Dynia po raz enty

11. Data: 2017-10-26 16:09:27

Temat: Re: Dynia po raz enty
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A jakiej odmiany dyni do tego używasz?

Można każdej, byle o zwartym miąższu. Najlepsza piżmowa, te małe kuliste
ciemnopomarańczowe i te duże jaśniejsze, sprzedawane obecnie w sklepach. Te
wodniste typu Lunga (długie) się nie nadają, bo są raczej jak cukinie,
miąższ się rozpada i nie ma tyle karotenu i suchej masy.

--
XL

12. Data: 2017-10-26 18:17:43

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałam na myśli placki a la ziemniaczane - ze startej surowej dyni pół na
> pół z surowymi ziemniakami i cebulą oraz jajkiem, mąką i pieprzem. Do tego
> mięso duszone w postaci gulaszu, żeby był sos do placków. Plus na wierzch
> np. smażone pieczarki i starty ser żółty lub inny parmezan :-)
>
> Jeślj placki miałyby być na słodko (z cukrem i śmietaną lub dżemem itp.),
> to bez cebuli i pieprzu oraz mięsnego sosu oczywiście.

Placki z dyni nie wyłażą. Są gorsze, rozlatują się.
Ale ten gulasz zamiast kiełbasy to samo zdrowie, tyle, że pracowite.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2017-10-26 21:08:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Placki z dyni nie wyłażą. Są gorsze, rozlatują się.

Pisałam o plackach z ziemniaków _Z_ dynią. Odlać na sicie sok, dodać jajko
i mąkę.

--
XL

14. Data: 2017-10-27 08:48:29

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisałam o plackach z ziemniaków _Z_ dynią. Odlać na sicie sok, dodać jajko
> i mąkę.

NIe odlewam soku bo uważam, że to najzdrowsza część ziemniaka, a dyni pewnie
też.
Kiedyś piłam sok z ziemniaka, samo zdrowie, tylko tszeba umieć to robić,
zwłaszcza zacząć.
Za to często usuwam skrobię, tę mąkę twardą z dołu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

15. Data: 2017-10-27 10:04:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> NIe odlewam soku bo uważam, że to najzdrowsza część ziemniaka, a dyni pewnie
> też.

Nikt nie każe wyrzucać - mozna zetrzeć dynię osobno i wypić sok.
A placki wodniste się nie udadzą.
Kiedy chodzi o placki, to sok niepotrzebny.

> Kiedyś piłam sok z ziemniaka, samo zdrowie, tylko tszeba umieć to robić,
> zwłaszcza zacząć.

Na nadkwasotę. Podobno.

> Za to często usuwam skrobię, tę mąkę twardą z dołu.

No i to jest wielki bład - skrobię trzeba zachować i dodać do placków, aby
miały gładką konsystencję i się nie rozpadały.

--
XL

16. Data: 2017-10-27 16:37:34

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A placki wodniste się nie udadzą.
> Kiedy chodzi o placki, to sok niepotrzebny.
Wystarczy dosypać więcej mąki.
Ale za tą też nie pszepadam.

> Na nadkwasotę. Podobno.

NIe tylko, ja nie miałam nadkwasoty.
Jakoś na pszemianę materi, nie wiem na co , można by napisać na wszystko.

> No i to jest wielki bład - skrobię trzeba zachować i dodać do placków, aby
> miały gładką konsystencję i się nie rozpadały.

Nie pisz co mi smakuje, Sama wiem lepiej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2017-10-27 18:43:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Wystarczy dosypać więcej mąki.

To już wtedy będą naleśniki z dynią, a nie placki z dyni.

> Ale za tą też nie pszepadam.

Ja lubię, ale nie zamiast dyni w plackach z dyni.

> NIe tylko, ja nie miałam nadkwasoty.
> Jakoś na pszemianę materi, nie wiem na co , można by napisać na wszystko.

Czytalam, że na nadkwasotę.

> Nie pisz co mi smakuje, Sama wiem lepiej.

Nie piszę o smaku.

--
XL

18. Data: 2017-11-09 21:27:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos <i...@1...pl> wrote:

> wiem, że mnie zlejecie z pyty bo jestem trolem, ale może ktoś spróbuje
> dynię pokrojoną w kostkę potem posłodzoną srogo,

Ale że jak srogo? Np. kilo cukru na dwa kilo dyni?

> żeby puściła sok. Po
> 2-3h dodajemy goździki zalewamy 3/4 wodą

Tej wody to do wys. 3/4 słupa pokrojonej dyni nalać? Czy jak?
:-)

> i gotujemy. Dynia gotowan
> apokrojona w kostkę mięknie i po tym czasie dodajemy octu.

Nie zagotowujesz już z tym octem??

> [...]
> odwracam denkami w dół coby złapały, jak złapią to OK, bo można trzymać
> długo. Nie zawsze pakuję do słoików, bo gmin zjada kwadraciki i spija

Ba.
Ha.
:-)

--
XL

Efekt...?
Kanapka Elvisa.
NIedobra zilona herbata - jak ją zużyć?
Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?
Grzyby do suszenia