Dziś w Trójce o diecie Kwaśniewskiego

71. Data: 2003-10-16 10:58:42

Temat: ADL
Od: "Iza Radac'" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał w wiadomości
news:bmkji4$2bv3$1@foka1.acn.pl...
> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bmk8d4$94v$1@news.onet.pl...

> Skoro tak uważasz... Ale w takim razie - jak rozumiem - np.
> adrenoleukodystrofia (ADL) jest dowodem na to, że człowiek jest
> nieprzystosowany genetycznie do spożywania tłuszczów? ;->>>
>
> Hm... Czyli ani zboża, ani tłuszczów. Co zostaje? Warzywa i owoce? :-(

Kulą w płot! (aż zagrzmiało! :->)

Przełom w leczeniu ADL nastąpił dokładnie wtedy, gdy pewnien dzielny i mądry
ojciec chłopca cierpiącego na ADL opracował recepture TŁUSZCZOWĄ hamującą
rozwój tego ciężkiego schorzenia. I choć grono naukowców zajmujące sie ADL
oraz lobby rodziców chorujacych dzieci dość długo nie mogło zaakceptować tej
wielce kontrowersyjnej metody (wlewanie ogromnych ilości specjalnej
mieszaniny tłuszczow w zołądki dzieci), po dziś dzień olej Lorenza jest z
powodzeniem stosowany, jego receptura - usankcjonowana, a wyzywany od
szaleńców ojciec- samouk zresztą, Michael Odone - wielokrotnie nagrodzony i
uhonorowany tytułami naukowymi.

Dla przypomnienia - wcześniej leczono ADL dietą beztłuszczową, co jedynie
przyspieszało moment zejścia.

ps.
ADL nie leczy się się żadnymi warzywami!
pozdr.I

72. Data: 2003-10-16 11:11:33

Temat: Re: Dziś w Trójce o diecie Kwaśniewskiego
Od: Mike <m...@s...net-nospam> szukaj wiadomości tego autora

Our newsgroup friend Morrigan wrote:

> Dziekuje za finansowa motywacje, ale to zbedne, choc typowe dla obecnych
> czasow. Ja rozpatrzylAM ton wypowiedzi i nie rozni sie od tonu wiekszosci
> optymalnych. Jezeli Cie urazilam przepraszam, nie bylo to moim zamiarem.
> Wielu optymalnych uwaza, ze sa zdecydowanie lepsi umyslowo czy fizycznie od
> reszty 'nieprawomyslnych', a ja sie zdecydowanie z tym nie zgadzam.
Widzisz, nie uraziłaś mnie, aż taki wrażliwy nie jestem :-)

Ale! Po pierwsze:
### To chamskie wmawiać komuś coś, czego nie powiedział. ###
"Ton" wypowiedzi może być czymkolwiek zechcesz, to subiektywne odczucie.
Fakty są natomiast takie, że nigdzie nie napisałem, nie dałem nawet do
zrozumienia, że dzięki DO znam się na tym i tamtym. "Tonem wypowiedzi"
było porównanie L* do diety, a nie wywyższanie się.

Po drugie: Pisałem przede wszystkim, że Linuksem zajmuję się od kilku
lat a na DO jestem 4 miesiące z kawałkiem. Jak więc możesz napisać, że
to dzięki Do umiem się posługiwać ww. systemem?

Chcę tylko zwrócić uwagę na to, żebyś chociaż przeczytała posty, do
których się później odnosisz. W ten sposób wprowadza się ludzi w błąd i
tworzą się niepotrzebne plotki. I nie mam tu na myśli diety, bo to
akurat najmniejszy problem.

--
Mike
-> Jeżeli wysyłasz do mnie list, usuń -nospam z adresu.

73. Data: 2003-10-16 11:19:12

Temat: Re: ADL
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza Radac'" <i...@i...org> napisał w wiadomości

> Kulą w płot! (aż zagrzmiało! :->)

Wręcz przeciwnie: zagrzmiało, gdy trafiona celnym strzałem Krystyna na ten
płot się przewróciła. Co więcej: za sprawą efektu domina przewróciła
również... Ciebie! ;->

> Przełom w leczeniu ADL nastąpił dokładnie wtedy, gdy pewnien dzielny i
> mądry ojciec chłopca cierpiącego na ADL opracował recepture TŁUSZCZOWĄ
> hamującą rozwój tego ciężkiego schorzenia.

