Duchy

21. Data: 2017-07-22 16:14:11

Temat: Re: Duchy
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:59735710$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...

> No pewnie. Mój przykład to był żart. Kto normalny zderzałby czarne dziury
> do nadawania alfabetem Morse'a? :)

No ale ja właśnie w tym kontekście o tych bitach i odstępie między nimi.
Czyli prędkości nadawania informacji a nie prędkości rozchodzenia się jej.

> Najprawdopodobniej.

> Nic takiego nie twierdziłem.
> Zwróciłem tylko uwagę, że nośnik jest nieznany, a nie, że go nie ma.

Istnienie nośnika jest implikowane właśnie przez istnienie/wykrycie fal.

> To względem Twojego "dowodu" na nieistnienie duchów. Nie można dowodzić
> nieistnienia duchów na podstawie tego, że nie znamy nośnika za pomocą
> którego te duchy (rzekomo) się objawiają.

Możemy postulować, że skoro znamy wszystkie cząstki i fotony
które znajdują się w naszym ciele i oddziaływują z materią naszego
ciała (w tym mózgu) i żadne z nich nie odpowiadają za "duchy"
to znaczy że duchów nie ma. A z tego co się orientuję to największe
akceleratory nie wykrywają żadnych nowych, nieznanych wcześniej
cząstek, zwłaszcza przy poziomach energii występujących w żywych
organizmach - można więc postulować że skoro nie ma cząstek,
nie ma nośników duchów, to nie ma też duchów, że są złudzeniem.

22. Data: 2017-07-22 17:09:21

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 16:14, Pszemol pisze:

> No ale ja właśnie w tym kontekście o tych bitach i odstępie między nimi.
> Czyli prędkości nadawania informacji a nie prędkości rozchodzenia się jej.

Jeżeli pytasz z jaką prędkością człowiek dałby radę zderzać ze sobą
czarne dziury, to nie mam bladego pojęcia ;)

> Istnienie nośnika jest implikowane właśnie przez istnienie/wykrycie fal.

Nie. Jest implikowane obecnym stanem wiedzy na ten temat. Podejrzenia,
że istnieje taki (jakiś) nośnik dla fal grawitacyjnych, wynika z tego,
że jak do tej pory zawsze jakiś nośnik występował. Ale to nie znaczy, że
jest to regułą.
Stan wiedzy co chwilę się zmienia.

Do pewnego momentu myślano, że zawsze da się sumować prędkości v1+v2=v3
Okazało się, że nie zawsze.

> Możemy postulować, że skoro znamy wszystkie cząstki i fotony
> które znajdują się w naszym ciele i oddziaływują z materią naszego
> ciała (w tym mózgu)

A znamy wszystkie?
Znamy te, które do tej pory poznaliśmy :)

(ciemna materia, ciemna energia... nie bez powodu naukowcy nazywają je
"ciemna" i nie dlatego, że jest ciemna ;))

> i żadne z nich nie odpowiadają za "duchy"
> to znaczy że duchów nie ma.

Duchów nie ma, bo jak dotąd nikt nie zaobserwował takiego zjawiska :)

(wiem, w tym momencie robię za adwokata diabła, chcę tylko pokazać, że
Twoją argumentację można obalić. Wierzący w duchy zawsze może użyć
argumentu, że duchy istnieją, ale _jeszcze_ nie potrafimy ich wykryć)

> A z tego co się orientuję to największe
> akceleratory nie wykrywają żadnych nowych, nieznanych wcześniej
> cząstek,

Bo są za małe? :):)
A może trzeba czegoś innego niż akceleratory? Czegoś, co jeszcze nie
wymyślono i nie wybudowano?

> zwłaszcza przy poziomach energii występujących w żywych
> organizmach - można więc postulować że skoro nie ma cząstek,
> nie ma nośników duchów, to nie ma też duchów, że są złudzeniem.

Postulować można wszystko, ale my (ludzie) nadal nie wiemy i nie
rozumiemy podstawowych spraw, np. jak działa mózg, a co dopiero czy
znamy już wszystkie możliwe cząstki...

Pozdrawiam
Piotr

23. Data: 2017-07-22 17:31:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:59736aa0$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...

> Jeżeli pytasz z jaką prędkością człowiek dałby radę zderzać ze sobą czarne
> dziury, to nie mam bladego pojęcia ;)

:-))))))))))))))))))

> [...]
> regułą.
> Stan wiedzy co chwilę się zmienia.
>
> Do pewnego momentu myślano, że zawsze da się sumować prędkości

No jeśli każde oddziaływanie materii z inną materią, każde pole siłowe,
każda forma energii ma jakiś nośnik to chyba nie jest zbyt dużym
wariactwem oczekiwać że i duchy - skoro mają oddziaływać z materią -
powinny dać się w taki sam sposób wykryć...

