Re: Ekstremalna kuchnia (niesmaczne!)

From: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ekstremalna kuchnia (niesmaczne!)
Date: Mon, 08 Oct 2001 21:56:26 +0200
Sender: g...@p...onet.pl@zycie.waw.pdi.net

----------
In article <9pscul$9vd$1@news.tpi.pl>, "KG" <k...@r...rz.pl> wrote:

> Wymienilem tego posta, bo rzeczywiscie nie pomyslalem
> nad tym, ze moze sie komus nie spodobac.
> Wyciagnalem te kawalki z forum GW. Czy znacie jeszcze
> jakies inne przyklady? :)
>
> Pozdrawiam!

> Podobno w Szwecji jednym z narodowych przysmaków są
> sledzie, wedle naszych kryteriów zepsute. Sprzedaje
> się je we wzdętych puszkach, po otwarciu wydobywa się
> z nich smród nie do opisania.
>
> Ze skandynawskich wynalazków to
> mnie kiedys Norweg poczęstował sałatką owocową na
> ostro ze słodką bitą smietaną - paskudztwo.

> [...]

To tzw. trzeci rodzaj prawdy. Okok obiektywnej i subiektywnej istnieje tez
gowno prawda. I to wlasnie jest ta. Wiekszosc tego postu jest poswiecona
kuchni azji srodkowej, gdzie swojego czasu spedzilem troche czasu w tzw.
Stanach czyli: Kirgistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Kazachstan i
Tadzykistan. W Mongoli byli zas moi przyjaciele. Dalibog nic z wymienionych
specjalow nie trafilo mi w usta choc zawsze dopominam sie czegos czego
jeszcze nigdy nie jadlem. Nasi gospodarze w Kirgizji (kraj gorzysty) robili
sobie z nas bialych co prawda jaja i kiedysmy jedli kurczaka i pytalismy co
to odpowiadali: to jest kurczak i zaraz dodawali ku naszej
satysfakcji...gorski. Tak wiec glownie zywilismy sie kurczakiem gorskim,
krowa gorska, koniem gorskim czy wreszcie serem gorskim. O tym ze robia
sobie z nas jaja dowiedzielismy dopiero wypiwszy hektolitry tamtejszej
muzlmanskiej (oczywiscie oksymoron jednak jakze wdzieczny) wodki o
wdziecznej nazwie Karabaltan co na polski wyklada sie Czarny Kon
oczywiscie...gorski, Mysle, ze podobna wartosc informacyjna maja
doniesienia na temat innych krajow a zwlaszcza Skandynawii, ktora tez troche
znam. Pomnij, ze w niektorych doniesieniach Polska nadal sie jawi jako kraj
gdzie niedzwiedzie napadaja na dzieci zima wsrod sniegow podazajace na
katecheze
Czarek