Znam historię, naprawdę nie musisz mi jej przypominać. :-/

Ta receptura tłuszczowa, tzn. Olej Lorenza (choć tak na dobrą sprawę to
facet nazywa się "Lorenzo", więc powinno być po polskiemu "Olej Lorenzo", a
nie "Olej Lorenza"), to przede wszystkim kwas erukowy i kwas oleinowy. I o
ile kwas oleinowy jest jeszcze stosunkowo "popularny", to kwas erukowy
występuje przedewszystkim w...
...niezmodyfikowanym rzepaku, oraz w gorczycy (w pewnym stopniu także w
rybach)!

Pominę jednak fakt, że na zaburzenie metabolizmu tłuszczów konieczne jest
stosowanie tłuszczu nie występującego tak na dobrą sprawę w mięsie, ani w
innych produktach odzwierzęcych (pomijając ryby, które o ile wiem trzonu DO
nie stanowią). Zamiast tego odwrócę Twój własny argument:

A więc twierdzisz, że źle dobrałem przykład, bowiem zaburzenie metabolizmu
tłuszczów "leczy" się innymi tłuszczami, hm? Ponieważ inne tłuszcze nie
szkodzą, a wręcz pomagają?

No więc pragnę Cię uświadomić, że w przypadku celiaki zastępuje się gluten
innymi białkami zbożowymi. Obecnie jedynym sposobem leczenia celiakii jest
dieta pozbawiona pszenicy, żyta, owsa i jęczmienia - nie zaś dieta
całkowicie pozbawiona produktów mącznych! W przypadku celiaki zaleca się
więc jedzenie m.in. ryżu, kukurydzy, gryki, czy prosa. I zawarte w nich
białka w najmniejszym stopniu chorym na celiakię nie szkodzą. :-)

I co Ty na to? ;-D

> ADL nie leczy się się żadnymi warzywami!

A celiaki żadnym tłuszczem!

Rukasu

74. Data: 2003-10-16 11:31:29

Temat: Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego (loooong)
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mike" <m...@s...net-nospam> napisał w wiadomości

> OK, przeczytaj, nie chce mi się pisać 2 razy tego samego po prostu.

Bez obawy: przeczytam. :-)

> Arkadia Jastrzębia Góra a przede wszystkim- biochemia.

Sprawdzanie trochę mi zajmie (jestem pedantem i nie zostawiam sobie miejsca
na żadną przypadkowość), więc nie oczekuj że się od razu ustosunkuję.
Tymczasem prosiłbym o ustosunkowanie się do następujących wypowiedzi,
znalezionych na forum optymalni.pl:

"z cukrzycą 1 to nie jest takie proste.Są chorzy którzy byli kilka razy w
ośrodkach na nauce żywienia i im to niewychodzi.Nawet pod kątrolą lekarza
trudno jest z tej cukrzycy wyjść na prostą."

"Znanych i mnie i nauce jest wiele przypadków, ze po kilku latach stosowania
DO (u cukrzyków ) nasilają się choroby tak zwane około cukrzycowe. Sprawy
sercowe.. niestety znam trzy takie przypadki zakończone zejściem pacjentów w
przedziale wieku od 45 do 60 lat..
Będących na DO od jednego roku do trzech lat..."

> Jeśli masz do dyspozycji nawet 10% komórek produkujących insulinę (...)

...ja to akurat mam 100%. ;-)

W każdym bądź razie, nie powiem: sam pomysł zejścia ze spożyciem cukru
poniżej "zapotrzebowania" na dodatkową insulinę uważam za interesujący.
Nawet bardzo interesujący.

