Re: Empanadas - dzielę się przepisem :)

From: "gosia" <g...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Empanadas - dzielę się przepisem :)
Date: Tue, 8 Mar 2005 22:57:28 +0100

> A możesz podać dokładny przepis, jak je wykonać, ale w wersji dla
> blondynek, bardzo pięknie proszę? I ile tej wody? I jaka mąka?
Ile wody? Hmmm... Ciężko będzie, bo zawsze robię na oko. Zrób tak - weź
miękki tłusz i prawie całą mąkę i dolej do tego tak z pół szklanki wody.
Wyrób ręcznie lub robotem i dalej dolewaj wody w miarę wchłaniania jej przez
ciasto. Jak dodasz za dużo i ciasto będzie się kleić, to nie szkodzi bo po
pierwsze troszkę wysycha czekając na rozwałkowanie, po drugie - jak będziesz
oddzielać mniejsze kawałki ciasta do rozwałkowania to wklepiesz w nie trochę
mąki coby nabrały gęstości odpowiedniej do wałkowania. Tego ciasta nie można
zepsuć :).
A jeśli chodzi o mąkę - ja brałam zwykłą szymanowską.

> [...]
> - dwie łyżeczki kolendry tłuczonej
> - paczka (450 g) mrożonego szpinaku
> - serek ziarnisty
> - mała puszka kukurydzy
> - pomidory (mogą być z puszki)
>
> Przyprawy podsmażyć chwileczkę na maśle, wrzucić posiekane pomidory,
> smażyć 3 minuty, dorzucić szpinak, smażyć aż woda wyparuje, dorzucić
> serek i kukurydzę, dobrze odparować cały ten biznes, i potem stosować
> jako nadzienie. Może być do kupnego ciasta francuskiego, jeśli właśnie
> wyrzuciliśmy do śmieci dwa kilo nieudanego ciasta półkruchego ;). Pycha
> - wcale nie smakuje jak szpinak, przysięgam!

A to nadzienie brzmi smakowićie :) Nie omieszkam wypróbować.

gosia