi o moja racje tylko lekarze czy minister - chcialbym
wiedziec na kogo glosowac :-)

J.

77. Data: 2006-01-02 09:08:44

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://ww6.tvp.pl/134,20051230285340.strona
>
> Ma dwa kontrakty czy prowadzi srednia przychodnie ?

Inna jest stawka na male dzieci i osoby starsze. +opieka poloznej.

> Pacjentow 1000, wizyt 4000. 4 rocznie na pacjenta.

> lekarz ma mniej czy przerwa sniadaniowa ?

ustawowy czas pracy w ochronie zdrowia.

> Ale tu nie chodzi o moja racje tylko lekarze czy minister - chcialbym
> wiedziec na kogo glosowac :-)

A musisz na kogos glosowac????
Ok, jak juz bardzo chcesz to na JKM :-)))))))))

78. Data: 2006-01-02 11:14:03

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie na tyle. Mniej wiecej tyle, no moze 130m powinna miec przychodnia POZ

1200 zlotych za ogrzanie 130-150 metrow? To moze okna trzeba
zamykac...

MJ

79. Data: 2006-01-02 13:38:02

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> 1200 zlotych za ogrzanie 130-150 metrow? To moze okna trzeba
> zamykac...

Okna zamykac? Wietrzenie pomieszczen z chorymi to jedna z zasad leczenia i
zapobiegania rozprzestrzenianiu chorob przenoszonych droga kropelkowa.

--
Pozdrawiam Norbert

80. Data: 2006-01-02 19:56:23

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Jan 2006 14:38:02 +0100, Norbert wrote:
>Okna zamykac? Wietrzenie pomieszczen z chorymi to jedna z zasad leczenia i
>zapobiegania rozprzestrzenianiu chorob przenoszonych droga kropelkowa.

a) umawiac na konkretny termin to nie bedzie ich siedzialo 50 w
poczekalni i kichalo :-)

b) www.rekuperatory.pl

c) a jakies filtry antybakteryjne ? Przeciez nie trzeba wietrzyc,
mozna w obiegu zamknietym czyscic.

J.

celebrex a alkohol
POZ info z http://pzmazowsze.pl/