Gdyby nie to, że wciąż mam obawy związane z długofalowymi skutkami
stosowania DO "ogółem" uznałbym to już w tej chwili za coś rewelacyjnie
cudownego. A tak to mam ból, bo nie za bardzo wiem który "strach" jest
gorszy. :-(

Rukasu

75. Data: 2003-10-16 11:32:42

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> których się później odnosisz. W ten sposób wprowadza się ludzi w błąd i
> tworzą się niepotrzebne plotki. I nie mam tu na myśli diety, bo to

Robi sie OT chyba okrutny. Czytam posty, staram sie byc obiektywna, ale
pozwol mi tez na subiektywizm.
Moze najzwyczajniej w swiecie przywyczailam sie do pelnego wyzszosci tonu
optymalnych (zrodla, ktorego sa mi nie znane, ale napawa mnie on zawsze
radoscia;) i uznalam Twoja wypowiedz za jeden z wielu glosow 'posiadaczy
wiedzy'. Moze nalezaloby sie zastanowic skad to sie wzielo. A moze nie i
lepiej nie, bo jako slabiutka wegetarianke rozboli mnie glowa i dostane
globusa ;)))

Pozdrawiam,
Mor,
ps. chyba EOT?;)

76. Data: 2003-10-16 11:53:03

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> których się później odnosisz. W ten sposób wprowadza się ludzi w błąd i
> tworzą się niepotrzebne plotki. I nie mam tu na myśli diety, bo to

To jest bardzo typowa reakcja na każdego, kto "ośmielił się" przejść na
dietę optymalną i to napisał na grupie. Natychmiast przeciwnicy rzucają się
na niego i próbują mu "udowodnić", że pobłądził, a tym samym zmuszają go
do TŁUMACZENIA SIĘ, że nie jest wielbłądem... ;)
Ot... taki "chrzest bojowy adepta DO"... "za karę", że się wyłamał ze
społeczności warzywno-owocowej... ;)))
Trzymaj się Mike, bardzo dobrze Ci idzie! : D

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Dawanie rad zawsze jest błędem, ale danie dobrej rady
nigdy ci już nie zostanie przebaczone. Oscar Wilde

77. Data: 2003-10-16 12:26:42

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza Radac'" <i...@i...org> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał w wiadomości

Oj Rukasu, a co to za klasyfikacja? Nie mieszaj pojęć. Albo podział wg
białka, tłuszcze i węglowodany, albo według nazw produktów spożywczych.
Ziarna zboża też zawierają białka, tłuszcze i węglowodany, a nawet warzywa i
owoce też zawierają bialka, tłuszcze i węglowodany ALE natura jest mądra i
to co najlepsze i najwartościowsze dla następnych pokoleń - organizm "chowa"
wewnątrz ziaren, pestek, jaj...

[...]
po dziś dzień olej Lorenza jest z
> powodzeniem stosowany, jego receptura - usankcjonowana, a wyzywany od
> szaleńców ojciec- samouk zresztą, Michael Odone - wielokrotnie nagrodzony
> uhonorowany tytułami naukowymi.

Był nawet piękny film oparty na tych faktach.
A jak wygląda leczenie celiakii u nas? W leczeniu konieczne jest stosowanie
całkowicie bezglutenowej diety. Trzeba odstawić spożywanie chleba, ciast,
cukru, owoców słodkich, rodzynków, pomidorów. Zaleca się białka zwierzęce,
ryby, tłuszcze roślinne. Niekiedy chorzy z celiakią nie tolerują mleka z
powodu
braku laktozy. Podkreśla się również konieczność uzupełnienia płynów
i elektrolitów, witamin, żelaza. W ciężkich przypadkach choroby trzewnej
podaje się niekiedy kortykosterydy. Może zaistnieć konieczność żywienia
dożylnego.
I żadnych refleksji...

Pozdrawiam
Krystyna

78. Data: 2003-10-16 12:46:23

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc jedzenie m.in. ryżu, kukurydzy, gryki, czy prosa. I zawarte w nich
> białka w najmniejszym stopniu chorym na celiakię nie szkodzą. :-)

