Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)

11. Data: 2016-02-29 14:08:51

Temat: Re: Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 14:03 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> "Trefniś" <t...@m...com> wrote in message

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Projekcja_(psychologia
)

Oooo, nauczyłeś się korzystać z google :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyparcie

Nie przerzucaj się terminami z psychologii dla kucharek...

--
Trefniś

12. Data: 2016-02-29 15:09:07

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 03:17:49 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> A z gniazd ocet, koniecznie!
> :)

O widzisz, dzięki za przypomnienie! Do odchudzania świetny ponoć :-)

13. Data: 2016-02-29 15:12:43

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 13:56:58 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
> [...]
ps.com...

> (...)
>
> Pszemol, Ty coraz rzadziej piszesz tu o kuchni, a coraz częściej o XL-ce.

Zakochał się chłopina - toż to istna namiętność :-D

> Jestem pewien, że poprawiła właśnie z myślą o czepialstwie Pszemola :)

Dokładnie. I jeszcze jednej namiętnej "obserwatorki" :-D

> Poza tym, skoro gotowanie babek w słoiku to ostatni krzyk hipsterskiej
> mody, nie ma nic zaskakującego w pomyśle ugotowania ciasta z jabłkami w
> słoiku właśnie.
> Gdyby przemyśleć strategię, pewnie udałoby się też ugotować szarlotkę!

Podejrzewam, że tak - niektórzy próbują robić ciasta w mikrofalach, więc ta moja
poprawka ma sens. No ale żeby kruche? - absurd, więc poprawka sensowna
:-D

> Chyba, że rzecz dotyczyłaby XL-ki.
> Wtedy przypatrywałbyś się do skutku :)

LOL, żebyś wiedział :-DDD

14. Data: 2016-02-29 15:31:32

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 15:12 XL <n...@g...com> pisze:

> [...]
>
> Podejrzewam, że tak - niektórzy próbują robić ciasta w mikrofalach, więc
> ta moja poprawka ma sens. No ale żeby kruche? - absurd, więc poprawka

Niektórzy, mniej "kulinarni", każde ciasto z jabłkami nazywają szarlotką :)
Np. apple crumble to też dla nich szarlotka :)

Ale babka gotowana w słoiku to pomysł wart rozpowszechnienia.
Wykonuje się dokładnie tak, jak każdą babkę gotowaną. Ale nie trzeba
kupować specjalnej formy.
Naprawdę zabawnie wygląda babka podana w słoiku :)
Szczególnie, jeśli słoiczki małe i każdy stanowi porcję dla jednej osoby.
Bywają słoiki bez charakterystyczengo zwężenia przy zamknięciu, wtedy taką
babkę można wyjąć i podawać klasycznie.
Babki gotowane mają swoje zalety!

> LOL, żebyś wiedział :-DDD

No ba!

--
Trefniś

15. Data: 2016-02-29 15:38:00

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 15:09 XL <n...@g...com> pisze:

> W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 03:17:49 UTC+1 użytkownik Trefniś
> napisał:

(...)

> O widzisz, dzięki za przypomnienie! Do odchudzania świetny ponoć :-)

Nie wiem, bo ja raczej muszę zabiegać o przyrost wagi :)
Ale w formie prozdrowotnej (z ciepłą wodą i miodem) jest przepyszny!
W każdej innej takoż.

--
Trefniś

16. Data: 2016-02-29 18:35:01

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 15:31:47 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

ps.com...

> Niektórzy, mniej "kulinarni", każde ciasto z jabłkami nazywają szarlotką :)

Dla mnie wszystko, co nie na kruchym, to prostu jabłecznik, in. placek z jabłkami
:-))

> Np. apple crumble to też dla nich szarlotka :)

Wiem, wiem. Każda zapiekanka to dla nich wyczyn 333333-]

> [...]
> Bywają słoiki bez charakterystyczengo zwężenia przy zamknięciu, wtedy taką

Owszem, podobno bardzo smaczne, więc kto wie... :-)

> No ba!

Czujem siem pod obstrzałem pana Pszemola :-D

17. Data: 2016-02-29 18:35:45

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...8 wielkich skrzynek pięknych jabłek.
> Trza owoc na wino przerobić,
To nie takie proste robić wino jabłkowe.
Wino z wiśni, pożeczek jest ok, ale z jabłek jest tudne,
bo jabłka mają tendencję do fermentowania w złym kierunku
czyli dość często nabierają "mysiego" zapaszku.
Tszeba bardzo wcześnie zlewać,
lepiej dla jabłek dużo za wcześnie, niż odrobinę za puźno,
dofermentuje w butelce, ale tam może się zrobić to samo,
więc w praktyce należy je wypić od razu (jest wtedy pyszne),
czego nie polecam, pszy tej ilości jabłek, a więc i wina.
Więc wymyśl coś innego.

Może wyciśnij sok i jakoś zakonserwuj, zapasteryzuj, ale boję się , że to
też się szybko zepsuje.
Najlepiej znaleść miejsce z odowiednią temperaturą i pszetszymać do zużycia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2016-02-29 18:38:22

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 15:38:15 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> (...)

> Nie wiem, bo ja raczej muszę zabiegać o przyrost wagi :)

Zazdroszczę. Niestety ja weszłam w wiek, w którym (zwłaszcza u kobiet) bardzo łatwo o
ten przyrost i trzeba szukać motywacji do schudnięcia - dla mnie jest nią oczywiście
MŚK, ale też, jak już pisałam, ulubiona błękitna dżinsowa sukienka, wisząca wymownie
w łazience przy wadze :-D

> Ale w formie prozdrowotnej (z ciepłą wodą i miodem) jest przepyszny!
> W każdej innej takoż.

Kulinarnych zastosowań tego octu jest mnóstwo, więc dobrze, żeś mi przypomniał o nim,
gdy mam z czego robić :-)

19. Data: 2016-02-29 18:49:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 18:35 XL <n...@g...com> pisze:

> W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 15:31:47 UTC+1 użytkownik Trefniś
> napisał:

(...)
> Dla mnie wszystko, co nie na kruchym, to prostu jabłecznik, in. placek z
> jabłkami :-))

Racja :)
Chyba jednak jabłek na kruchym nie da się ugotować w słoiku.
Wprost, bo kombinować można (jabłka ze słoika na herbatnikach ze sklepu
choćby).

> Owszem, podobno bardzo smaczne, więc kto wie... :-)

Dość podobne do piaskowych.
Chwalą je za wilgotność, ale jeśli ktoś bardzo chce, to i to zepsuje :)

> Czujem siem pod obstrzałem pana Pszemola :-D

Poprawi się, kiedy przypomni sobie o pieczeniu chleba.

--
Trefniś

20. Data: 2016-02-29 20:28:31

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" <n...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

Co Ty - nie obieram, tylko kroję jabłka na ćwiartki i wykrawam z każdej
jednym ruchem gniazdo nasienne, zresztą w tej odmianie bardzo malutkie.

---------------------------

Jest taki fajny przyrzad, kosztuje grosze, a znacznie przyspiesza prace,
zwlaszcza przy takiej masie jablek:
http://www.garneczki.pl/produkt/krajalnica-do-jablek
-jabluszko,39003?gclid=CjwKEAiA9c-2BRC_vaaJ0Ybps30SJ
ABlqxDe2Md6dLHqWevk9nj6DlXm5CLjr2ND0wV3GvAy9FQ1qRoCF
krw_wcB

sorry, nie umiem skracac linkow..

Pozdrawiam
@

---
Avast.

Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym