Dzien Kobiet -- poradzcie

81. Data: 2006-03-10 13:08:49

Temat: Re: Dzien Kobiet -- poradzcie
Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" :

> To prawda.
> Jednak mam wrażenie, ze mówimy o innej sytuacji.

Istotnie mówimy o innej sytuacji.

1. Klient nie jest zewnętrzny tylko wewnętrzny, nic nie płaci
2. Nic oprócz próbek nie zostało jeszcze wtedy wydrukowane (teraz się
drukuje).
3. Nie jestem grafikiem tylko informatykiem.
4. Wydruk (około 11 000 stron) poszedł do pliku, następnie klient dostał
próbkę (50 stron) i zgłosił usterki.
5. Z przyczyn, których nie jestem tu w stanie opisać robiłam na tym pliku
ręczne poprawki, przez 4 godz. (program trochę źle działa, ale korekta
programu przez firmę zewnętrzną trwała by znacznie dłużej niż te 4 godz.)
6. Po ponownym wydruku próbki (te same 50 str.) klient zgłosił inne usterki,
których przedtem nie zauważył, a które musiały spowodować powrót do punktu
4, czy ponowny wydruk całości do pliku no i ponowne 4 godz ręcznych
poprawek.

Już to w połowie zrobiłam.

Pozdrowienia.

Basia

82. Data: 2006-03-10 14:03:13

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> 3. Nie jestem grafikiem tylko informatykiem.

Acha. Ja na słowo próba oraz druk reaguję dość monotematycznie :). Takie
zboczenie zawodowe...

> [...]
> których przedtem nie zauważył, a które musiały spowodować powrót do punktu
> 4, czy ponowny wydruk całości do pliku no i ponowne 4 godz ręcznych

Tacy są fajni :). Uczyć, uczyć i jeszcze raz uczyć ;)

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

83. Data: 2006-03-10 14:05:03

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka napisał(a):

> Jak się nie zgadza z _podpisanym_ proofem - jak najbardziej ;-)

Jeśli się nie zgadza z podpisanym proofem (próbą barwną) to wina leży po
stronie drukarni i grafik oprócz wykłócania się nie ma tutaj nic do roboty.

84. Data: 2006-03-10 14:11:44

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka napisał(a):

> Sama napisałas "dostaje próby do akceptacji". _Próby_ a teraz zobaczył
> całość i mu ta całość się nie spodobała.

Sytuacja okazała się być inną niż zrozumiałam, nie mniej jednak: "proba"
czyli proof. Robiona z klisz, które potem jadą do drukarni. Ew. błędy
reklamuje się w drukarni.
No chyba, że miałby zastrzeżenia do całego projektu, ale projekt też sie
"klepie".

> Mogło tez być to wszystko uzgadniane e-mailem lub telefonicznie ... i
> dopiero teraz zobaczył efekt końcowy, który go nie satysfakcjouje.
> I kazał zmienić.

Tia...

> Chyba sobie żartujesz ;-/
> Gość ma pecha?

Jeśli podpisał, zaakceptował a teraz mu się nagle nie podoba "bo tak" to
wzrosną koszty. Proste.

> Przecież on to zleca i może zmieniać ile razy chce i co chce (inna
> sprawa jak jest dogadana stawka itd).

I może i nie może. Po pierwsze zależy od umowy, po drugie od stopnia
zaawansowania prac. Jeśli klient po dostaniu do łapy nakładu stwierdza,
że zielone byłoby ładniejsze i że natychmiast to zmienić a ten nakład to
drukarnia może sobie przemielić, to może się mocno rozczarować.

> Niezłe masz podejście ;-/

Dokładnie takie samo jak klient. Tylko on w drugą stronę: chce dostać
dobrze zrobiona pracę ale najchętniej za darmo. Cóż.

85. Data: 2006-03-10 14:12:32

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał

> Jeśli się nie zgadza z podpisanym proofem (próbą barwną) to wina leży po
> stronie drukarni i grafik oprócz wykłócania się nie ma tutaj nic do
> roboty.