Fragment cytatu http://www.borgis.pl/czytelnia/nm_gastro/04.php

Czynniki prognostyczne odpowiedzi chorych z osteoporozą na leczenie
dietetyczne + wapń
- im większa wyjściowa wartość gęstości mineralnej kości, tym odpowiedź na
leczenie dietą była wyraźniejsza.
- płeć - kobiety zwłaszcza w wieku przedmenopauzalnym odpowiadały na
leczenie dietą zdecydowanie wyraźniej wzrostem gęstości minetralnej kości
niż mężczyźni w porównywalnych grupach wiekowych.
- wiek - im leczenie rozpoczęto w młodszych grupach wiekowych tym efekt
leczenia był bardziej zauważalny. Rozpoczęcie leczenia dietą w okresie
dojrzewania jak i w okresie poprzedzającym dojrzewanie ma porównywalny
korzystny wpływ - zapewnia normalną mineralizację kości, obrót metaboliczny
kości.
Należy podjąć znaczący wysiłek celem poprawienia przestrzegania diety
bezglutenowej, a szczególnie kontrolowania odpowiedniego wyważenia
składników tej diety, u pacjentów przestrzegających rygorystycznie jej
zasad.
UWAGA:
Analiza składu rygorystycznie przestrzeganej diety bezglutenowej zwłaszcza u
młodzieży sugeruje stosunkowo wysokie spożycie tłuszczów, białek przy
stosunkowo niskim spożyciu węglowodanów. Poziom dietetyczny wapnia, żelaza,
szczególnie u dziewcząt był niski. W konsekwencji niewłaściwych wyborów
pokarmów dietetycznych, częściej obserwowano nadwagę i otyłość w grupie
chorych z dużym reżimem przestrzegania diety niż w grupie chorych pacjentów
z częściowym przestrzeganiem diety (obserwowano mniejsze średnie spożycie
kalorii).
Dieta bezglutenowa jest bezspornie jedynym lekiem w celiakii, dlatego jej
przestrzeganie powinno być najważniejszym celem.

79. Data: 2003-10-16 12:48:56

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Mike w wiadomości news:slrn.pl.boss0b.1h7.michal_@unique_mike.computer
pisze:

> Arkadia Jastrzębia Góra a przede wszystkim- biochemia. Jeśli masz do
> dyspozycji nawet 10% komórek produkujących insulinę, to może to
> wystarczyć na usunięcie z krwi tych kilkudziesięciu gramów cukru,
> które spożywasz (cukrzycy spożywają na DO dodatkowo cukry o niskim
> IG,

Ktore to? Frytki czy ziemniaki gotowane? Przeciez Miszcz mowi, ze IG to dla
optymalnych zbedna wiedza. A moze jest kilka Diet Optymalnych?

80. Data: 2003-10-16 12:49:27

Od: "Iza Radac'" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> występuje przedewszystkim w...
> ...niezmodyfikowanym rzepaku, oraz w gorczycy (w pewnym stopniu także w

Olej Lorenza!!!
To spolszczenie i najzupelniej poprawne.
Imiona romańskie to Pablo, Vittorio etc.
Jeśli więc mamy dzieła Pabla Picasso, to mamy olej Lorenza.

> [...]
DO
> nie stanowią). Zamiast tego odwrócę Twój własny argument:

Ale po co w to co napisałam mieszasz dietę DO? Czy to już nie alergia? :->
Odniosłam się wyłącznie do Twojego nieprawdziwego twierdzenia, cytuję:
"(...) Ale w takim razie - jak rozumiem - np.
adrenoleukodystrofia (ADL) jest dowodem na to, że człowiek jest
nieprzystosowany genetycznie do spożywania tłuszczów? ;->>>"

Absolutnie jest, a analogia z celiaklią jest nietrafiona.

> A więc twierdzisz, że źle dobrałem przykład, bowiem zaburzenie metabolizmu
> tłuszczów "leczy" się innymi tłuszczami, hm? Ponieważ inne tłuszcze nie
> szkodzą, a wręcz pomagają?

Tak, źle dobrałeś przykład i faktycznie ADL leczy się tłuszczami.
Co, naturalnie, nijak się ma do chorób, ktorych podłożem jest nietolerancja
jakiegoś składnika pokarmowego (np. celiaklia).

> [...]
> więc jedzenie m.in. ryżu, kukurydzy, gryki, czy prosa. I zawarte w nich
> białka w najmniejszym stopniu chorym na celiakię nie szkodzą. :-)

Nie ucz ojca dzieci robić! :>>
Jestem "biały kitel" z dyplomami, obszlifowany w PAN (nie, nie pracuję już w
zawodzie)

> I co Ty na to? ;-D

Dokladnie to, że podtrzymuje swoj zarzut o walenie kulą w płot :-DDD

I.

polecam fanom atkinsa i kwasniewskiego
skłaniam się ku MM - potrzebuję porad
[Atkins] Paski do mierzenia ketozy