Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Usuwanie pieprzykow a czerniak , zgon, a zarazenie komorkami rakowymi Re: Dżisus! Co za zabobony ! [Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak ]

Re: Dżisus! Co za zabobony ! [Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak ]

Data: 2001-04-23 00:09:07
Temat: Re: Dżisus! Co za zabobony ! [Re: Usuwanie pieprzykow a czerniak ]
Od: La Luna <a...@z...w.pl>

On Sun, 22 Apr 2001 17:46:55 +0200, "Dorrit" <z...@c...com.pl> wrote:

Witam

Pozwole sobie wtracic sie do tej dyskusji :)

> Tak, w?aœnie czerniaka, który gwa?townie uaktywni? si? po miejscowym
> skaleczeniu.

Hmm... Ale z tego co wiem to wszelkie pieprzyki, znamiona i inne
podejrzane rzeczy, ze o czerniaku nie wspomne - usuwa sie ze sporym
zapasem skory zdrowej. Zaden chirurg nie tnie takiego pieprzyka na 4
czesci by je osobno usuwac. A wnioskujac z calej tej rozmowy to lekarze
wlasnie tak postepuja, tnac te czerniaki tudziez pieprzyki w kawalki.

>Ludzie z nim ?yli latami i nic.

Z czym zyli? Z czerniakami??
Pomijajac fakt jak bardzo zlosliwy jest to nowotwor i ze szybko daje
przerzuty, to chyba rosnie? Stajac sie coraz to wiekszy?

> Przerzuty wykryto w kilka miesi?cy PO usuni?ciu guza. W momencie
operacji
> ich tam NIE BY?O!

A czy niewielkie nowotwory umiejscowione gleboko az tak latwo wykryc?
Skad ta calkowita pewnosc ze ich juz wtedy tam nie bylo? Mojemu
dalekiemu wujkowi rozleglego raka watroby nie potrafili wykryc przez wiele
miesiecy, leczyli go na zapalenie tejze watroby, udalo sie to dopiero w
klinice we Wroclawiu. Guz byl juz tak wielki ze kompletnie nieoperacyjny. A
mimo iz ten czlowiek odwiedzil wielu lekarzy i lezal w szpitalach czujac sie
coraz gorzej - nikt raka przez wiele miesiecy nie wykryl. Co mowic o jakichs
malutkich zmianach gdzies tam na kosci czy w wezle chlonnym.

> W epoce laserowych i komputerowych technik medycznych Ty b?dziesz
>ocenia? na oko podejrzan? tkank? zanim j? wytniesz? Ratunkuuuuuu!!!!!!!!!!

Prozaiczna prawda wyglada tak, ze wlasnie w ten sposob sie teraz robi
(przynajmniej w Polsce). Najpierw sie to cos wycina, a pozniej bada co to
bylo. Nie wiem jak jest w wielkich, nowoczesnych szpitalach, ale takich jest
malo. W ktorym zwyklym szpitalu ma sie dostep do laserowych technik
diagnostycznych? Zreszta, moim zdaniem, lekarz wycinajac zmiane na
skorze, powinien postepowac jednakowo ostroznie bez wzgledu na to czy
podejrzewa czerniaka czy nie. W koncu sam zabieg wyglada tak samo.

Pozdrawiam
Agnieszka

- [ http://www.zwierzeta.w.pl ] -
- [ ICQ UIN: 52521716 ] - [ E-Mail: a...@z...w.pl ] -