> A znamy wszystkie?
> Znamy te, które do tej pory poznaliśmy :)
>
> (ciemna materia, ciemna energia... nie bez powodu naukowcy nazywają je
> "ciemna" i nie dlatego, że jest ciemna ;))

Znamy wszystkie które istnieją w zakresach energetycznych jakie
występują w naszym organiźmie - a nie mamy tam cząstek
biegających z energiami giga eV, prawda? Akceleratory wykrywają
nowe cząstki dopiero przy dużych energiach, które nie występują
w naszym ciele.

> Duchów nie ma, bo jak dotąd nikt nie zaobserwował takiego zjawiska :)

Tak jest. I postulat brzmi, że gdyby były duchy, które mogą oddziaływać
z materią w jakiś sposób, to musiałyby być wykrywalne, zwłaszcza że
sięgamy do coraz to większych energii w akceleratorach i nie ma już nic.

> (wiem, w tym momencie robię za adwokata diabła, chcę tylko pokazać, że
> Twoją argumentację można obalić. Wierzący w duchy zawsze może użyć
> argumentu, że duchy istnieją, ale _jeszcze_ nie potrafimy ich wykryć)

No ale nie tylko nie wykrywamy ich, duchów, ale też nie wykrywamy
ich działania z materią.... a to powinno być widoczne, bo materialne.

> Bo są za małe? :):)
> A może trzeba czegoś innego niż akceleratory? Czegoś, co jeszcze nie
> wymyślono i nie wybudowano?

Być może :-)

> Postulować można wszystko, ale my (ludzie) nadal nie wiemy i nie rozumiemy
> podstawowych spraw, np. jak działa mózg, a co dopiero czy znamy już
> wszystkie możliwe cząstki...

My nie wiemy jak działa mózg, ale naukowcy zajmujący się działaniem
mózgu wiedzą coraz więcej na ten temat... A że wiedza ta jest ukryta
bo ma wartość komercyjną to już inna sprawa...

24. Data: 2017-07-22 18:27:28

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 17:31, Pszemol pisze:

> [...]
> wariactwem oczekiwać że i duchy - skoro mają oddziaływać z materią -
> powinny dać się w taki sam sposób wykryć...

Oczywiście, że to nie jest wariactwo. To bardzo racjonalna przesłanka.
Ale nie pewność.

> Znamy wszystkie które istnieją w zakresach energetycznych jakie
> występują w naszym organiźmie - a nie mamy tam cząstek
> biegających z energiami giga eV, prawda?

To zależy co masz na myśli pisząc giga eV
proton - 0,938 GeV/c2
Protony jak najbardziej są składnikiem naszego organizmu :)
W eV można też określać temperaturę...

Jeżeli mówisz o bieganiu w sensie o szybkości poruszania, to jak
najbardziej przez nasze organizmy przelatują cząstki, dla których nawet
cała planeta nie jest barierą nie do pokonania. Więc tak, występują w
naszych organizmach takie cząstki. Krócej lub dłużej, ale występują :)

> No ale nie tylko nie wykrywamy ich, duchów, ale też nie wykrywamy
> ich działania z materią.... a to powinno być widoczne, bo materialne.

Nie wykrywamy, bo _jeszcze_ nie potrafimy :)
Jeszcze :)

> My nie wiemy jak działa mózg, ale naukowcy zajmujący się działaniem
> mózgu wiedzą coraz więcej na ten temat... A że wiedza ta jest ukryta
> bo ma wartość komercyjną to już inna sprawa...

Ale też sporo jest dostępnej.
Tu już wchodzimy na tereny teorii spiskowych, więc z mojej strony pas. ;)

Pozdrawiam
Piotr

25. Data: 2017-07-22 19:53:29

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:59737cf0$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

> Oczywiście, że to nie jest wariactwo.
> To bardzo racjonalna przesłanka.
> Ale nie pewność.

:-) ok.

> To zależy co masz na myśli pisząc giga eV
> proton - 0,938 GeV/c2
> Protony jak najbardziej są składnikiem naszego organizmu :)
> W eV można też określać temperaturę...

OK, przyznaję że pisałem z pamięci, bez sprawdzania jednostek :-)
Przyłapałeś mnie - chodziło o takie energie jakie są przy zderzeniach
cząstek w akceleratorach - w naszej głowie, to co nazywamy umysłem,
to co ewentualnie mogłoby być duchem, nie ma tego typu energii:
https://home.cern/about/updates/2015/11/lhc-collides
-ions-new-record-energy

> [...]
> cała planeta nie jest barierą nie do pokonania. Więc tak, występują w
> naszych organizmach takie cząstki. Krócej lub dłużej, ale występują :)

Jasne, ale po pierwsze nie oddziaływują one zbytnio z materią,
więc to nie to - a dwa, że są to cząstki zewnętrzne, więc ciężko
nazwać je naszym umysłem czy też szukać tam źródła "duchów".
Jeśli duch miałby być czymś takim jak nasz rozum, umysł, to
musiałby oddziaływać z materią naszego mózgu na poziomach
energetycznych występujących w naszych głowach - niewielkich
w porównaniu do energii zderzających się ze sobą cząstek w LHC.

