Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!at
lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "patix" <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Gdzie się wykastrować?
Date: Thu, 19 Jan 2006 20:08:13 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 54
Message-ID: <dqoo22$7q7$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <dqei0a$f9e$1@news.onet.pl> <dqfvia$bii$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqgeab$cg1$1@news.onet.pl> <dqjke9$7u8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqjm2r$6lf$1@news.onet.pl> <dqjnfs$mkl$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqjojd$gp7$1@news.onet.pl> <dqjvb8$9l9$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dqnqa5$l95$1@nemesis.news.tpi.pl> <dqntme$915$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dqofj8$8jk$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: abtd111.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1137697666 8007 83.8.149.111 (19 Jan 2006 19:07:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jan 2006 19:07:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:337898
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Marek Celiński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dqofj8$8jk$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "patix" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:dqntme$915$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
..
> Ponadto chyba wszyscy poważni projektanci zaczynali kiedyś od
> kodowania.
często zastanawiałem się czemu pewni ludzie
maja problemy z mateamatyką w szkole
Dokładniej pytali mnie czemu tak robie
dane zadanie - a ja nie rozumiałem o co im chodzi.
i doszedłem do wniosku ,że przyczyną tego
jest to ,że pomijają etap myślenia
wydaje się im ,że to wszystko polega na
podstawieniu do wzoru - i dlatego
maja problem gdy w zadaniu nie napisano
do jakiego wzoru
Oni pomijają najistotniejszy element
czyli etap zrozumienia,który pozwala
zobaczyć problem i wybrać wzór
Ci zdolniejsi - wykonują ten etap
jakby nieświadomie (czasmi wręcz
negując jego istnienie) - i odrazu
przechodzą do obliczeń.
Ci mniej zdolni widzą u innych gotowe
wzory - dochodza do wniosku,że cały
problem to tylko postawić i obliczyć.
No więc widzisz ,że podobnie jak matematyki
nie wolno sprowadzać do etapu końcowego obliczeń
tak informatyki nie wolno sprowadzać do kodowania.
To ,że etap myślenia/wyobrażenia/wizji może wydawać
sie krótki (czasem wręcz pomijalny czasowo) nie zmienia
jego podstawowej wagi dla całego problemu programowania.
Tak więc podsumowując - nie można zaczynać od kodowania
bo tak długo jak nie wiesz co chcesz kodować - wykonywanie
tej czynności jest bez sensu.
pozdrawiam
patix
ps.
mówie o czynnościach a nie stanowiskach w firmie
|