Re: ADL

From: "Iza Radac'" <i...@i...org>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: ADL
Date: Thu, 16 Oct 2003 14:49:27 +0200
<bmgj3d$7ef$1@nemesis.news.tpi.pl> <bmglce$n8h$1@news.onet.pl>
<bmgmkj$5h$1@atlantis.news.tpi.pl> <bmgr37$k5p$1@inews.gazeta.pl>
<bmgvpj$o4h$1@news.onet.pl> <bmhc5l$nmq$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booenv.197.michal_@unique_mike.computer>
<bmhlqh$dek$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booq3q.1fr.michal_@unique_mike.computer>
<bmirhj$5rt$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.boq4io.194.michal_@unique_mike.computer>
<bmj9rl$sr$1@inews.gazeta.pl>
<slrn.pl.boqjmb.662.michal_@unique_mike.computer>
<bmjv95$21n8$1@foka1.acn.pl> <bmk8d4$94v$1@news.onet.pl>
<bmkji4$2bv3$1@foka1.acn.pl> <bmlt7h$51u$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bmm220$2sjs$1@foka1.acn.pl>

Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał:

> Ta receptura tłuszczowa, tzn. Olej Lorenza (choć tak na dobrą sprawę to
> facet nazywa się "Lorenzo", więc powinno być po polskiemu "Olej Lorenzo",
> nie "Olej Lorenza"), to przede wszystkim kwas erukowy i kwas oleinowy. I o
> ile kwas oleinowy jest jeszcze stosunkowo "popularny", to kwas erukowy
> występuje przedewszystkim w...
> ...niezmodyfikowanym rzepaku, oraz w gorczycy (w pewnym stopniu także w
> rybach)!

Olej Lorenza!!!
To spolszczenie i najzupelniej poprawne.
Imiona romańskie to Pablo, Vittorio etc.
Jeśli więc mamy dzieła Pabla Picasso, to mamy olej Lorenza.

> Pominę jednak fakt, że na zaburzenie metabolizmu tłuszczów konieczne jest
> stosowanie tłuszczu nie występującego tak na dobrą sprawę w mięsie, ani w
> innych produktach odzwierzęcych (pomijając ryby, które o ile wiem trzonu
DO
> nie stanowią). Zamiast tego odwrócę Twój własny argument:

Ale po co w to co napisałam mieszasz dietę DO? Czy to już nie alergia? :->
Odniosłam się wyłącznie do Twojego nieprawdziwego twierdzenia, cytuję:
"(...) Ale w takim razie - jak rozumiem - np.
adrenoleukodystrofia (ADL) jest dowodem na to, że człowiek jest
nieprzystosowany genetycznie do spożywania tłuszczów? ;->>>"

Absolutnie jest, a analogia z celiaklią jest nietrafiona.

> A więc twierdzisz, że źle dobrałem przykład, bowiem zaburzenie metabolizmu
> tłuszczów "leczy" się innymi tłuszczami, hm? Ponieważ inne tłuszcze nie
> szkodzą, a wręcz pomagają?

Tak, źle dobrałeś przykład i faktycznie ADL leczy się tłuszczami.
Co, naturalnie, nijak się ma do chorób, ktorych podłożem jest nietolerancja
jakiegoś składnika pokarmowego (np. celiaklia).

> No więc pragnę Cię uświadomić, że w przypadku celiaki zastępuje się gluten
> innymi białkami zbożowymi. Obecnie jedynym sposobem leczenia celiakii jest
> dieta pozbawiona pszenicy, żyta, owsa i jęczmienia - nie zaś dieta
> całkowicie pozbawiona produktów mącznych! W przypadku celiaki zaleca się
> więc jedzenie m.in. ryżu, kukurydzy, gryki, czy prosa. I zawarte w nich
> białka w najmniejszym stopniu chorym na celiakię nie szkodzą. :-)

Nie ucz ojca dzieci robić! :>>
Jestem "biały kitel" z dyplomami, obszlifowany w PAN (nie, nie pracuję już w
zawodzie)

> I co Ty na to? ;-D

Dokladnie to, że podtrzymuje swoj zarzut o walenie kulą w płot :-DDD

I.