> Nie wykrywamy, bo _jeszcze_ nie potrafimy :)
> Jeszcze :)

Obawiam się, że w zakresie niskich energii wykluczyliśmy już
istnienie czegokolwiek innego poza to co znamy - nadzieja
jeszcze tli się w dziedzinie wysokich energii. Dlatego buduje się
coraz większe i coraz mocniejsze akceleratory... i o tym mówię.

> Ale też sporo jest dostępnej.
> Tu już wchodzimy na tereny teorii spiskowych, więc z mojej strony pas. ;)

Absolutnie nie teorii spiskowych - zupełnie nie o to mi chodziło.
Raczej jest to normalne że jeśli firma komercyjna jakaś jak np. Alphabet
czyli Google, zleca jakiemuś zespołowi naukowców jakieś badania nad
pracą mózgu, sztuczną inteligencją, rozpoznawaniem obrazów itp, za
swoje pieniędze to nie po to robi to, aby Ci naukowce publikowali
w lancecie czy innych publicznie dostępnych magazynach i dawali wyniki
kosztownych prac "za darmo" do użycia przez konkurencję...
To samo przecież dotyczy badań na zlecenie rządu dla wojska.
Pewne rzeczy przemykają z komercyjnych firm dopiero po wygaśnięciu
patentów albo z wojska po 50 lat gdy przestaną być "ściśle tajne".
Nie, nie chodzi o teorie spiskowe :-)) Słyszałeś o tak zwanym NDA?
Non-disclosure Agreement? Podpisałeś takie coś kiedyś? Bo ja tak...
I jest to na porządku dziennym w świecie komercyjnego biznesu i wojska.

26. Data: 2017-07-22 20:45:48

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 12:43, Ghost pisze:

> "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> wrote in message
ps.com...

> foton na mase, niedoedukowany matolku

Twierdzić, że foton ma masę, to jak twierdzić że masz mózg.

Dębska

27. Data: 2017-07-22 20:55:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

ps.com...

> Twierdzić, że foton ma masę, to jak twierdzić że masz mózg.

Twój przedmówca mówił o masie E = mc2 a ja mówiłem
o masie "spoczynkowej". A takiej masy foton nie posiada.

28. Data: 2017-07-22 21:33:02

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 20:55, Pszemol pisze:
> "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

ps.com...

> Twój przedmówca mówił o masie E = mc2 a ja mówiłem
> o masie "spoczynkowej". A takiej masy foton nie posiada.

Było gadane sto lat temu na pl.sci.fizyka i nawet jest w faq.

http://mer.chemia.polsl.pl/~pborys/psffaq/faq/node21
.html
http://mer.chemia.polsl.pl/~pborys/psffaq/faq/node23
.html

Dębska

29. Data: 2017-07-22 21:37:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

> Było gadane sto lat temu na pl.sci.fizyka i nawet jest w faq.

> [...]

No było, ale Ghost widać nie doczytał :-P

30. Data: 2017-07-22 21:43:25

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 19:53, Pszemol pisze:
> "Kviat" wrote in message news:59737cf0$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

> Jasne, ale po pierwsze nie oddziaływują one zbytnio z materią,
> więc to nie to

Dlaczego nie to?
Nikt ducha nie widział (w sensie obiektywnym...), więc można mu
przypisać dowolne cechy, łącznie z taką, że nie oddziałuje zbytnio z
materią ;)

>- a dwa, że są to cząstki zewnętrzne, więc ciężko
> nazwać je naszym umysłem czy też szukać tam źródła "duchów".

Podobno duchy też mają swoje źródło z zewnątrz, a nie z umysłu osobnika
widzącego ducha. Przynajmniej tak twierdzą znawcy duchów :)

> Obawiam się, że w zakresie niskich energii wykluczyliśmy już
> istnienie czegokolwiek innego poza to co znamy

W dziewiętnastym wieku niektórzy naukowcy też myśleli, że osiągnęli kres
nauki... I jeszcze wcześniej też tak niektórzy myśleli. Są tacy, których
historia niczego nie uczy :)

> [...]
> Raczej jest to normalne że jeśli firma komercyjna jakaś jak np. Alphabet
> czyli Google, zleca jakiemuś zespołowi naukowców jakieś badania nad

Jasne.
Ale to nadal nie zmienia faktu, że nie wiemy jak działa mózg.
Nie wierzę, że obecnie jakaś firma wie i to ukrywa. Nobel i wieczna
sława to raczej zbyt duża pokusa dla naukowca, a oddech konkurencji na
karku raczej przyśpiesza publikowanie takich odkryć. Każda firma
chciałaby być pierwsza. Po co zwlekać z publikacją, gdy może się okazać,
że cały splendor (i kasa...) popłynie do konkurencji?
I tylko to miałem na myśli pisząc o teoriach spiskowych, a nie szczegóły
techniczne prób analizowania tej czy innej teorii.

Pozdrawiam
Piotr

Duchy
Re: Żenująca totalna pozycja kogucika