Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Etyka lekarska ? (po raz drugi) Re: Domniemana zgoda na pobranie narzadow juz nie obowiazuje. Wymagana jest kazdorazowa zgoda rodziny . ZMIENILO SIE. WYMAGANA JEST ZAWSZE ZGODA. KROPKA. KONIEC DYSKUSJI.

From: expert <e...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo.podatki
Subject: Re: Domniemana zgoda na pobranie narzadow juz nie obowiazuje. Wymagana jest
Date: Sun, 30 Jan 2000 23:14:54 GMT

Roman Kubik wrote:

> : Ok.
> : Propozycja zatem taka.
> : Pacjent oddaje darmo organy. Lekarze dokonuja operacji bezplatnie.
> : Czy jest zgoda ?
> : Bo jak na razie pacjent daje wielka darowizne a wszystcy na tym jedynie
> : zarabiaja.
>
> pacjent oddaje cos co jest mu zbedne i moze ZGNIC albo uratowac wiele zyc.

Nie.
Mowmy o wartosci darowizny.
Wartosc darowizny oblicza sie na podstawie darowizny w chwili jej
dokonania.
Pacjent dokokune darowizny za zycia i jego organy sa warte kilkanascie i
kilkadziesiat tysiecy dolarow.

A warte sa dla szpitala, ktory wykona operacje transplantacji i warte sa
tyle dla ubezpieczalni, ktora zaplaci za te organy + operacje.

Darowizna nie podlega ocenie.

Wczoraj licytowano MIGa o wartosci zlomu, ale wylicytowano 150.000 zl

Gdyby licytowano tak organy to ceny kazdorazowo by osiagnely poziom
kilkunastu - kilkudziesieciu tysiecy dolarow.
Gdyz cena to bylaby wartosc zycia osoby ktorej te organy zostana
wszczepione.

A skoro darowizna znacznej wartosci, zatem i podatek od darowizn .
Ale jaki w Polsce ?

> Lekarz MUSI zarobic na chlebek dla siebie i rodziny.
Oczywiscie.

Ale tutaj dzialanie jest specjalne, l;ancuszek dobrej woli.
Pacjent daje organy za darmjo, zatem robcie operacje tez za darmo
niech jnikt nie zarabia na moich organach.

To ja pacjent daje wam zarobic, bo jak nie dam organow to nie zrobicie
operacji i njikt nie zarobi a biorca umrze.

Zatem szanujcie darczynce i jego wole.

daje za darmo, robcie operacje za darmo.

Skoro wy chcecie zarobic na darmowym organie, to dlaczego pacjent nie
ma zarobic za zycia i sprzedac swoje organy wedlug cen rynkowych.

Serce 100.000 zl
Watroba 50.000 zl
Nerki 50.000 zl

Wedlug wartosci tych organow w bankach tkanek i organow.