Re: ADL

Data: 2003-10-16 20:17:12
Temat: Re: ADL
Od: "Rukasu" <r...@a...net>

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bmm2q3$cta$1@news.onet.pl...

> Oj Rukasu, a co to za klasyfikacja? Nie mieszaj pojęć. Albo podział wg
> białka, tłuszcze i węglowodany, albo według nazw produktów spożywczych.

No, ale zaraz: Ty wykazałaś że szkodzą ZBOŻA (to Twoje stwierdzenie), a ja
że TŁUSZCZE (to moje, idące jeszcze dalej niż Twoje, stwierdzenie). Czyli
szkodzą I ZBOŻA I TŁUSZCZE.

> Ziarna zboża też zawierają białka, tłuszcze i węglowodany, a nawet
> warzywa i owoce też zawierają bialka, tłuszcze i węglowodany

Oczywiście że zboża też zawierają białka, tłuszcze i węglowodany ale
implikacja odwrotna nie jest tożsama z implikacją prostą! Każdy kwadrat jest
prostokątem, ale nie każdy prostokąd jest kwadratem. Jeśli szkodzą zboża, to
nie znaczy że szkodzą wszystkie białka i węglowodany (choć oczywiście mogą
szkodzić), a jedynie że szkodzą te zawarte w zbożach. ;-)

A w wielu owocach i warzywach zawartość tłuszczu jest pomijalna - stąd
przypuszczenie, że być może przynajmniej one nadawać się będą do jedzenia.
Ale to tylko przypuszczenie: oczekiwałem Twojego potwierdzenia... ;->

> Był nawet piękny film oparty na tych faktach.

Piękny, bo wykazywał marazm środowisk naukowych, oraz powolne działanie
"naukowego mechanizmu", hę? ;-)

Cóż, ten film był jedynie OPARTY na faktach. ;-)))

...choć ten akurat fakt w dużej mierze pokrywał się z rzeczywistością. :-(

> W leczeniu konieczne jest stosowanie całkowicie bezglutenowej diety.

Zgadza się. Bezglutenowej, a nie bezzbożowej!

> Trzeba odstawić spożywanie chleba, ciast, cukru, owoców słodkich,
> rodzynków, pomidorów.

???
Może nie uwierzysz, ale chleby i ciasta robi się nie tylko z mąki zbóż
zawierających gluten. Chorzy na celiakię jedzą chleb/ciasta na bazie ryżu,
kukurydzy, prosa, itp. Nie wiem też skąd Ci się wzięły owoce, rodzynki i
pomidory.

WSZYSTKIE OWOCE I WARZYWA SĄ WOLNE OD GLUTENU !!!

Oczywiście ponieważ wolne od glutenu są owoce, to rodzynki również glutenu
nie zawierają. :-)

> Zaleca się białka zwierzęce, ryby, tłuszcze roślinne.

Oczywiście że się zaleca!

...ale tylko jeśli jest się optymalnym! ;-)))

> Niekiedy chorzy z celiakią nie tolerują mleka z powodu braku laktozy.

???
Chwilkę, bo się zgubiłem. Przecież mleko ZAWIERA laktozę! (więc o co chodzi
z tym "z powodu braku laktozy?)

A celiakia nic wspólnego z tolerowaniem/nie tolerowaniem laktozy nie ma. To
zupełnie osobne i nie związane ze sobą rzeczy.

Zresztą nietolerowanie laktozy nie jest jakoś szczególnie groźne dla
zdrowia - zwykle prowadzi do biegunki i groźne może być tylko o tyle, o ile
groźna jest sama biegunka. ;-)

> Podkreśla się również konieczność uzupełnienia płynów i elektrolitów,
> witamin, żelaza.

???
A przepraszam: po co?

> Może zaistnieć konieczność żywienia dożylnego.

8-ooo

Skąd czerpiesz takie informacje???

Bo chyba nie chodzi Ci o to, że jak już chory dostanie zapaści, to w
szpitalu podłączą go do kroplówki?

> I żadnych refleksji...

Jedna: choroby Ci się pomyliły. :-(

Rukasu