Re: Garnki

Data: 2007-02-20 09:11:37
Temat: Re: Garnki
Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

On 20 Lut, 09:35, "Goska" wrote:
> Wierutna bzdura; gdyby tak było, nie dopuszczono by, żeby
> stosowano miedź na rury do wody pitnej.

Nie, no...
Daj sobie na wstrzymanie i nie wypowiadaj swoich opinii tonem tak
absolutnym;p
Slavi (trochę niżej) wyjaśnia dokładnie, w jakich okolicznościach nie
należy jej stosować:>
Powtarzam za Nim i z wiedzą, którą mam z innych źródeł:
- w naczyniach miedzianych nie możemy przygotowywać kwaśnych potraw!
To samo dotyczy naczyń z aluminium!!

> A poza tym w jaki sposób
> może szkodzić miedź zatopiona w dnie garnka?

No i widzisz: Twój absolutny ton w zestawieniu z niewiedzą z chemii
czyż nie brzmi ośmieszająco?
Bo miedź, jak i aluminium, w kwasach (nawet organicznych) wchodzą w
związki z nimi.

BTW Do posiadaczy szynkowarów:)
Aby szynkowar nie nabierał tego nieprzyjemnego ciemnego koloru w
czasie gotowania wędliny, dodaję parę kryształków kwasku cytrynowego
do kąpieli, w której tę wędlinę gotuję.

--
Pozdrawiam :)
JM