Re: Dynia w słoikach.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dynia w słoikach.
Date: Fri, 28 Oct 2011 16:13:42 -0700 (PDT)

On 29 Paź, 00:06, Paulinka <p...@w...pl> wrote:

> Nie do , ze nie ma to jeszcze takiego kurczaka nie by o. Chocia i u
> mnie i mojej babci dziecko z konfliktu serologicznego sie trafi o.
> Maja ma si dobrze, Danusi ju nie ma.

Jest ogromny postęp od czasów, kiedy rodziła Twoja babcia.
Dziś w sytuacji jak u Was, po urodzeniu pierwszego dziecka o ile
szczęśliwie nie jest "konfliktowe" czyli ma Rh matki, sprawę na
przyszłość załatwia podanie matce immunoglobuliny anty-Rh i zapewne ją
dostałaś po pierwszym porodzie - dlatego u Twej córki nie było
komplikacji i o ile będziesz miała jeszcze następne dziecko/dzieci,
też nie powinnaś się obawiać złych następstw ewentualnego konfliktu.
Zapewne gdybyś wiedziała na pewno, czy dostałaś anty-Rh po pierwszym
porodzie, nie byłoby obaw przy następnych ciążach. Może warto (było)
się upewnić tam, gdzie rodziłaś pierwsze dziecko - karta powinna tam
jeszcze być w archiwum.

> Jestem seronegatywna. A t pozytywny.

U nas jest tak samo, tzn ja mam Rh-, MŚK Rh+ i wszystko jest ok -
starsza córka jako nasze pierwsze dziecko urodziła się bez konfliktu,
a ja pamiętam dokładnie, że rutynowo dostałam taki zastrzyk zaraz po
porodzie i dokładnie poinformowano mnie, co właśnie dostaję i
dlaczego. No i następna córka pomimo Rh+ urodziła się zdrowa.
Nie wydaje mi się, aby dziś zrezygnowano z rutynowego podawania
immunoglobuliny anty-Rh.

> Mnie rozbraja, jak Misiek 3,5 letni walczy z nowonarodzonym Ma kiem, a
> teraz oboje walcz , eby Mai w eczku powiedzie "dzie dobry" rano.

Tiaaa - już chłopy królewnie do nóżek padają :-)