Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego (loooong)

From: Mike <m...@s...net-nospam>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego (loooong)
Date: Wed, 15 Oct 2003 13:51:13 +0000 (UTC)
<bmgj3d$7ef$1@nemesis.news.tpi.pl> <bmglce$n8h$1@news.onet.pl>
<bmgmkj$5h$1@atlantis.news.tpi.pl> <bmgr37$k5p$1@inews.gazeta.pl>
<bmgvpj$o4h$1@news.onet.pl> <bmhc5l$nmq$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booenv.197.michal_@unique_mike.computer>
<bmhlqh$dek$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booq3q.1fr.michal_@unique_mike.computer>
<bmirhj$5rt$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.boq4io.194.michal_@unique_mike.computer>
<bmj9rl$sr$1@inews.gazeta.pl>

Our newsgroup friend Adamo Il wrote:
> Na początek witam wszystkich serdecznie i przepraszam że tak się wtrącę, ale
> kawałek swojego zdania postanowiłem jednak wrzucić do tej pasjonującej
> dyskusji.
Super, nie ma za co przepraszać, że się żyje, IMHO przynajmniej :-)

> Więc idąc powyższym tokiem rozumowania (gdzie Mike się chwali swoją
> zaawansowaną znajomością linuxa -tak tak trochę próżności świeci niemalże z
> tych wypowiedzi)
Taaaa, wiedziałem, że tak będzie. Czy ja gdzieś napisałem, że jestem od
kogoś "lepszy"? Wręcz od razu zastrzegłem, że tak nie uważam. Jest to
przykład akurat "z mojego podwórka" i wcale się nie "chwalę znajomością
Linuksa", bo jest ona stosunkowo bardzo uboga, nie ma się czym chwalić.
Dobrze Linuksa to znają jego twórcy, programiści znający każdy skrawek
kodu. Administrator umie się jedynie dość dobrze posługiwać systemem i
zrobić z niego dobry użytek. Ja wiem, że najlepiej pisać, że nic się nie
umie i nic się nie wie, ech te socjalistyczne przyzwyczajenia, byleby
nie przed szereg, co? :-)

> pozwolę sobie zgrzeszyć równie głupim porównaniem...
> Tak więc posiadłem znajomość siedmiu języków, którymi władam biegle. (kropka)
> Studia w renomowanej angielskiej uczelni ukończyłem z bardzo dobrymi wynikami.
> (kropka)
Grupowicze znają przynajmniej jeden- polski i nie musisz tutaj pisać, że
kropka to kropka :-)
> Zamiar mam kontynuować edukację (po 3-letniej przerwie) na innej europejskiej
> uczelni, zupełnie inny kierunek /za środki zdobyte samodzielnie w trakcie tej
> 3-letniej przerwy w nauce./ (kropka)
Fantastycznie :-) Gratuluję i podziwiam jednocześnie, no a troszkę
zazdroszczę ;-) Optymalnie rzecz jasna, czyli bez zawiści :-)

> Ciekawostką w zderzeniu z ukrytą próbą kierunkowania (skrytego częstokroć)
> przedmówców DO jest fakt, że posiadając IQ o wartości, która wedle pewnej
> skali zdarza się raz na milion NIE STOSUJĘ ŻYWIENIA OPTYMALNEGO (krzyczę
> troszkę - ale nie zdarza mi się to często) i chyba bym nie był zachwycony
> gdyby ktoś z moich bliskich wpadł na taki pomysł. (kropka)
No i co w związku z tym? Gdzie napisałem, że tylko optymalni są
inteligentni?

> Dodam, że absolutnie nie zaprzeczam niektórym zaletom DO, jakkolwiek pewne
> jest działanie pozytywne na wiele osób to założenia uważam za "nie do końca
> uczciwe"
A co masz na myśli? Co jest nieuczciwego w uznaniu tłuszczy za lepsze
paliwo niż cukry?

> I w bardzo dużym uproszczeniu i streszczeniu, dzięki głębokiej wierze w
> amwaya a szczególnie dzięki odkrytej wierze w boga (niewiarygodnie głębokiej)
> osoba ta pozbyła się bardzo poważnej choroby. Lekarze twierdzą, że to był cud!
Zgadza się, coś takiego również jest możliwe.

> Więc mam dwa cudy w rodzinie, powyższa historia Amway-chrześcijanin ukazała
> się także w pewnej znanej gazecie trochę obszerniej opisano tam etapy
> zgłebiania wiary przez mojego wujaszka, który jest teraz najszczęśliwszą i
> najradośniejszą osobą jaką znam!
:-))))

> Wiadomo, że zwolennicy DO przykładają się do swojej diety. Myślę, że ta
> szczególna wiara niweluje w dużym stopniu wady ŻO i pozwala im poprawiać stan
> swojego zdrowia. Faktycznym tego przykładem są w/w przykłądy z mojego
> najbliższego otoczenia.
Widzisz- o ile bioenergoterapeutyka, wiara itd. ma mgliste uzasadnienie
w nauce (oczywiście przyjmuję do wiadomości fakty uzdrowień itd), o tyle
DO jest mocno osadzona w wiedzy biochemicznej. I np. wyleczenia z
cukrzycy, bliskie 100% pacjentów, wskazują raczej na działanie diety
ubogowęglowodanowej a nie placebo, he he :-)

> Mogę napisać, że jestem zdrowy, bo wypijam dwie szklanki soku z marchwi
> dziennie (świeżego) i wogóle jestem niemal fanatykiem (określenie mamusi)
> marchwi, ale nikt rozsądny nie weźmie tego na poważnie.
Swego czasu też lubiłem sok z marchwii :-) Nie ma to jak b-karoten.
Tylko po pewnym czasie człowiek się zbyt żółty robi :-)
Teraz na DO też raz na jakiś czas zdarza mi się podpić takiego soku,
aczkolwiek DO dostarcza monstrualne wręcz ilości retinolu i dodatki nie
są potrzebne.

> Tak jak nikt rozsądny
> nie da się przekonać o cudownej leczniczej mocy golonki i smalcu,
> aczkolwiek ...są tacy, którym zapewne pomoże :)
Nie golonki i smalcu a proporcji między białkami, tłuszczami i
węglowodanami.

> nie miała by żadnych pozytywnych efektów, a na negatywne poczekajmy jeszcze
> parę lat.
Ile lat? Niektórzy stosują tę dietę 30 lat... Niektórzy 10, 5, 4. Ich
samopoczucie i zdrowie jest coraz lepsze. I co? Kiedy będą te negatywne
efekty?

> p.s. ostatnią golonkę jadłem wczoraj.
Smacznego ;-) A ja nie jadłem nigdy w życiu i nie zamierzam :-)

--
Mike
-> Jeżeli wysyłasz do mnie list, usuń -nospam z adresu.