Tia ... teoretycznie masz racje ale niestety juz kilkakrotnie zdarzyło mi
sie, ze grafik nie zgrał wszystkiego i do drukarni trafiła tym samym
niepełna praca.
Więc w takiej sytuacji to nie wina drukarni (choc wszystko zależy od
ustaleń).

Pozdrawiam
MOLNARka

86. Data: 2006-03-10 14:13:14

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał

> Tacy są fajni :). Uczyć, uczyć i jeszcze raz uczyć ;)

Jeszcze raz to powiem ... niezłe masz podejście ;-/

Pozdrawiam
MOLNARka

87. Data: 2006-03-10 14:24:37

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Sytuacja okazała się być inną niż zrozumiałam, nie mniej jednak: "proba"
> czyli proof. Robiona z klisz, które potem jadą do drukarni. Ew. błędy

Czasami robi się wydruki próbne z drukarki. I to robi grafik.
Później plik z pracą trafia do drukarni, która robi klisze i dalej jazda z
pracą.
Istnieje niestety prawdopodobieństwo błędu grafika (niezgranie wszystkiego)
i choćbyś niewiem jak chciała się od tego odżegnywać to tak bywa.

> Tia...

Co tia?
Tak się też pracuje.

Tylko uściślijmy co rozumiemy pod pojęciem 'efekt końcowy' ;-)
Bo ja nie myślę w tym momencie o tysiącach wydrukowanych katalogów a o
złożonym projekcie, który dostaje do ostatecznej akceptacji.

> Jeśli podpisał, zaakceptował a teraz mu się nagle nie podoba "bo tak" to
> wzrosną koszty. Proste.

Zastanów się o czym mówisz :-/ Na razie jeszcze nic nie podpisał.
Właśnie dostał projekt do akceptacji i może jeszcze mnóstwo rzeczy
pozmieniać. Takie jego prawo.

Ty tak właśnie pracujesz? Że klient nie ma możliwości zmiany
założeń/pomysłu/czegoś tam ... bo co? nie chce Ci się?

> [...]
> że zielone byłoby ładniejsze i że natychmiast to zmienić a ten nakład to
> drukarnia może sobie przemielić, to może się mocno rozczarować.

Spokojnie ... mówimy o projekcie a nie o wydrukowanym nakładzie.

> Dokładnie takie samo jak klient. Tylko on w drugą stronę: chce dostać
> dobrze zrobiona pracę ale najchętniej za darmo. Cóż.

Ach ... za darmo?
No cóż ... Twój problem jeśli godzisz się na takie stawki ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka

88. Data: 2006-03-10 14:26:01

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka <M...@M...pl> napisał(a):

> Tia ... teoretycznie masz racje ale niestety juz kilkakrotnie zdarzyło mi
> sie, ze grafik nie zgrał wszystkiego i do drukarni trafiła tym samym
> niepełna praca.

Laska! Do drukarni to trafia taki celuloidzik czterokrotny, wraz z
proofem. Zgrywac to się grafik może przed żoną, jak daje otwarte pliki
to dupa jest i sam sobie winien.

--
s i w a
jeszcze nikt ze mnie nie wyrwał otwartego pliku

89. Data: 2006-03-10 14:27:40

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał

> [...]
> to dupa jest i sam sobie winien.

> s i w a
> jeszcze nikt ze mnie nie wyrwał otwartego pliku

Toś dobry grafik jest.
Ja niestety w swojej karierze trafiłam na kilku dupowatych co to dali ciała
na całej linii i były przez to problemy.

Pozdrawiam
MOLNARka

90. Data: 2006-03-10 15:15:13

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> s i w a
> jeszcze nikt ze mnie nie wyrwał otwartego pliku

Potwierdzam.
--
H a n k a
nawet tę Byśkową kartkę mi przysłała w jotpegu

pięciolatki do zerówki, sześciolatki do 1 klasy?
Koszmary
Biegunka i Coca-Cola
drenaż ucha u dziecka
Koniec roku 23 czerwca